|
Harald
|
 |
« på: ons 27 mai 2009, 14:22:42 » |
|
Hei, Nå er det på tide vi møtes! Har de siste par årene blitt en mer og mer ivrig hjemmebrygger. Kunne godt tenke meg å være med å starte opp en lokalforening. Eller ihvertfall funnet sammen med likesinnede for å kjøpe inn større partier med malt. Det er synd at porto skal være den største utgiftsposten i hobbyen vår!
Hva sier dere til å møtes i Ølhallen eller på Blårock en av de nærmeste dagene? Harald
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sverre K
|
 |
« Svar #1 på: ons 27 mai 2009, 15:10:30 » |
|
Farsken, kommer litt brått på og så er det Bluesfestival i Alta til helga men kunne gjerne tenkt å være med på noe slikt. Har ikke sett så mange her på forumet med adresse Finnmark så håper dere kan favne noe vidt med medlemmer!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tor Henning
|
 |
« Svar #2 på: ons 27 mai 2009, 17:17:51 » |
|
Jo detta høres ut som en flott plan:) Æ e nu i alle fall me.
|
|
|
|
|
Loggført
|
mmmm beer
|
|
|
|
Harald
|
 |
« Svar #3 på: lør 15 aug 2009, 21:21:27 » |
|
Hei igjen! Takk Sverre og Tor Henning. Det ble ikke all verdens oppslutning før sommeren.... Nå står en ny bryggesesong for tur og jeg har ikke gitt opp å treffe dere. Det er sannelig plass til ennå flere, så don't be shy, kom og gi et livstegn Første anledning blir Mack sitt PR- jippo: Tromsø Ølfestival 2009 som skal arrangeres 19-22 august. Hva de har funnet fram til av importert øl i år er foreløpig vanskelig å få rede på. Kun det musikalske programmet er publisert, og jeg håper ølet blir litt  spenstigere. Jeg kommer til å smake på festivalen uansett, og regner med å ta en tur allerede første dagen. Og jeg skal stille før musikken begynner. Hvis det er flere her som har tenkt seg på festivalen så gi lyd så vi kan avtale møtested og tid. (Jeg har dessverre ikke fått skaffet meg Norbrygg sin T-skjorte som jo hadde vært ideelll i slike sammenhenger. Harald
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Petter Gudbrand
|
 |
« Svar #4 på: tir 15 sep 2009, 21:42:39 » |
|
Jeg har brygga en del i *Oslo og har akkurat flytta til byen. Kribler i fingra etter å få kommet i gang her oppe i Ishavsbyen - og for å treffe likesinnede.
Hvor er det dere skaffer ingredienser og utstyr her oppe forresten?
- Petter "Jævla Søring" Karlsen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Petter Gudbrand
|
 |
« Svar #5 på: ons 23 sep 2009, 13:33:35 » |
|
Finnes det et sted her i Nordens Paris der en kan kjøpe ballonger, gjærlås etc?
Petter G.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #6 på: ons 23 sep 2009, 14:05:44 » |
|
Europris Langnes, Ærfuglveien 5 og Europris Stakkevoll, Stakkevollveien 35.
Vet man om flere, si fra, så får man lagt det inn på kartet på nettsiden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Petter Gudbrand
|
 |
« Svar #7 på: ons 23 sep 2009, 14:18:17 » |
|
hey, jeg bor jo i Stakkevolvegen!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #8 på: ons 23 sep 2009, 18:04:49 » |
|
De har nok ikke glassballonger der, men gjæringskar og det meste av småsaker har de sikkert. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Petter Gudbrand
|
 |
« Svar #9 på: ons 23 sep 2009, 18:25:36 » |
|
Takk Eduard, men må si at såpass skjønte jeg. Er ikke en dedikert fan av plast, men slike "bøtter" har også en klar fordel: De er lettere å rense. Er ganske bittert å ha massevis av utstyr liggende i Oslo og derfor kjøpe nytt, men, men. Det koster like mye å kjøpe nytt som å få sendt opp gammelt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Harald
|
 |
« Svar #10 på: tor 11 mar 2010, 23:57:58 » |
|
Ja nå som Bryggebryggeren har kommet i gang med salg av malt, skulle forholdene ligge til rette for større aktivitet på hjemmebryggerfronten i Tromsø. Jeg har nå snakket med flere som svært gjerne vil være med. Men så var det dette med å finne en dag.
