Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 02:32:45

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Råvarer  |  Emne: Humle hos Vin og Bar 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Humle hos Vin og Bar  (Lest 247 ganger)
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« på: fre 13 aug 2010, 09:25:28 »

Fikk en epost fra Vin og Bar, og der står det at de har norges beste utvalg på humle. Leste gjennom listen deres og må si det er flere typer der jeg har veldig lyst å prøve. Spørsmålet mitt er:
vet noen hvor godt de oppbevarer humla si? Står i eposten at all humlen er vakuumpakket, men jeg lurer på om de kanskje bør være nedkjølt også, og isåfall om de gjør det?

Har aldri bestilt humle hos de før og har ikke lyst å bestille en humletype som sjeldent blir brukt og så finn ut at den er kjempegammel og/eller blitt dårlig pga dårlig lagring...
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Henning1
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tranby, Lier

Kaosbryggeriet

Vis profil
« Svar #1 på: fre 13 aug 2010, 09:52:02 »

Det jeg har sett er at humlepakkene ligger i hyller i romtemperatur på lageret. Men jeg har aldri opplevd at humle jeg har kjøpt fra Vin og Bar har vært dårlig/gammel.
Loggført

All I wanna do is brew, brew and brew
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #2 på: fre 13 aug 2010, 10:00:19 »

Humlen fra Vin og Bar er vakumpakket, men ikke nitrogenflushet, og de oppbevarer den i romtemperatur. Jeg har heller ikke opplevd problemer med gammel eller dårlig humle der.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #3 på: fre 13 aug 2010, 10:04:45 »

de oppbavarer humla i hyller på lageret. Det er nok litt kaldere der inne en vanlig romtemp. pakkene er vakumpakket, så klarer seg nok ganske lenge i romtemp. Åpnede pakker bør vel helst oppbavares i kjøleskap.
var der akkurat selv å kjøpt en del humle. det partiet de har fått inn nå er ganske ferskt (husker ikke helt dato)

så løøøp og kjøøøp... eller send en bestilling  Wink
Loggført
Erik1984
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Vis profil
« Svar #4 på: fre 13 aug 2010, 10:26:50 »

Sist jeg var der hadde de noen store pakker i en fryser og mindre pakker i romtemperatur, så kanskje de pakker om? Og som gustavf sier så har jeg heller ikke fått noe dårlig humle derfra.
Loggført
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #5 på: fre 13 aug 2010, 11:05:10 »

Veldig godt å høre  skitbra
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Kjetil S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Ølbart på andre fora

Vis profil
« Svar #6 på: fre 13 aug 2010, 11:30:05 »

Den Nelson Sauvin-humlen jeg fikk derfra for noen uker siden var iallfall svært frisk og saftig.
Loggført
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #7 på: fre 13 aug 2010, 14:39:09 »

Nydelig! det er nettopp nelson sauvin jeg har lyst på mest Smiley
Loggført

- The Dèjeune
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Råvarer  |  Emne: Humle hos Vin og Bar « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!