|
frode_skarstein
|
 |
« på: lør 10 apr 2010, 11:20:55 » |
|
Man ramler ut av senga kl 7 lørdagsmorraen for å se på at ungene sitter og ser på barnetv...da er det etikett-bryggetid. OG når man er ferdige oppdager man at ungene har spist seg mett på tørr spagetti og crusli i gjesteromsenga. Jaja, mat må dem vel ha... 
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #1 på: lør 10 apr 2010, 12:04:56 » |
|
Kule etiketter, du har skjønt hvordan slike lages 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Shea-Arne
|
 |
« Svar #2 på: lør 10 apr 2010, 17:38:26 » |
|
De var dritkule!! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter? - The Dèjeune
|
|
|
|
Frode I
|
 |
« Svar #3 på: lør 10 apr 2010, 20:59:29 » |
|
stiiiiiiilig 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ynnoj
|
 |
« Svar #4 på: søn 11 apr 2010, 13:20:26 » |
|
Fantastisk! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Odland
|
 |
« Svar #5 på: søn 11 apr 2010, 14:34:36 » |
|
Fete etiketter. Likte spesielt godt Spring Cleaning Ale. Hjemmelaget øl ser med en gang mer gjennomført ut med etiketter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #6 på: fre 16 apr 2010, 22:52:11 » |
|
...og enda en! Litt vel rar, men hei, det er mitt øl!!! Brygg #7:
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JonP
|
 |
« Svar #7 på: fre 16 apr 2010, 22:55:46 » |
|
Hvor tar du det i fra?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #8 på: fre 16 apr 2010, 22:59:30 » |
|
JonP: hehe - hvem vet! Denne ble laget nå i kveld, mens jeg satt og fikk ungene til å sove til Mummidalen-fortelling fra laptoppen...søkte etter noe som rimte på porter og fant Trench Mortar...og da var veien kort til illustrasjonen.  Ellers pleier jeg skylde det meste på streng oppvekst, mangel på kreativt uttak på jobb og en nokså rar fantasi.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #9 på: fre 16 apr 2010, 23:00:54 » |
|
Forøvrig: takk til dere over for feedback. Nå gjenstår det å få samlet folk til smaking og se om etikettene klarer å lure dem til å tro at ølet smaker... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Huub
|
 |
« Svar #10 på: fre 16 apr 2010, 23:01:27 » |
|
liker denne  jeg har aldri sett et IBU-tal på kommersjelle etiketter.. hvorfor her? alk. vol. er rimmelig nøyaktig å beregne for oss hjemmebryggere men IBU ikke i det hele tatt i følge boka `How to brew`. Det er veldig mange faktorer som kan gi tilsammen en veldig stor avvik (f.e. +\- 10 IBU). men jegsynes at dine etiketter er tøffe 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JonP
|
 |
« Svar #11 på: fre 16 apr 2010, 23:14:46 » |
|
Har fulgt litt med på dette, og det som skjer på FB - underholdende!
Om etikettene ikke klarer å lure folk til at ølet smaker så kommer de sikkert til å bli lurt til å smake på det...
Huub! Eksempelvis Nøgne-Ø har hatt for (u)vane å sette på IBU på en del av sine øl. Har vært veldig beleilig ved kloning.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #12 på: fre 16 apr 2010, 23:19:20 » |
|
Huub: nei du kan så si. Men det er et tall som ramler ut når jegpønsjer inn mine verdier i bryggeprogrammet, og det gir jo en pekepinn, virker det som. Og så ser det litt artig ut. Jonp: porteren og freaky IPA blir veldig bra faktisk...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Lindbach
|
 |
« Svar #13 på: fre 16 apr 2010, 23:49:31 » |
|
Hei Frode! Etikkettene blir bare tøffere og tøffere. Hadde kjøpt alle disse hvis jeg fant dem på polet (men jeg kjøper jo alt jeg finner). Liker at det er mye info på etikkettene! Det gjør det enda mer moro å smake på godsakene! Når blir det en smaksprøve?