RuneGE foreslo at vi kunne starte opp med en omvisning på microbryggeriet til Mack, med derpåfølgende stiftelsesmøte. Bryggerimesteren på Mack, Rune Lennart Andreassen, stiller gjerne opp for å gi oss den beste rammen rundt et felles treff. Formålet med treffet er å møtes, bli litt bedre kjent og kanskje få til noe sammen.
Jeg synes dette var en god idé fra Rune GE, og vil derfor oppfordre han til å bestemme en dag. Finner han en tid det passer for både han og Mack, får vi andre om nødvendig anstrenge oss litt for å kansellere alle våre andre avtaler.
Hørte du Rune GE, ballen er spillt over til deg!
Harald
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #11 på: fre 12 mar 2010, 07:45:19 » |
|
Fint initiativ!
Jeg blir med sporenstreks!
Frode
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Harald
|
 |
« Svar #12 på: fre 12 mar 2010, 08:02:20 » |
|
Det er notert!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rune GE
|
 |
« Svar #13 på: fre 12 mar 2010, 09:27:49 » |
|
Bryggerimesteren på Mack har en travel innkommende uke (uke 11) . I uke 12 derimot har han muligheter for å stille opp for oss. Jeg skal forhøre meg meg om når det passer. Selv er jeg bortreist tirsdag - torsdag i uke 12.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Harald
|
 |
« Svar #14 på: fre 12 mar 2010, 10:08:03 » |
|
Flott at du tok utfordringen! Mandag den 22. er vel det tidspunktet flest kan, mens fredag fort kan bli det hyggeligste. Men det er denne fredagen påskeferien starter for oss barnefamilier... Harald
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tore N
|
 |
« Svar #15 på: man 22 mar 2010, 17:51:55 » |
|
Mulig jeg er for seint ute, men dette høres spennende ut. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
multa cerevisia cibus utilis
|
|
|
|
Harald
|
 |
« Svar #16 på: tir 23 mar 2010, 18:38:29 » |
|
Møtet er utsatt til etter påske. Det blir annonsert her på forumet så snart dato er klar, men jeg skal få deg inn på en epostliste også. Harald
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tore N
|
 |
« Svar #17 på: tir 23 mar 2010, 22:09:56 » |
|
Høres bra ut, sitter i nabofjorden å venter på beskjed jeg 
|
|
|
|
|
Loggført
|
multa cerevisia cibus utilis
|
|
|
|
Rune GE
|
 |
« Svar #18 på: ons 12 mai 2010, 10:04:44 » |
|
Da er vi i gang  Alle hjemmebrygg entusiaster (nybegynnere som vel som garvede), ølentusiaster generelt og alle andre som måtte ha interesse Møt opp på Ølhallen i Tromsø torsdag 20. mai kl 15:00! Vi treffes da med en målsetning om å få etablert et bryggelaug i Tromsø og omegn. Bryggerimesteren på Mack vil dra det hele i gang med en liten omvisning i Mack sitt microbryggeri. Etterpå setter vi oss ned med en øl, blir kjent med hverandre og starter arbeidet med fomaliseringen av bryggelauget. Hiv dokker me Rune
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #19 på: ons 12 mai 2010, 10:50:24 » |
|
Veldig bra, lykke til og si gjerne ifra om hvordan det går! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
esandstrand
|
 |
« Svar #20 på: tor 13 mai 2010, 08:11:07 » |
|
Moralsk støtte fra en hjemmebryggende nordlending, for tiden bosatt i USA, med tilholdssted www.aleiens.com Kom gjerne innom på sidene, eller "join us" på Hulmeville Inn dersom noen skulle befinne seg i Philadelphiaområdet! Hell og Lykke folkens! Bryggerhilsen fra Eivind
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #21 på: fre 14 mai 2010, 11:28:55 » |
|
Jeg er dessverre i Oslo den dagen - men håper å kunne komme innom dere tidlig på kvelden! Det hadde uansett vært artig å fått møtt folk!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rune GE
|
 |
« Svar #22 på: fre 21 mai 2010, 09:28:23 » |
|
Da er det første møtet i et gryende hjemmebryggerlaug i Tromsø historie  I går ettermiddag møttes en gjeng entusiaster på Ølhallen for å diskutere oppstart av bryggelaug. Vi starta med en omvisning i Mack sitt mikrobryggeri. Bryggerimester Rune Lennart Andreassen hos Mack tok vel imot oss, viste frem det 1000 liters store bryggeriet og serverte smaksprøver på øl som kommer. Rune Lennart er fersk i faget men veldig imøtekommende og interessert i å ha dialog med oss amatører. Etter omsvisning og ølsmaking på mikrobryggeriet fortsatte vi praten rundt bordet i Ølhallen. Vi er enige om å starte opp med å planlegge jevnlige møter for å smake på hverandres øl og diskutere brygging. Etter hvert får vi se hvor bra dette kan bli. Jeg har sendt ut e-post med innkalling til vårt første ølsmaketreff den 1. juni. Om det er noen som er interessert i å stå på vår kontaktliste så send meg en e-post eller PM. Rune
