Forside
Om Norbrygg
FORUM
Nyheter
Artikler
Konkurranser
Bli medlem
Linker
Lokallag
Søk
Webshop
Kontaktinfo
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
ons 23 mai 2012, 20:10:57
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:
Avansert søk
95321
innlegg i
8939
emner av
3328
medlemmer
Nyeste medlem:
BMW Terje
Norbrygg
|
Ølbrygging
|
Bilder, video og øvrige media
| Emne:
protto's b(r)yggeri
Trym SJ
og 3 gjester leser dette emnet.
« forrige
neste »
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
...
12
Skrevet av
Emne: protto's b(r)yggeri (Lest 12047 ganger)
Knut_E
Medlem i Norbrygg
Utlogget
Nordstrand, Oslo
Sv: protto's b(r)yggeri
«
Svar #90 på:
ons 25 jan 2012, 15:46:53 »
Jeg holder på med en tilsvarende løsning med stegmesking. Ser for meg at jeg vil få en raskere respons hvis jeg tempmålingen til PID sitter på utgangen fra mesketanken.
Men da risikerer jeg kanskje koking i termosen?
Loggført
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #91 på:
ons 25 jan 2012, 16:03:35 »
Sitat fra: Knut_E på ons 25 jan 2012, 15:46:53
Jeg holder på med en tilsvarende løsning med stegmesking. Ser for meg at jeg vil få en raskere respons hvis jeg tempmålingen til PID sitter på utgangen fra mesketanken.
Men da risikerer jeg kanskje koking i termosen?
Å plassere sensoren ved utgangen av mesken, altså før varmeelement/varmevekslar vil vere ein veldig dårleg løysing slik eg ser det.
PID'en vil ikkje registrere temperaturauke før den varme vørteren har passert gjennom heile maltsenga, noko som tek lang tid. Varmetilførselen vil då bli heilt ukontrollert og du har ingen kontroll med kor varm vørteren eigentleg blir. Den kan godt bli kokandes (og ta livet av alle ensymane du treng i mesken) før den mår heilt tilbake til sensoren.
I beste fall får du ei lang og treg reguleringgsløyfe som blir veldig vanskeleg å kontrollere.
Ideen er at vørteren ut frå varmevekslaren skal holde ønska mesketemperatur, då vil etterkvart temperaturen i maltsenga bli det same forutsatt at MLT er tilstrekkeleg isolert. Det kan hende tempen aldri blir heilt den same, men det kan kompanserast for om det er snakk om ein grad eller to.
Varmevekslaren min er i utgangspunktet basert på klassiske RIMS anlegg bortsett frå at eg har erstatta direkte oppvarming med indirekte. Plassering av tempsensor og pumpe er likt.
Loggført
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget
Bergen
Færing Bryggeri
«
Svar #92 på:
ons 25 jan 2012, 16:20:04 »
Ville man ikkje fått best kontroll hvis man hadde satt sensoren på inputt til MLT? Sida tempen sikkert kan synke 0,5 grad på veg fra vekslaren og til MLT, eller?
EDIT: Er det forresten 1/2" dim. på holet midt i silbunnen? Har du fleire bilde av den som viser korleis du har festa den og kurven på den?
Loggført
Vestbrygg.no
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #93 på:
ons 25 jan 2012, 16:28:49 »
Sitat fra: Torvald på ons 25 jan 2012, 16:20:04
Ville man ikkje fåt best kontroll hvis man hadde satt sensoren på inputt til MLT? Sida tempen sikkert kan synke 0,5 grad på veg fra vekslaren og til MLT, eller?
Det er klart at det ville virka fint. I praksis er det snakk om kanskje 0,5m silikonslange frå der eg har den plassert. I praksis mistar eg ingenting målbart på denne avstanden.
Men det eventuelle tapet kan ein legge inn kompansasjon for i PID'en. Fordi det vil vere eit konstant tap og vil aldri variere i særleg stor grad med mindre ein forandrar på slangelengdar, sirkulasjonshastigheit o.l.