Kjellerbryggeriet :-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #14 på: lør 17 apr 2010, 11:15:05 » |
|
Mr. Lindbach! Takk!  Nå må jeg snart få summa meg til å sende en ladning østover for utveksling...  Har nå printa ut endel av denne siste etiketten og limt på ei hel kasse med 0.33 flasker av Trench Mortar Porteren - det er jo som man nesten blir litt stolt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Odland
|
 |
« Svar #15 på: lør 17 apr 2010, 11:30:03 » |
|
Klart feteste etikettene her på bruket 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #16 på: lør 17 apr 2010, 12:34:54 » |
|
Odland: På fethetstoppen ligger nok dine etiketter.  Her er denne morgenens konstruksjon - nå får det holde for en stund! Denne har jeg bare samla sammen oppskrifta på - skal brygges når askeflystansen har ordnet seg og malten min kommer seg nordover...
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #17 på: lør 17 apr 2010, 21:47:44 » |
|
Tøft at flere begynne å lage egne etiketter. Likte særlig godt den siste (tea time) Selv må jeg innrømme at jeg synes det er mer moro å lage dem enn å klippe og lime dem på ørtåfjørti flasker. Så om noen har en genial og arbeidsbesparende idè så......
Her er noen av mine: (noen har vært posta før på naboforumet)
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #18 på: lør 17 apr 2010, 21:50:01 » |
|
og noen til ......
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #19 på: lør 17 apr 2010, 21:53:20 » |
|
og (puiih) de siste for denne gangen.....
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #20 på: lør 17 apr 2010, 22:00:35 » |
|
Et par kommersielle etiketter jeg liker veldig godt:
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #21 på: søn 18 apr 2010, 09:40:52 » |
|
Masse kule etiketter her! Vi får vel tenke på å gjøre noe mer ut av etikettkonkurransen også fremover.  Tøft at flere begynne å lage egne etiketter. Likte særlig godt den siste (tea time) Selv må jeg innrømme at jeg synes det er mer moro å lage dem enn å klippe og lime dem på ørtåfjørti flasker. Så om noen har en genial og arbeidsbesparende idè så......
Det er mye jobb ja, som fort blir litt kjedelig. Men noen ting kan man gjøre for å lette litt på jobben. F eks så kan man gjøre etikettene litt større (med en mørk, flaskefarget kant) enn det som vises på dem slik at man har litt slingringsmonn ved klipping. Og når det gjelder klipping, så bruker jeg kniv, metallinjal og en kutteplate under. Slikt selger de vel i hobbybutikker. Da går det fort og blir kantene rette og fine. Selve limingen går også fort med melk på et tallerken eller en svamp. Det blir som oftest bra, og etikettene er lette å fjerne når flaskene skal brukes om igjen. Forøvrig er dette en jobb som man gjerne må engasjere andre for å gjøre. Er det ikke slik at når man presenterer hjemmebrygget øl til noen som ikke er kjent med fenomenet at de som oftest blir mest betatt av at du har greid å få ølet ned i en ordentlig ølflaske med kork på, og fin etikett? Vel, det får de gjerne være med på å få til. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #22 på: søn 18 apr 2010, 10:39:53 » |
|
Trygve: fyttigrisen, det var ei imponerende rekke. Masse artig grafikk - men aller artigst var jo "best før" og "passer til" feltene. Veldig artig! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Odland
|
 |
« Svar #23 på: søn 18 apr 2010, 11:05:40 » |
|
Ser jeg fremdeles er unggutten i klassen her.
