Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« på: fre 8 aug 2008, 21:18:22 » |
|
Har sett rykter om juleølkonkurranse til høsten, noen som har info om dette, og kan si litt om hva det går ut på?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #1 på: fre 8 aug 2008, 21:39:48 » |
|
Mer informasjon kommer om ca en uke, da har vi hatt styremøte og kan komme med klare tall  . Uansett, brygg i vei, for ifølge banneret er det under 3 måneder igjen til Juleølkonkurransen! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Tore B.
|
 |
« Svar #2 på: søn 10 aug 2008, 00:41:31 » |
|
Jeg skal brygge årets julebokk i morgen, etter to år uten juleøl. Planlegger å innvie mitt ny-elektrifiserte store kokekar (100 liter, 3 X 2kW sirkelrunde elementer). Skal lage en mesk på 100 liter, og ta av 33 liter som tynnes ut til 45 liter i mitt lille kokekar for å lage Bayer av dette. Bayeren blir i praksis en lettere utgave (OG 1055) av julebokken, som planlegges til OG 1075. Det skal bli litt spennende å kjøre to kokekar samtidig. Tidligere har jeg bare kunne lage to versjoner av samme vørter ved å bruke ulik gjær (f.eks. ale-gjær for å lage en porter og lagergjær for å lage en schwarzbier). Nå har jeg mulighet for å variere både med ulik hunmling og ulik gjær. Denne gang blir humling ganske lik og gjær helt lik, mens hovedvariabelen blir ulik konsentrasjon av malt/sukker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
I tappekranene: Pilsner, IPA, Bayer, Brown ale
|
|
|
|
|
|
Jan Morten
|
 |
« Svar #4 på: lør 30 aug 2008, 17:02:16 » |
|
Skal prøve å få sendt noen flasker Jule-ale herfra også  Neste helg fyres gryta, så det blir ikke lange lagringa... MEN vi får benytte oss av modning via døgn-grader 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Knuthaugens Picobrygg
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #5 på: man 15 sep 2008, 17:09:10 » |
|
Hoi!
Har noen mer info om juleølkonkurransen nå, tidspunkt, frister o.l.?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #6 på: man 15 sep 2008, 20:42:37 » |
|
Styret skal ha møte om ca en uke, da vil vi nok få litt lys på det meste  . Gå imellomtid ut ifra ca samme datoene og info som ifjor.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: man 15 sep 2008, 21:45:49 » |
|
Flotte greier, da er det enda sjans! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #8 på: man 22 sep 2008, 22:15:18 » |
|
Da har det vært styremøte, og mer informasjon om juleølkonkurransen er lagt ut på nettsiden! Bare sjekk www.norbrygg.no. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Viktste
|
 |
« Svar #9 på: søn 28 sep 2008, 14:46:05 » |
|
Finner bare forhåndsinfo og regler fra 2007... Er det jeg som leter på feil plass eller?
|
|
|
|
|
Loggført
|
I fryseboksen hjemme er det øl....
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #10 på: søn 28 sep 2008, 15:35:54 » |
|
Reglene og forhåndsinfo er datert 2007 men innholdet er oppdatert for2008. Skal endre datomerkingen for å ta vekk tvil om dette, så takk for påminnelsen  . Sjekk altså her for årets info.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #11 på: tir 14 okt 2008, 21:53:36 » |
|
Påminnelse: Husk at det bare er ca 3 uker igjen til påmeldings- og innleveringsfristen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Orjan
|
 |
« Svar #12 på: ons 22 okt 2008, 22:28:37 » |
|
Er det mulig på alle kommende konkurranser å legge inn antall påmeldte til enhver tid? Det hadde vært interessant å se hvor mange som er påmeldt og kan jo inspirere flere til å bli med også. Ørjan 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh. Ørjan Moe
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #13 på: tor 23 okt 2008, 12:39:00 » |
|
Jeg er ikke sikker om det er teknisk mulig, men det hadde forsåvidt vært en god idé.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Orjan
|
 |
« Svar #14 på: tor 23 okt 2008, 12:43:27 » |
|
Mulig at alle som er registrert elektronisk kan telles opp. Da har man en viss idé om de elektronisk påmeldte iallefall.
Ørjan
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mvh. Ørjan Moe
|
|
|