Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tir 22 mai 2012, 22:55:40

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95242 innlegg i 8927 emner av 3325 medlemmer
Nyeste medlem: terjene
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Andre begivenheter  |  Emne: 17.-21.06.2009 Øl og Mat 09 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
avstemning
Spørsmål: Norbrygg slår ut vingene og blir med på flere begivenheter. Hva synes du om dette?  (Avstemning er avsluttet: man 22 jun 2009, 10:10:06)
Kjempebra, alt som hjelper for å fremme hjemmebrygging er velkommen - 20 (100%)
Vel, dere får heller satse på å gjøre de faste arrangementene bedre - 0 (0%)
Ikke bra, hjemmebrygging må helst foregå som lyssky aktivitet - 0 (0%)
Stemmer totalt: 20

Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: 17.-21.06.2009 Øl og Mat 09  (Lest 974 ganger)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #15 på: ons 17 jun 2009, 23:54:07 »

Det har vært artig å brygge i dag, det ble en porter. Stikk gjerne en tur innom Smiley
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #16 på: tor 18 jun 2009, 09:35:00 »

Apropos det utstyret som vises i bildet, så forstår jeg det slikt av Vin og Bar at et sånt sett vil auksjoneres bort på søndag, uten startpris. Det kan jo være en fin anledning å komme i besittelse av dette startsettet. Det er en forskjel, vi brygget med en elektrisk kjel, ingen gassbrenner altså. Bryggingen gikk ganske bra egentlig, det er bare møllen som trenger litt modifisering for å kverne jevnere. Meskekaret (Riis'ens kjølebag ble ikke brukt) isolerte vi med et liggeunderlag, og det holdt tempen stabilt nok, jeg tror det sank 2-3 grader over 2 timer.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Yngwie
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #17 på: tor 18 jun 2009, 13:12:49 »

Apropos det utstyret som vises i bildet, så forstår jeg det slikt av Vin og Bar at et sånt sett vil auksjoneres bort på søndag, uten startpris. Det kan jo være en fin anledning å komme i besittelse av dette startsettet. Det er en forskjel, vi brygget med en elektrisk kjel, ingen gassbrenner altså. Bryggingen gikk ganske bra egentlig, det er bare møllen som trenger litt modifisering for å kverne jevnere. Meskekaret (Riis'ens kjølebag ble ikke brukt) isolerte vi med et liggeunderlag, og det holdt tempen stabilt nok, jeg tror det sank 2-3 grader over 2 timer.

Noen formening om hvordan den auksjonen skal foregå? (nett eller on-site osv)
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #18 på: tor 18 jun 2009, 13:19:46 »

Ærlig talt: nei. Det er Riis'en (Andreas) som er arrangementsansvarlig, jeg regner med at han vet mer om dette. Evt ring ham (se Kontaktinfo øverst på siden for tlf-nummeret hans). Wink
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  Andre begivenheter  |  Emne: 17.-21.06.2009 Øl og Mat 09 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!