|
joques
|
 |
« Svar #30 på: man 30 mar 2009, 19:31:46 » |
|
Hysj, Frode! Ikke ødelegg sjansene mine til å finne noen som kan ta over 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Joakim Ruud, Botsen Nanobryggeri For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice. -Hobbes, Leviathan
|
|
|
|
Bo
|
 |
« Svar #31 på: man 30 mar 2009, 19:36:07 » |
|
Tipper at der ikke er mange som kan klare det like bra som deg !!!
Stooooor kudos til styret og de frivillige !
|
|
|
|
|
Loggført
|
Fredrikstad Haandbryggerlaug For livets glade gutter går solen aldri ned!
|
|
|
|
Nøisom
|
 |
« Svar #32 på: man 30 mar 2009, 21:10:37 » |
|
Jeg for min del ble nokså "svingstang" før jeg hadde smakt alle, det kan vel ikke bare være meg??.  Kan det ha noe med wiskey smakingen tidligere på kvelden å gjøre ? .
|
|
|
|
|
Loggført
|
En pint om dagen er bra for magen
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #33 på: man 30 mar 2009, 21:45:27 » |
|
Mener å huske at Fei sa noe om Lorry's tidligere den dagen ;-D
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Steinarja
|
 |
« Svar #34 på: man 30 mar 2009, 22:23:40 » |
|
Det stemmer. Jeg og Fei tok en tur på Lorrys mens resten stakk for å få seg noe fast føde. Dette var kanskje ikke helt gjennomtengt  Har nå endelig komet meg etter ett strålende arangemang. Må gratulere Gahr med seieren, å gleder meg til å få kjøpe denne på polet. Ellers må jeg få takke alle som stilte opp med PF øl, å dermed sørget for en fantastisk opplevelse sor oss som var der.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yngwie
Dommerkomité
Utlogget
|
 |
« Svar #35 på: man 30 mar 2009, 23:51:44 » |
|
Det stemmer. Jeg og Fei tok en tur på Lorrys mens resten stakk for å få seg noe fast føde. Dette var kanskje ikke helt gjennomtengt  Åssen er det med Lorry for tiden? Antall øl har jo pleid å være høyt, men antall interessante øl har vært ganske så mye lavere. Sikkert et år siden sist jeg var der, mest fordi jeg ikke gidder uinteresserte (svenske) bartendere... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Steinarja
|
 |
« Svar #36 på: tir 31 mar 2009, 00:04:45 » |
|
Første gang jeg er der. Men tipper det er omentrent som før. Noen spennende øl, men stortsett uinteresange lagerøl o.l. fra hele verden. Vi smakte på en "satans gold" og en "duvel"
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
janh
|
 |
« Svar #37 på: tir 31 mar 2009, 12:56:12 » |
|
Gratulerer Gahr. Velfortjent. Det ser ut som du kan omsette din enorme kunnskap i praktisk arbeid. Gleder meg til å smake. Fint at resultatene kom ut. Gleder meg til å lese kommentarer så jeg vet hva jeg må gjåre bedre neste år. Personlig er jeg som førstegangsdeltaker fornøyd med resultatet. Håpet å komme over 30 poeng og det gikk bra med alle tre.  janh
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan H Fjeld Gårdsbrygg
Any landing you can walk away from is a good one.
|
|
|
|
Fei
|
 |
« Svar #38 på: tir 31 mar 2009, 16:41:41 » |
|
Mener å huske at Fei sa noe om Lorry's tidligere den dagen ;-D
Nettop!! Det stemmer. Jeg og Fei tok en tur på Lorrys mens resten stakk for å få seg noe fast føde. Dette var kanskje ikke helt gjennomtengt  Det var en skikkelig dårlig idé... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #39 på: tir 31 mar 2009, 20:18:29 » |
|
Det var et oppslag i dagens Glomdalen om vinneren av lys ale, som kommer fra Kongsvinger-området. Hadde det vært en idé å jobbe mer med lokalaviser, for å få pressedekning?
Dersom man offentliggjør resultatet fra forbedømmingen, kan man kontakte oslobaserte freelancere for flere lokalaviser og muligens få dem til å dekke "lokale" deltagere. Eventuelt kan man kanskje gjøre noe slikt med sperrefrist, for å beholde spenningen for deltagerne?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
|
|
|
|
|
|
Grove
|
 |
« Svar #41 på: tir 31 mar 2009, 22:28:00 » |
|
Eduard spør et godt stykke lenger opp vedr. min kommentar om dommerskjemaenes lesbarhet: Jeg mener lesbarhet. Litt utydelig håndskrift (ikke så ille som min) blir ikke bedre etter innskanning. Har ikke løsingen her og nå, men å skriver tydelig, nydelig og prydelig slik vi lærte da jeg gikk på skolen (lenge siden, de fleste av dere var ikke født), kan hjelpe. PDFene er ikke helt perfekte når det gjelder lesbarhet. Det skyldes primært at de er scannet inn digitalt for deretter å bli komprimert. Dette skyldes mest selve kopieringsmaskinen/scanneren, men også det at filene som blir produsert ikke skal bli altfor store. De er allerede rundt 10Mb (noe som også åpenbart er en fysisk grense for kopimaskinen). Dommerene, i allefall under forbedømmingen, har benyttet vanlige blyanter, og jeg er enig i at dette ikke gir den helt optimale kontrasten. Kanskje det beste er å bruke en svart tusjpenn? Noe å vurdere til neste år...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mojo
|
 |
« Svar #42 på: man 27 apr 2009, 18:07:20 » |
|
oioi! Premier for flaskekonkurransen også?!?
Flaks jeg så dette på hjemmesiden til Norbrygg i dag! ellers var det 1500 kr rett i vasken! Lurte også på hvorfor det var så fine premier til PF, og en diplom til flaskekonkurransen. (dog en FIN diplom!)
Til neste gang bør det kanskje opplyses bedre om dette allerede ved NM og premieutdelingen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Øloteket for tida: ~ Julemjød til gjæring ~ English ordinary bitter på fat ~ English Pale Ale på fat ~ Resteflasker av diverse go'saker ~ Avventer til Kongen gir meg bedre tid til å brygge....
|
|
|
|