|
ingehk
|
 |
« Svar #75 på: søn 11 des 2011, 23:58:34 » |
|
har nettop begynt og brygge, og for meg blir Beersmith litt for mye ting jeg ikke forstår. testa ut brewmate og syntes det var mye enklere og lett og forstå. men tipper jeg ender opp med Beersmith når jeg får mere erfaring
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jan Morten
|
 |
« Svar #76 på: lør 7 jan 2012, 09:01:57 » |
|
Har benyttet BrewMate i det siste. Synes det er lett oversiktelig og dekker basisbehovet greit.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Knuthaugens Picobrygg
|
|
|
|
Bjornendre
|
 |
« Svar #77 på: man 23 jan 2012, 22:40:14 » |
|
Noen som vet om andre program som har muligheten for å legge inn "late extract boil time" slik som Beersmith? Blei ikke helt klok på Beersmith, så kunne ønske å prøve andre program. Evt, om det går ann på beercalc.dk?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ruben
|
 |
« Svar #78 på: fre 10 feb 2012, 21:18:24 » |
|
Hei
Er det noen som kan fortelle litt om hvordan eg skal komme i gang med "beeralchemy" på iPad? Gjerne litt bilder også hvis det er mulig.
Eg brygger med ein speidel 20l
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ketil
|
 |
« Svar #79 på: søn 4 mar 2012, 00:45:21 » |
|
Hei Ruben Det du kjøper til iPad er ikke et fullstendig bryggeprogram etter min mening. Det inneholder mange kjekke kalkulatorer og mye annet, men du må ha det samme programmet på en Mac computor for å få noe særlig glede av det. Du kan nemlig ikke lage, eller legge inn nye oppskrifter på iPad appen. Det må du gjøre på Macen, og deretter synkronisere med iPad. Da får du inn oppskriftene dine, og kan leke med dem. Jeg har alltid iPad i nærheten når jeg brygger. Kjekt å sjekke OG, og få notert ned menge væske, legge inn komentarer osv. MEN du er etter min mening helt avhengig å ha samme program på en Mac, for å få full glede av det. Sync gjør du kjapt med det trådløse nettverket ditt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rutof
|
 |
« Svar #80 på: søn 4 mar 2012, 09:57:46 » |
|
Har benyttet BrewMate i det siste. Synes det er lett oversiktelig og dekker basisbehovet greit.
Lastet denne ned på iPaden. Syns denne virket bra 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Til gjæring: Engelsk Bitter American Briown Ale
På flaske: Two captain IPA clone Andrimne American Stout American Briown Ale Everyday IPA Rune's IPA
|
|
|
|
Runeska
|
 |
« Svar #81 på: søn 4 mar 2012, 14:01:02 » |
|
Lastet denne ned på iPaden. Syns denne virket bra/quote] Hvordan får du den til å virke på ipad..? Får bare spørsmål om hvor jeg vil åpne den enten i Dropbox eller Evernote. Kan det være at det er et Windows program?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Geir Ove
|
 |
« Svar #82 på: søn 4 mar 2012, 14:34:16 » |
|
iBrewMaster på iPad. Kan lage egne oppskrifter osv.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rutof
|
 |
« Svar #83 på: søn 4 mar 2012, 15:34:03 » |
|
Lastet denne ned på iPaden. Syns denne virket bra/quote] Hvordan får du den til å virke på ipad..? Får bare spørsmål om hvor jeg vil åpne den enten i Dropbox eller Evernote. Kan det være at det er et Windows program?
Funket med en gang jeg åpnet programmet. Eneste innstillinger jeg har gjortver å forandre til matric system 
|
|
|
|
|
Loggført
|
På flaske: Two captain IPA clone Andrimne American Stout American Briown Ale Everyday IPA Rune's IPA
|
|
|
|
Rutof
|
 |
« Svar #84 på: søn 4 mar 2012, 15:35:25 » |
|
iBrewMaster på iPad. Kan lage egne oppskrifter osv.
Det har jeg og. Men kan ikke sammenligne den mot brewmate
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Arne M
|
 |
« Svar #85 på: man 5 mar 2012, 11:00:37 » |
|
Du kan nemlig ikke lage, eller legge inn nye oppskrifter på iPad appen. Det må du gjøre på Macen, og deretter synkronisere med iPad. Da får du inn oppskriftene dine, og kan leke med dem.
Jovisst, iPad- og iPhone-versjonene av BeerAlchemy kan gjøre alt som Mac-versjonen kan, inkludert å lage nye oppskrifter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ketil
|
 |
« Svar #86 på: man 5 mar 2012, 23:12:39 » |
|
Hvordan gjør du det Arne? Hvor ligger "New recipe" på iPad appen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rutof
|
 |
« Svar #87 på: tir 6 mar 2012, 07:17:03 » |
|
Det samme lurer jeg på
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Arne M
|
 |
« Svar #88 på: tir 6 mar 2012, 10:45:10 » |
|
På iPhone-versjonen går jeg inn i Recipes, velger en gruppe, og trykker på « +»-ikonet øverst til høyre. Går ut fra fremgangsmåten er tilsvarende på iPad.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rutof
|
 |
« Svar #89 på: tir 6 mar 2012, 10:52:10 » |
|
Ikke den muligheten på min iPhone og iPad
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|