|
Steinarja
|
 |
« Svar #15 på: lør 6 des 2008, 00:17:15 » |
|
Blir nokk å kjøpe ettpar, har lenge siklet på noen slike fat. Ser for meg att det er greit å ta med seg rundt, å jeg bruker å brygge rundt 24l+-, så det kan vere greit å bruke disse til karbonering før man tapper på flaske.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tholthe
|
 |
« Svar #16 på: man 8 des 2008, 20:01:38 » |
|
Jeg har standardisert på pin-lock koblinger hjemme, men har allikevel bestilt et av disse fatene. Kjenner noen til om gjengene på gass inn / øl ut er standard på de forskjellige fatene? Jeg spør mao om jeg kan skru av ball-lock koblingene og erstatte disse med pin-lock koblinger. Noen som vet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #17 på: man 8 des 2008, 21:01:39 » |
|
Sjekk denne tråden og spør evt Nøisom (som også bidro i den der tråden). Han bruker også pin-lock og jeg kan tenke meg at han kan ha prøvd noe sånt også, i og med at han vant et fat med ball-lock i NM2008  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Tholthe
|
 |
« Svar #18 på: man 8 des 2008, 21:51:24 » |
|
Takk for tipset, Eduard! Har lest tråden, og skal måle litt. Alternativet er å skaffe et ekstra sett med ball-lock koblinger. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #19 på: man 8 des 2008, 23:04:13 » |
|
Ellers så kan du godt ta med et sånt fat til noen som har ball-lock og bare prøve ut om det går  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Tholthe
|
 |
« Svar #20 på: tir 9 des 2008, 11:04:31 » |
|
Jepp! Har tenkt samme tanken. Skrudde av en pinlock-kobling i går. Sender den hjem med en kollega i dag som har ball-lock så får vi se.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirJ
|
 |
« Svar #21 på: tir 9 des 2008, 20:18:00 » |
|
Hva er høyde og diameter på disse fatene?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tholthe
|
 |
« Svar #22 på: tor 11 des 2008, 09:41:29 » |
|
Se postingen lenger oppe. ball-lock koblinger har ikke samme gjenger (på fatet) som pin-lock. Ihvertfall ikke på det fatet som vi prøvde på. Jeg får satse på en party-tap og en gass-inn av bl-varianten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tore B.
|
 |
« Svar #23 på: tor 11 des 2008, 13:07:36 » |
|
Gjengene varierer også mellom ulike produsenter av ball-lock Corneliusfat. Jeg har iallfall to ulike typer fat med ball-lock. En av ventilene et av fatene med blå gummi på håndtak og sokkel (i stedet for svart) har gått i stykker og lar seg ikke erstatte med ny ventil av vanlig type fra et "svart" fat. Det kan godt hende at gjengene på ditt pin-lock-fat passer sammen med de som brukes på mine blå ball-lock-fat, for eksempel.
|
|
|
|
|
Loggført
|
I tappekranene: Pilsner, IPA, Bayer, Brown ale
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #24 på: tor 11 des 2008, 15:20:56 » |
|
Stefan fra CanDirect sier ... Sie können die Ventile für Ball-Lock abschrauben. Dann müssen entsprechende Pin-Lock-Ventile aufgeschraubt werden, je nach Hersteller des Behälters gibt es verschiedene Ausführungen, die wir aber alle am Lager haben. Da er det vel bare å oppgi typenr og produsent av fatet til ham og så finner han ut av det  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yders
Styremedlem
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #25 på: fre 12 des 2008, 10:13:10 » |
|
Svar til GeirJ:
Fatene har samme diameter som 19 liters fatene, 21 cm. Høyden er noe kortere, 42,5 cm. Bortsett fra høyden er fatene helt like.
Yngve
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirJ
|
 |
« Svar #26 på: fre 12 des 2008, 19:32:00 » |
|
Takk skal du ha Yders 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
kraaen
|
 |
« Svar #27 på: lør 10 jan 2009, 02:47:12 » |
|
Nokon som veit når me får fata?? Har nokre liter med Lager som skulle vore omtappa snart......... KRaaen 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Alle kan laga vørter, men det er kun GJÆR som kan laga øl...
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #28 på: lør 10 jan 2009, 09:10:13 » |
|
Fatene er bestillt men det vil trolig ta en stund til før de er på plass. Kanskje Yders har flere detaljer?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yders
Styremedlem
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #29 på: lør 10 jan 2009, 14:42:28 » |
|
Hei, tror enda vi må smøre oss med noen ukers tålmodighet ettersom de sendes fra fabrikk i Italia. Jeg skal ringe Ola på Petit til uka, så kommer jeg tilbake med mere info hvis han kan gi meg det!
Hilsen Yngve
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|