Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 23 mai 2012, 09:31:24

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95264 innlegg i 8932 emner av 3325 medlemmer
Nyeste medlem: terjene
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Bilder, video og øvrige media  |  Emne: Nå er jeg ferdig og jeg har brygget ca 500 liter øl. 0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Nå er jeg ferdig og jeg har brygget ca 500 liter øl.  (Lest 3862 ganger)
Ramsvatn
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rykene

Vis profil
« Svar #30 på: tor 26 mai 2011, 21:39:03 »

På lørdag testet jeg ut kapasiteten på bryggeriet mitt.

Totalt brygget jeg 450 liter med øl.  Jeg måtte meske to ganger og koke i 4 omganger. Totalt brukte jeg ca 14 timer. For en gangs skyld så brygget jeg ederu fordi jeg var redd for å rote det til  Smiley
Loggført

Selvgjort er velgjort :-)
protto
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #31 på: tor 26 mai 2011, 21:57:24 »

Totalt brygget jeg 450 liter med øl.  Jeg måtte meske to ganger og koke i 4 omganger. Totalt brukte jeg ca 14 timer. For en gangs skyld så brygget jeg ederu fordi jeg var redd for å rote det til  Smiley

Oioi, nesten ein halv kubikk. Håpar å bli medlem av hl-klubben ila sommaren! (hektoliter-klubben)
Loggført

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Peter T
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #32 på: tor 26 mai 2011, 23:36:17 »

Aiaiai, noen brygger mer enn andre:)
Er det ikke sånn at grensa for hva som er lovlig hjemmebrygging går ved 250 liter per år?  Roll Eyes
Godt jobbet i alle fall yes
Loggført
daniel-aa
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
harstad

Lykkelig Speidel eier

Vis profil WWW
« Svar #33 på: tor 26 mai 2011, 23:45:43 »

250 liter i året er ikke det en tysk regel ?
Loggført

Why Lie? I want a Beer.
Peter T
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #34 på: tor 26 mai 2011, 23:56:22 »

250 liter i året er ikke det en tysk regel ?
Det kan godt hende.
Jeg har egentlig ikke peiling.
Loggført
Fredrik RA
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kristiansand

Vis profil
« Svar #35 på: tor 26 mai 2011, 23:57:26 »

Den Tyske regelen er 200 liter pr år, samt at du skal på forhånd innmeldte til staten dine brygge intensjoner.  
Så når de kjøper en speidel 200L sliter de litt med å opparbeide mengdetrening gitt Smiley  
Loggført
daniel-aa
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
harstad

Lykkelig Speidel eier

Vis profil WWW
« Svar #36 på: fre 27 mai 2011, 00:01:57 »

vell for håpe ikke våre kjære politikere leser dette og får inspirasjon til og lage slike regler ! for da tror jeg mange av oss sliter allerede i år  !
Loggført

Why Lie? I want a Beer.
Andreas Habel
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil WWW
« Svar #37 på: fre 27 mai 2011, 09:26:36 »

For å presisere dette: brygger du mindre enn 200 l i året, så trenger du ikke å betale ølskatt i Tyskland (men du må innmelde det på forhånd uansett). Det er altså lov å brygge mer, men da må det betales skatt (for tiden 0,787 € per º Plato per hl, dvs. ca. 0,094 € per l vanlig pils).
Loggført
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Bilder, video og øvrige media  |  Emne: Nå er jeg ferdig og jeg har brygget ca 500 liter øl. « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!