Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 9 sep 2010, 13:42:14

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
31067 innlegg i 3570 emner av 1539 medlemmer
Nyeste medlem: Vesoldo
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 ... 13 14 [15] Skriv ut
Skrevet av Emne: NM 2010  (Lest 7268 ganger)
Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil WWW
« Svar #210 på: man 24 mai 2010, 14:11:11 »

dette hørest spennende ut!

Jeg er veldig ydmyk og takknemmelig for at jeg har fått være med på dette. Anbefales!

anbefales å vinne NM altså :-)
Loggført
janh
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skien

Pilotbrygger

Vis profil
« Svar #211 på: man 24 mai 2010, 19:48:16 »

Jeg mener OG ble 1077. Jeg brukte WLP 001, på NØ brukte vi WLP 007.
Ja, det var virkelig stort å vinne NM. My 15 minutes of fame. Det var stor interesse fra lokalpresse og privatpersoner og bryggedagen på NØ som et klimaks. Dette i sterk kontrast til Dansk mesterskap og Skandinavisk hvor vi måtte vente i dagesvis for å få en resultatliste. "Våre" folk i Norbrygg er i en helt annen divisjon enn danskene. "Våre" folk står på for å fremme hjemmebryggingen og klarer å nå ut. Godt jobbet!

janh
Loggført

Jan H Fjeld
Gårdsbrygg

Any landing you can walk away from is a good one.
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Narvik

Vis profil
« Svar #212 på: man 24 mai 2010, 21:32:08 »

Jeg synes også informasjon her i Norge i hjemmebryggermiljøet virker mer tilgjengelig enn det i Danmark. Men, det skal sies at jeg er verken dansk eller bor i Danmark, så min interesse å søke ut bryggeinfo i Danmark er noe begrenset. Men, noe så stort som skandinavisk mesterskap i københavn hadde etter det jeg fikk inntrykk av, forferdelig lite informasjon og dekning.

Stor skryt til Norbrygg og alle bryggere i dette landet som deler hjertelig med informasjon, erfaring o.l.
Til neste år må vi vise skandinavia at Norge står i spissen av ØL!  biersmile
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #213 på: fre 28 mai 2010, 20:19:29 »

Må bare spørre..
Er vinneren av årets hjemmebrygger, og den som skal brygges hos NØ en kloning?Huh?
ikke for å ta fra noen æren eller noe... men hørtes bare rart ut. Sorry om jeg har misforstått... :-)
Loggført
Ole Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #214 på: fre 28 mai 2010, 22:06:43 »

Må bare spørre..
Er vinneren av årets hjemmebrygger, og den som skal brygges hos NØ en kloning?Huh?
ikke for å ta fra noen æren eller noe... men hørtes bare rart ut. Sorry om jeg har misforstått... :-)

Ikke klon.
Jeg vil heller si at den er inspirert av amerikanske Double IPA's generelt.
En nydelig sak, jeg er så heldig å ha smakt den!
Loggført

Beer leads to more beer.
Yngwie
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #215 på: søn 30 mai 2010, 13:09:20 »

Danskene har ikke noen hjemmebryggerforening, kun et forum, sikkert derfor ikke ting fungerer som i S og N. Og så har de Foreningen Danske Øldommere (eller noe liknende). FDØ organiserer DM i hjemmebrygging, og også SkM.
Loggført
Sider: 1 ... 13 14 [15] Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM 2010 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!