/bows to the masters
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug
|
 |
« Svar #24 på: fre 17 sep 2010, 13:37:34 » |
|
Noen etiketter vi har laget:
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Odland
|
 |
« Svar #25 på: fre 17 sep 2010, 13:48:03 » |
|
De var sykt fete. Blir tørst av sånnt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tore B.
|
 |
« Svar #26 på: lør 18 sep 2010, 01:14:50 » |
|
Jeg har skaffet meg ovale skjold til mine fem tappekraner og avtagbare klistrelapper (seks pr ark i letter-format). De samme etikettene skal også kunne settes på flasker. Jeg tenkte jeg skulle bruke Microsoft Publisher til å utforme selve etikettene, men jeg har ikke fått dette programmet til å samspille med etikettformatet. Det går greit å definere selve arket og størrelsen på de seks etikettene, men problemet er at Publisher tror at etiketter bare kan utformes med liggende etikettformat, og ikke stående, slik jeg har montert mine ovale skjold på kranene. Samme hvordan jeg definerer utskriftformatet som landskap eller portrett, så får jeg ikke utformet etikettene stående. I så fall må jeg sette skjermen min på høykant! er det noen som har en løsning i Publisher, eller eventuelt kan anbefale et annet program som ikke koster fletta?
|
|
|
|
|
Loggført
|
I tappekranene: Pilsner, IPA, Bayer, Brown ale
|
|
|
|
Vaale
|
 |
« Svar #27 på: lør 18 sep 2010, 02:47:51 » |
|
Slenger meg på her med et par-tre (muligens) utradisjonelle etiketter (glem teksten den er mest klipp og lim)
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jikvig
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
Høyt Skum
|
 |
« Svar #28 på: lør 18 sep 2010, 11:35:01 » |
|
Uncle Nils IPA rocker!!!  Liker konseptene på etikettene din må jeg si!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
magne1972
|
 |
« Svar #29 på: lør 18 sep 2010, 21:54:36 » |
|
never mind the barley  gir assosiasjoner til gode gamle pistols  likte den godt.....
|
|
|
|
|
Loggført
|
if you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
|
|
|
|
Ole Richard
|
 |
« Svar #30 på: søn 19 sep 2010, 03:56:37 » |
|
Her er min favoritt: 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Beer leads to more beer.
|
|
|
|
|
|
Vaale
|
 |
« Svar #32 på: søn 19 sep 2010, 17:46:48 » |
|
Jeg bruker Photoshop, i hovedsak fordi det er dette programmet jeg kan best. Et program som "Gimp" er like godt og dette er i motsettning til Photoshop gratis  kan lastes ned på http://www.gimp.org
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roffe
|
 |
« Svar #33 på: lør 5 mar 2011, 23:03:11 » |
|
Er ganske klønete med fotomanipulering, men eg prøvde meg litt i vinterferien:
|
|
|
|
|
Loggført
|
Godehesten Svimaneta ESB på fat Goddehesten Ibi Ubu IPA på fat Goddehesten Semi Rusty Cider på fat Goddehesten Rusty Cider på fat Goddehesten Hodnabasse Irish Stout på fat Goddehesten Raskjeften Kölsch på fat
|
|
|
|
Roffe
|
 |
« Svar #34 på: lør 5 mar 2011, 23:07:09 » |
|
Prøver ein gang til:
|
|
|
|
Loggført
|
Godehesten Svimaneta ESB på fat Goddehesten Ibi Ubu IPA på fat Goddehesten Semi Rusty Cider på fat Goddehesten Rusty Cider på fat Goddehesten Hodnabasse Irish Stout på fat Goddehesten Raskjeften Kölsch på fat
|
|
|
|
magne1972
|
 |
« Svar #35 på: søn 4 sep 2011, 19:56:47 » |
|
for å dra liv i denne igjen... fant mayflower brewery ved surfing i dag, må si at etikettene deres falt i god jord her ihvertfall... Enkle men stilrene etiketter synes jeg.
