Er i ferd med å bygge et skap her også, men lurte på om dere benytter noen form for ventil eller vifte ut av skapet for å ha sirkulasjon på lufta.
Kan det være fare for muggdannelse i skapet dersom det er tett og temperaturen er nærmere 20 grader?
Har erfart at dersom døra er igjen og skapet er frakokblet vil det etterhvert danne seg "mye rart av ymse sopparter" inne i skapet

Andre som har erfart dette?
Har ikke noe langsiktig forskningsbakgrunn for å gi deg ett svar, men gjæringsskapet mitt er aldri stengt i lange tider uansett. Flere ganger har kullsyreproduksjonen vært så høy at den har åpnet opp kjøleskapsdøra selv

Om ikke gjæringa selv åpner døra så er jeg selv stadig innom og kikker på hva som er status i skapet. Det har stått slik nå i over en måned uten noe tegn på ulukt eller noe annet mugg/sopp-
Jeg skrubbet selvfølgelig hele skapet fullstendig før jeg tok det i bruk. Og har også sprayet innvendig med Starsan. Tørker også opp alt av søl umiddelbart.
Men HVIS det får stå i fred over lang tid med høy temperatur så vil selvsagt bakterier som er tilstede få mulighet til å gro, men så du vasker/skrubber kjøleskapet omhyggelig før du tar det i bruk så skal ikke det være ett problem.
My two scents!