Det er eit poeng av betydning for kor godt PID'en kan fungere å ha sensoren nærme varmekjelda. Då kan PID'en gjere det den kan best: regulere ei "tett" og rask reguleringsløyfe.
Loggført
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #94 på:
ons 25 jan 2012, 17:49:10 »
Sitat fra: Torvald link=topic=3308.msg78930#msg78930
EDIT: Er det forresten 1/2" dim. på holet midt i silbunnen? Har du fleire bilde av den som viser korleis du har festa den og kurven på den?
Den ligg laust på botnen. Holer i mitten er ca22mm slik at det går ein male NPT gjennom. Mutter på gjengene hindrar att nippelen stukar i botn. Nippelen er 90° og andre enden er 1/2" kompresjon (swagelock). Ein liten røyrbit koblar saman denne og gjennomføringa.
Det er veldig liten klaring under sila men har fungert veldig bra.
Bilde her:
http://www.homebrewing.org/assets/images/web%20site%20stuff%20006.jpg
Eg har sjølvsagt berre rustfrie koblingar
Loggført
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget
Bergen
Færing Bryggeri
«
Svar #95 på:
ons 25 jan 2012, 18:00:41 »
Ok, så nippelen er ikkje festa på undersida av bunnen, men kviler oppå med ein mutter som gjer at den ikkje detter ned i botnen? Har du nokre bilde fra din, som vise kurven på silbunnen sett fra sida?
Loggført
Vestbrygg.no
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #96 på:
ons 25 jan 2012, 18:10:25 »
Sitat fra: Torvald på ons 25 jan 2012, 18:00:41
Ok, så nippelen er ikkje festa på undersida av bunnen, men kviler oppå med ein mutter som gjer at den ikkje detter ned i botnen? Har du nokre bilde fra din, som vise kurven på silbunnen sett fra sida?
Stemmer på ein prikk. Skal knipse bilde av den seinare
Loggført
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget
Bergen
Færing Bryggeri
«
Svar #97 på:
ons 25 jan 2012, 18:23:40 »
Sitat fra: protto på ons 25 jan 2012, 18:10:25
Takker
Loggført
Vestbrygg.no
RuneS
Medlem i Norbrygg
Innlogget
Hamar
«
Svar #98 på:
ons 25 jan 2012, 18:59:52 »
Sitat fra: protto på ons 25 jan 2012, 14:59:06
Sitat fra: Torvald på ons 25 jan 2012, 13:54:52
Smart termos-HERMS
. Kor har du fått tak i den silbunnen? Vurderer å skaffe ein ny silbunn for å minke volumet under bunnen.
Den er kjøpt her:
http://www.homebrewing.org/12-Stainless-Steel-Domed-False-Bottom_p_1058.html
saman med to 10 gallon coolers. Ein til MLT og ein HLT. HLT'en har eg varmeelement i og ein J-type termokoplar, styrt av ein termostat som er berga frå eit ellet anna industrigreier ein gang i tida.
Det som er smart med termos-hermsen er at den er veldig rask i responsen kontra tradisjonell herms med varmevekslaren nedsenka i HLT. Eg ser eigentleg ikkje heilt at det kan fungere like bra då ein får ei vanvittig treg reguleringsløyfe. Men eg har aldri prøvd.
Med "min" løysing reagerar temperaturen nermast instant når PID koblar inn elementet.
Kan bekrefte at HERMS med sløyfa i HLT er temmelig trege greier. Jeg har riktignok bare 2m 12mm rør i en 34L kjøleboks. Det duger egentlig mest til å holde mesketempen som kompensasjon for varmetap til pumpe, koblinger og slanger i resirkuleringssløyfa. Brukte i allefall 30 min på å heve mesketempen fra 60 til 64 grader i en mesk med 6kg malt + 21 L vann. Hadde da sensoren ved utløpet. Nå har jeg sensoren i HLT, og legger meg 5 grader over mesketempen. Det holder den stabil.