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #36 på: søn 4 sep 2011, 20:23:49 » |
|
De var moderne men tradisjonsforankra, og bare fine. Stilig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
magne1972
|
 |
« Svar #37 på: lør 1 okt 2011, 22:09:16 » |
|
Kom på at etiketten kan brukes til noe nyttig i disse datatider også 
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
frode_skarstein
|
 |
« Svar #38 på: lør 1 okt 2011, 22:57:44 » |
|
Hahah - den var bra! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tor.gilje
|
 |
« Svar #39 på: tir 11 okt 2011, 07:56:36 » |
|
Prøver meg jeg også på en etikett, dette er for min første Brygg.
|
|
|
|
Loggført
|
SABCOs Brew-Magic System
|
|
|
|
Dag
|
 |
« Svar #40 på: tir 11 okt 2011, 08:33:00 » |
|
Kom på at etiketten kan brukes til noe nyttig i disse datatider også  Den teknikken!! Snart sender dem vel folk til månen, og! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"De levde som ville dyr, de hverken røkte eller drakk!" Axel Sandemose
|
|
|
|
Erlendso
|
 |
« Svar #41 på: tir 11 okt 2011, 10:23:27 » |
|
Høst. Begynner å bli kaldt. Vil på stranden i sørligere strøk. Med en lys øl.
|
|
|
|
Loggført
|
IPA will do you good, Old Ale will do you no harm, Barleywine will sweeten your blood, Stout will strengthen your arm!
|
|
|
|
Young
|
 |
« Svar #42 på: tir 11 okt 2011, 10:59:28 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #43 på: tir 11 okt 2011, 12:31:49 » |
|
Skikkelig schtiilig !! Har prøvd å finne slike bånd og skjold og medaljer og stæsj - uten å lykke med det. Tips?
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
GeirH
|
 |
« Svar #44 på: tir 11 okt 2011, 13:18:27 » |
|
Vi har lagd etiketter med photoshop, der vi har bilde av oss selv på etiketten - ganske morsomt synes vi i hvertfall :-)
Endrer farge fra brygg til brygg og prøver å matche korker til fontfargen på etikettene. Bruker samme etiketten på alle flasker, både halvliters fra nøgne ø, haandbryggeriet, erdinger etc og 0,33-flasker fra f.eks. brew dog.
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Young
|
 |
« Svar #45 på: tir 11 okt 2011, 13:22:48 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Innlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #46 på: tir 11 okt 2011, 13:54:11 » |
|
Kjør på, i år blir det oppgradering av premieringen for beste etiketter i juleølkonkurransen også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #47 på: tir 11 okt 2011, 14:13:53 » |
|
Der lå det masse gitt. Mange takk, Young!
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
RuneS
|
 |
« Svar #48 på: ons 12 okt 2011, 08:43:33 » |
|
Kan jo vise mitt ydmyke bidrag. Jeg må si at jeg er imponert over kvaliteten på enkeltes etiketter her 
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #49 på: fre 14 okt 2011, 12:06:53 » |
|
Skjønner at jeg må ha litt opplæring i photoshop. Lastet ned en haug med vectors og greier, men å få til å bruke de - se da vil det gå med en masse øl! Men dette er jaffal en sped begynnelse:
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
Peter T
|
 |
« Svar #50 på: fre 14 okt 2011, 12:11:04 » |
|
Skjønner at jeg må ha litt opplæring i photoshop. Lastet ned en haug med vectors og greier, men å få til å bruke de - se da vil det gå med en masse øl! Men dette er jaffal en sped begynnelse:
Ajaj Skulle likt å se oppskriften på den bokken. Mye snæs i den. God?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #51 på: fre 14 okt 2011, 18:50:33 » |
|
Vant klassen for spesialøl i NM 2008, og nr 3 i 2009. Har visst også fått med seg en 2 plass i juleølkonkuransen i 2008 eller 9. Mens det i fjor ble en hedelerlig nest siste plass (!!). Så den KAN være innmari god, forutsatt at jeg gjør alt skikkelig. Oppskriften ligger på forumet. http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,933.0.htmlHumlesammensetningen har variert bittelitt gjennom årene, og det samme har gjæren. Har brukt bockgjær (833) i fjor og i år, men det går bra med en pilsgjær også. Nå har jeg etterhvert landet på en blanding av Cascade og EKG både til bitterhet og smakshumle. Ca 50/50. Jeg bruker dessuten også kun en enkel ett-stegsmesk på 68 grader. Proteinrast og dekoksjoner har lite og ingenting for seg. - Men malt og krydder ligger fast. Kontinuitet er viktig  Grains of Paradise kjøper du enklest her http://www.seasonedpioneers.co.uk/, og kjøpmannen din får tak i bitre appelsiner i januar om du spør. Skrell med potetskreller og legg i frys, og lag marmelade av restene.