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Robert J
|
 |
« Svar #23 på: tir 1 jun 2010, 17:54:51 » |
|
 Jeg synes dette er mitt i blinken. jeg er intresert i å delta. Bor i Tromsø jobber på Svalbard 14 dager på 14 dager av. Er for tiden i Tromsø. MVH Robert roberjo5@online.noTlf.48020630
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kristian P
|
 |
« Svar #24 på: man 13 des 2010, 23:28:16 » |
|
Hei jeg er helt ny i bransjen og det kunne vært artig med et lite møte i Tromsø bryggerlaug.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #25 på: man 13 des 2010, 23:39:44 » |
|
Hei & velkommen Kristian! Jeg foreslår Harald eller RuGE tar tak og kaller inn til nytt møte i løpet av ei uke eller to. Tror det er flere Black IPA-brygg som ligger og venter på å smakes rundtomkring... Jeg har forsåvidt møtelokale tilgjengelig i byen om vi skulle satse på denslags for å teste hjemmelagde varer...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Harald
|
 |
« Svar #26 på: ons 15 des 2010, 00:00:08 » |
|
Hei Kristian, jeg vil gjerne møtes og ta et glass og en prat nå før jul. Og hvis du Frode har en ledig campingvogn som kan parkeres en sentral plass i byen hadde det vært alle tiders. Nå i disse førjulstider er det mye som skal, må, eller bør gjøres. Men onsdag den 22. desember, når vi vet at det går mot lysere tider burde vi ta oss tid til å meditere over noen mørke øl. Det er den beste dagen for meg ihvertfall, skoleavslutninger, konserter og julebord er over samtidig som juletre og pakkeinnkjøpene kan utsettes ennå dag.
Harald
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #27 på: ons 15 des 2010, 09:43:12 » |
|
Hei Kristian, jeg vil gjerne møtes og ta et glass og en prat nå før jul. Og hvis du Frode har en ledig campingvogn som kan parkeres en sentral plass i byen hadde det vært alle tiders. Nå i disse førjulstider er det mye som skal, må, eller bør gjøres. Men onsdag den 22. desember, når vi vet at det går mot lysere tider burde vi ta oss tid til å meditere over noen mørke øl. Det er den beste dagen for meg ihvertfall, skoleavslutninger, konserter og julebord er over samtidig som juletre og pakkeinnkjøpene kan utsettes ennå dag.
Harald
22. desember høres bra ut. Om ikke campingvogn, så møterommet på jobb på UiT. Tror det skal gå greit - undersøker nå. Jeg tenker meg at vi møtes sånn rundt kl 17 slik at jeg klarer komme med siste buss hjem i sju-tiden. Høres dette ok ut? Hvem kommer? frode
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rune GE
|
 |
« Svar #28 på: ons 15 des 2010, 13:47:49 » |
|
Jeg er med  Har 3 versjoner av ASIBA som må smakes på.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #29 på: ons 15 des 2010, 13:58:24 » |
|
Jeg har også tre.  Her blir det rift!  MEN! Jeg har forlovet meg. Møtelokalet funker ganske enkelt ikke. Hva med deg, rune? Har dere lokaler vi kunne besudlet med gjær og tomflasker?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rune GE
|
 |
« Svar #30 på: ons 15 des 2010, 21:36:28 » |
|
Joda, det bør vel gå bra. Har fått noen tilbakemelding på e-post om at det passe dårlig for enkelte, jula stare visst den 22  Men vi kan jo ta en smak den 22. og kanskje en til over jul? Kæm veit, kanskje ølet bli bedre over jul? Sånn at vi får med fleire? Veit ikkje om det er nån som har brygga ASIBA. Vi satse på et smaksmøte den 22. i forskningsparken
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #31 på: ons 15 des 2010, 21:37:40 » |
|
Bra. Jeg stiller med tre slag. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kristian P
|
 |
« Svar #32 på: tor 16 des 2010, 21:42:44 » |
|
Den 22. desember passer fint for meg, da begynner det meste å komme på plass. Kan bli artig å se hva dere har fått til og så tar jeg med det lille jeg har laget så lang.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #33 på: tor 16 des 2010, 22:16:06 » |
|
Flott, Kristian! Gleder meg til å smake! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|