|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #2 på: søn 20 mai 2007, 20:44:17 » |
|
Hei! Pass på, mitt skap tar bare 2 fat. Du må nok finne et større kjøleskap, bygge ut et eksisterende eller droppe 1 av kranene (eller koble den til springen som vannkrane). Kult tappetårn forøvrig! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Beron
|
 |
« Svar #3 på: søn 20 mai 2007, 21:33:52 » |
|
.. ikke så vanskelig å lese og se på bilder..  Hadde lest den tråden før jeg postet. Pass på, mitt skap tar bare 2 fat. Du må nok finne et større kjøleskap, bygge ut et eksisterende eller droppe 1 av kranene (eller koble den til springen som vannkrane). Kult tappetårn forøvrig!
 Vannkranvarianten er jo en løsning, antar at det blir noe sånt eller en liten fryseboks. Tror det er vanskelig å få plass til tre fat i et kjøleskap, er vel ofte standardmål på de greiene der.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #4 på: man 21 mai 2007, 10:50:55 » |
|
Kanskje det går om du får tak i et kjøleskap av 'mellomformat', altså høyere enn et benkeskap men ikke helt opp til taket. Det spørs da om det er behagelig å tappe på slik høyde.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Beron
|
 |
« Svar #5 på: man 21 mai 2007, 11:44:05 » |
|
Kanskje det går om du får tak i et kjøleskap av 'mellomformat', altså høyere enn et benkeskap men ikke helt opp til taket. Det spørs da om det er behagelig å tappe på slik høyde.
Har et gammelt kjøleskap i mellomformat der det går inn tre corneliuser, aberet er at man nesten måtte hatt gardintrapp for å nå opp til kranene, en annen sak er at det ikke blir så veldig diskret å ha på stua. Tror Dragen hadde kommet med noen "små" protester da.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Riis'en
|
 |
« Svar #6 på: tor 17 jul 2008, 16:19:41 » |
|
Er det anbefalt å borre inn i siden på Kjøleskapet? Så en video hvordan man finner kjøleelementene. burde vel gå greit hvis man bommer på de?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #7 på: tor 17 jul 2008, 16:22:41 » |
|
Jeg tror at mange kjøleskap bare kjøles på baksiden. Men det skader ikke å sjekke før man borrer. For borrer man gjennom elementene så ødelegger man kjøleskapet. Ellers så er døren temmelig trygg for slike feil  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Riis'en
|
 |
« Svar #8 på: tor 17 jul 2008, 16:29:31 » |
|
Hadde vært greit å slippe å ha slanger hengende hver gang man åpner skapet, og rissikere ølfontene.  Takk for tipset.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #9 på: tor 17 jul 2008, 16:32:44 » |
|
Det er sikkert mulig å lede slangene slik at de ikke henger løst, men at de dreier i nesten samme linje med hengslene. Litt vanskelig å forklare, men veldig enkelt i utgangspunktet. Eller tenkte du bruke kjøleskapet til oppbevaring av mat også?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Riis'en
|
 |
« Svar #10 på: tor 17 jul 2008, 19:10:55 » |
|
Mat + øl =  Dette skal være et reint ølskap. Øl er reint, mat er skittent  Det skal brukes som gjæringsplass også. Jeg skjønner hva du mener, skal overveie mulighetene. Det går jo ann å ha begge deler 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Petter Gudbrand
|
 |
« Svar #11 på: tir 8 jun 2010, 11:13:09 » |
|
Jeg vurderer å borre hull på toppen og tre alle slangene gjennom der. Burde ikke det være lettest og ryddigst?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Sverre K
|
 |
« Svar #12 på: tir 8 jun 2010, 14:16:47 » |
|
Har sagd ut et hull i toppen av mitt skap og det funker helt fint det! Er ikke noen kjølesløyfer i toppen av vanlige skap uten fryser oppe så vidt jeg vet.
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
janh
|
 |
« Svar #13 på: man 14 jun 2010, 19:47:35 » |
|
Det er sikkert mulig å lede slangene slik at de ikke henger løst, men at de dreier i nesten samme linje med hengslene. Litt vanskelig å forklare, men veldig enkelt i utgangspunktet. Eller tenkte du bruke kjøleskapet til oppbevaring av mat også?
Jeg har kjøpt noen 90-graders John Guest koplinger. En kort 3/8'' slange fra "Shank" (slangeklemme) til 90-graderen. Så en kort 3/8'' slange til 3/8'' - 3/16'' J G-kopling og en meter+ med 3/16 slange. Så en overgang 3/16'' til 3/8" igjen, 3/8 slangebit til kuleventil-ut (slangeklemme). Da går alle slangene mot hengslene og det går greit med å åpne og lukke. Og greit å demontere for rengjøring. 030,033 3/8" - 3/8" Hun Hun 90 grader DKK 26,00. Fra "Lund Teknik" ( http://shop.beertools.dk/index.php?cPath=748&cPathTop=776). janh
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jan H Fjeld Gårdsbrygg
Any landing you can walk away from is a good one.
|
|
|
|