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
sand
|
 |
« Svar #52 på: fre 14 okt 2011, 19:08:09 » |
|
Om du skal prøve å redigere vectorgrafikk i photoshop kan det gå med utrolig mye øl ja, photoshop er laget for å redigere bilder, altså punktgrafikk og ikke vectorgrafikk. Adobe Illustrator derimot er ett vectorbasert program. Om du ikke kjenner til programmet, trenger du nok nesten like mye øl for å finne ut av det, som du trenger til vector i photoshop. Men morro er det med begge programmene. Og ja, du kan importere begge typer til begge programmene. Det er bare begrenset hva du kan gjøre med de filene du importerer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Ingen jobb er så enkel at den ikke kan gjøres feil...............
|
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #54 på: fre 14 okt 2011, 19:52:12 » |
|
Tror jeg konsentrerer meg om å brygge. Gidder uansett ikke å klipppe og lime på hundrevis av etiketter ........
Det var utrolig billig for et kilo med Grains of Paradise - men de har så mye annet snadder på seasoned pioneers. Kan særlig anbefale Ras-el-Hanout Spice Blend - vanvittig godt til både kylling og lam, gryteretter og grilling!
Sporer vi av nå.....?
Legger med en etikett til for sikkerhets skyld:
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
Peter T
|
 |
« Svar #55 på: fre 14 okt 2011, 19:55:40 » |
|
Vant klassen for spesialøl i NM 2008, og nr 3 i 2009. Har visst også fått med seg en 2 plass i juleølkonkuransen i 2008 eller 9. Mens det i fjor ble en hedelerlig nest siste plass (!!). Så den KAN være innmari god, forutsatt at jeg gjør alt skikkelig. Oppskriften ligger på forumet. http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,933.0.htmlHumlesammensetningen har variert bittelitt gjennom årene, og det samme har gjæren. Har brukt bockgjær (833) i fjor og i år, men det går bra med en pilsgjær også. Nå har jeg etterhvert landet på en blanding av Cascade og EKG både til bitterhet og smakshumle. Ca 50/50. Jeg bruker dessuten også kun en enkel ett-stegsmesk på 68 grader. Proteinrast og dekoksjoner har lite og ingenting for seg. - Men malt og krydder ligger fast. Kontinuitet er viktig  Grains of Paradise kjøper du enklest her http://www.seasonedpioneers.co.uk/, og kjøpmannen din får tak i bitre appelsiner i januar om du spør. Skrell med potetskreller og legg i frys, og lag marmelade av restene. Ser desto bedre ut nå. Har en bokk jeg er godt fornøyd med selv, dog uten de samme plasseringene som deg:) Men, har veldig lyst til å prøve en med litt krydderier.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tønder
|
 |
« Svar #56 på: søn 23 okt 2011, 16:42:34 » |
|
Plundret litt med tanken på en label på pilsen min egentlig ikke så kreative men ble fornøyd med frem siden på denne da  Tanken er å beskrive hvilken øl type cloud eight er på baksiden og annen info
|
|
|
|
Loggført
|
Beer is proof that God loves us and wants us to be happy. Benjamin Franklin
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #57 på: søn 23 okt 2011, 21:53:29 » |
|
Ikke særlig informativt, men designet er i grunn ferdig.
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ErlendT
|
 |
« Svar #58 på: søn 23 okt 2011, 21:56:19 » |
|
Legendarisk label Nidveg!!!!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Exit signs are on the way out.
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #59 på: søn 23 okt 2011, 22:28:16 » |
|
Legendarisk label Nidveg!!!!
