Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
ons 23 mai 2012, 21:30:21

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95329 innlegg i 8940 emner av 3328 medlemmer
Nyeste medlem: BMW Terje
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Fat, hvordan fungerer dette? 0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Fat, hvordan fungerer dette?  (Lest 2832 ganger)
vitruvius
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #15 på: tor 27 sep 2007, 22:10:21 »

Har nå kommet ordtlig igang med fatene mine  Cheesy
Det er suverent.

Når jeg bestilte utstyr var jeg usikker på hva jeg trengte, og bestilte mye ekstra for å være sikker på at jeg hadde det jeg trengte. Gjerne dumt, men regner med jeg har reservedeler inn i evigheten.

Når jeg nå er igang med fatene er jo alt utrolig enkelt. Det er ikke verre enn enn + og - på batterier.
Ikke minst alt er bedre.
Har bedre kontroll på CO₂ nivået på ølet. Ølet er generelt klarere, og har jevnere og høyere kvalitet.

Bestilte noe fra USA, og det gikk fort og greit. Posten i Norge rotet skikkelig med en del av forsendelsen. Det førte til at jeg måtte fortolle inn den billigste forsendelsen, så det var ikke så mye den veien.
Nå er dollarkursen en krone lavere, så det kunne blitt billigere.
Men har man penger bør man kjøpe gjennom norske leverandører.

Ja, ja det blir en god stund til jeg skal flaske noe øl. Det blir i såfall fra fat til flaske.
Loggført

vitruvius
kabelsatan
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #16 på: fre 28 sep 2007, 11:52:21 »

hvor mye betalte du i frakt fra USA?
dette blir bare mer og mer fristende. og hvor kjøpte du gassbeholderen forresten?
Loggført
vitruvius
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #17 på: lør 29 sep 2007, 16:38:55 »

Kjøpte fra MoreBeer.com, hvor de har egen utregner for frakt etter hvor mye som er lagt inn i bestilling.

Gassbeholder fra Humlegaarden.
Loggført

vitruvius
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Fat, hvordan fungerer dette? « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!