Stilig opplegg det der protto
Du har tydeligvis mekke-kløen!
Loggført
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #99 på:
ons 25 jan 2012, 22:18:58 »
Sitat fra: Torvald på ons 25 jan 2012, 18:23:40
Sitat fra: protto på ons 25 jan 2012, 18:10:25
Takker
Her er bilder av silbotnen. Berre så det er sagt: denne er kjøpt ferdig og var ein del av eit kit kjøpt fra homebrewing.org
Einaste negative mes ein slik type "pickup" er at ein får alltid litt luft i den som må gjennom pumpa.
Tippar du klarer å forme ei flat rist sjølv med ei blåselampe. RF utvidar seg veldig når utsatt for varme og kryp aldri heilt tilbake til utgangspunktet.
2012-01-25 21.46.14.jpg
(181.2 KB, 640x480 - vist 338 ganger.)
2012-01-25 21.50.02.jpg
(169.22 KB, 640x480 - vist 339 ganger.)
2012-01-25 21.50.46.jpg
(202.84 KB, 640x480 - vist 343 ganger.)
2012-01-25 21.52.00.jpg
(126.87 KB, 640x480 - vist 340 ganger.)
Loggført
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget
Bergen
Færing Bryggeri
«
Svar #100 på:
ons 25 jan 2012, 22:45:19 »
Ser bra ut. Kva er avstanden fra kanten av holet og ned, hvis silbunnen ligg på ei flat overflate? Takk for bilder!
Loggført
Vestbrygg.no
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #101 på:
ons 25 jan 2012, 22:46:55 »
Sitat fra: Torvald på ons 25 jan 2012, 22:45:19
Ser bra ut. Kva er avstanden fra kanten av holet og ned, hvis silbunnen ligg på ei flat overflate? Takk for bilder!
Har ikkje målt men ca 8-10mm.
Loggført
Svein Erik
Medlem i Norbrygg
Utlogget
Bodø
«
Svar #102 på:
tor 26 jan 2012, 08:04:35 »
Det stemmer, sjølv når eg steppar opp frå feks 65 °C til 78 °C så kokar ikkje vatnet. Høyrer brusing og vatnet er sikkert godt over 80 °C men alldri i nærheiten av å koke.
[/quote]
Hvis elementet går for fullt hele tiden, så foretas oppsteppingen ved å redusere hastigheten på gjennomstrømmingen, og dermed økt varmeveksling?
Loggført
”Det er den draumen me ber på, at noko vedunderleg skal skje, ..” Olav H Hauge
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget
«
Svar #103 på:
tor 26 jan 2012, 08:41:45 »
Sitat fra: Svein Erik på tor 26 jan 2012, 08:04:35
Det stemmer, sjølv når eg steppar opp frå feks 65 °C til 78 °C så kokar ikkje vatnet. Høyrer brusing og vatnet er sikkert godt over 80 °C men alldri i nærheiten av å koke.
Hvis elementet går for fullt hele tiden, så foretas oppsteppingen ved å redusere hastigheten på gjennomstrømmingen, og dermed økt varmeveksling?
[/quote]
Nei, PID'en kontrollerar dette. Den gir elementet akkurat nok effekt til å holde innstilt temperatur. Når eg vil steppe opp stiller eg bere inn den nye tempen på displayet til PID'en og den sørgar for å justere effekten til elementet.
Sirkulasjonshastigheita er nermast konstant, om den ikkje var det vile fortsatt PID'en regulere effekten i henhold.
Loggført
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
«
Svar #104 på:
tor 26 jan 2012, 09:26:40 »
Du har kanskje svart på dette tidligere i tråden, men hvor lang tid bruker du på å øke temperaturen i mesken?
Loggført
Gahr Smith-Gahrsen
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9