Takker!  Jeg har forstått det slik at ordspill er en stor del av brygging. Det er irriterende at jeg ikke kan få lyden med på etiketten:
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jens Martinsen
|
 |
« Svar #60 på: man 14 nov 2011, 20:47:54 » |
|
Kom over en nyttig link til de som har lyst til å utforske skapertranger når det gjelder etiketter. Her var ikke bruker terskelen så veldig høy... http://labeley.com/
|
|
|
|
|
Loggført
|
Give a man a beer, he'll drink for the day.Teach a man to brew, he'll be drunk the rest of his life.
|
|
|
|
Christian Magnus
|
 |
« Svar #61 på: tir 6 des 2011, 16:24:02 » |
|
Ble spurt av svogeren om å lage monogram og etiketter til hans noe ambisiøse prosjekt - å brygge seks sorter til sitt eget bryllup. Alt gikk meget vel, og her kan noen av etikettene beskues i all sin prakt på festbordene: IPA, wit og havrestout:  Belgisk blond og cider:  Wit og havrestout igjen: 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Trygve
|
 |
« Svar #62 på: tir 6 des 2011, 17:15:41 » |
|
Enkelt og stilrent. Jeg synes rett og slett de er dritstilige!
|
|
|
|
|
Loggført
|
mvh Trygve
|
|
|
|
Grunde
|
 |
« Svar #63 på: ons 7 des 2011, 17:59:09 » |
|
Genialt enkelt! Ga et eksklusivt preg, perfekt for et bryllup.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tor-H
|
 |
« Svar #64 på: tor 8 des 2011, 20:21:39 » |
|
Har laget en etikett til brygg nr 1
Etiketten er no klar, så får en se hvordan brygget blir
|
|
|
|
Loggført
|
Medlem: NMWL BPK ASSL
|
|
|
|
Helge Andre Hafstad
|
 |
« Svar #65 på: søn 11 des 2011, 18:37:38 » |
|
Er i gang med min første etikett nå, har masse photoshop erfaring, men det er bare så 90's! Nå blir det illustrator og vector grafikk, det blir et helvete! deler her når jeg har noe ferdig...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Batch 014: American Imperialistic Barley Wine (Fermenting) Batch 015: Sterk Juleøl (Fermenting) Batch 016: Nesten Sterk Juleøl (Fermenting) Batch 017: Chocolate Honey X-Mas Stout (Fermenting) Batch 018: Rosinølla: "Raisin' Hell" Winter Warmer (Ferment
|
|
|
|
Christian Magnus
|
 |
« Svar #66 på: tir 24 jan 2012, 14:50:17 » |
|
Gjorde en øl som vi skal bruke til å bestikke utviklere til å fikse pet buggene våre, og måtte kreere en etikett som passet. Myggen er malt i Photoshop, resten fikset i Illustrator. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bjarnetv
|
 |
« Svar #67 på: søn 29 jan 2012, 17:14:45 » |
|
lagde min første etikett her om dagen. googlet litt først og lot meg inspirere; tanken var at resultatet skulle bli en "rotete" versjon av den tradisjonelle etikett-looken. laget i svart hvitt for å spare blekk  
|
|
|
|
|
Loggført
|
speidel 20l
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #68 på: søn 29 jan 2012, 21:54:29 » |
|
lagde min første etikett her om dagen. googlet litt først og lot meg inspirere; tanken var at resultatet skulle bli en "rotete" versjon av den tradisjonelle etikett-looken. laget i svart hvitt for å spare blekk   Drageset? Du har ikke tilfeldigvis en Bent i familien?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bjarnetv
|
 |
« Svar #69 på: søn 29 jan 2012, 21:58:12 » |
|
Drageset? Du har ikke tilfeldigvis en Bent i familien?
ikke såvidt jeg vet 
|
|
|
|
|
Loggført
|
speidel 20l
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #70 på: man 30 jan 2012, 00:27:51 » |
|
Drageset? Du har ikke tilfeldigvis en Bent i familien?
ikke såvidt jeg vet  Okei. Vanligere etternavn enn jeg trudde. Dæggern, bør poste en etikett før vi sporer fullstendig av! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #71 på: søn 5 feb 2012, 18:55:32 » |
|
Ny øl, ny etikett!
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
SAR
|
 |
« Svar #72 på: tir 10 apr 2012, 20:25:53 » |
|
Etter altfor mye arbeid er endelig 60 liter hjemmebrygg, fordelt på 4 typer, klar for mitt eget bryllup neste måned.  Etikettene er kanskje ikke like stilige som noen av de andre som er presentert her, men alle må jo begynne et sted. Et par av ølene kan ha "hint av våt hund"...  Humlesnurr India Pale Ale Lilly's American Pale Ale Svart Gull Havrestout Mia's Premium Bitter
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Mixmaster
|
 |
« Svar #73 på: tir 24 apr 2012, 15:26:26 » |
|
Her er noen av de jeg har laget: Denne lagde jeg i dag. Har en batch med Canadian Blonde som skal serveres på seilbåten til sommeren:  Brukes noen ganger på flaskehalsen på Panzer Bier:  Denne bruker jeg på det ølet jeg brygger med kildevann fra en hellig olavskilde som er i nærheten her:  Denne lagde jeg til Oktoberfesten hjemme hos meg i fjor. Er medlem av en klubb som heter Gjøvik og Omegn Airsoft. Vi arrangerer oktoberfest hver år oss i mellom  Panzer Bier, er navnet på en egen oppskrift jeg har brygget siden 2005. Det er en dark Ale og har blitt mitt varemerke   En annen utgave av etiketten til panzer Bier:  Denne bruker jeg som avatar på div brygg-forum. Men også ofte på flaskehalsen. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
EspenAE
|
 |
« Svar #74 på: ons 25 apr 2012, 13:06:59 » |
|
Utrolig mye bra etiketter her. Etter min mening er etikettene kronen på et godt verk, og noe av det morsomste med bryggeprosessen. Sirkelen blir på en måte sluttet når man setter en ny etikett på en en flaske med nytt øl!
Vi har selv utviklet oss fra å bruke paint til å gå over til labeley.com og beerlabelizer.com, som jeg synes er gode programmer. Men må vel gå til anskaffelse av Photoshop for å lage noen virkelig originale etiketter,
Her er et utvalg av etiketter på ferdige, og planlagte brygg fra vårt kjøkkenbryggeri:
|
|
|
|
Loggført
|
Beer: So much more than just a breakfast drink.
|
|
|
|
Christian Magnus
|
 |
« Svar #75 på: ons 25 apr 2012, 17:55:31 » |
|
 Denne står i bøtta og koser seg nå. \m/
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
runarstock
|
 |
« Svar #76 på: man 7 mai 2012, 19:55:51 » |
|
Etter 15 etikettløse brygg har jeg sett meg drita lei på å ikke vite hva som er i flaska dersom jeg tar med meg noen på tur. Er mildt sagt litt rusten på bildebehandling og har bantes litt allerede. Men det skal bli godt å få lapper på flaskene!
Kona heter Lana og ble så lykkelig da hun fikk egen øl.
|
|
|
|
Loggført
|
AG#13 Jordbær Wit a'Lana AG#12 Dock Worker's Bitter AG#11 Pale A-Lana AG#10 69grader IPA AG#9 Nitwit AG#8 Irish red ale AG#7 Sorachi IIPA AG#6 Andrimne IPA AG#5 OS Saaz Blond AG#4 Svartnatt kakaostout. AG#3 Bruflaten Bitter. AG#2 Blonde Ale p
|
|
|
|
Odland
|
 |
« Svar #77 på: man 7 mai 2012, 20:36:59 » |
|
Har (for øyeblikket) sluttet med flasker, men lager lapper til fatene mine. Ikke allverden, men litt informative om ikke annet :p
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
AudunWS
|
 |
« Svar #78 på: man 7 mai 2012, 21:47:09 » |
|
Her er et par av mine. Må si jeg ikke helt ble hekta på fat, fortsetter nok med flasker i all hovedsak
|
|
|
|
Loggført
|
/Audun
|
|
|
|