Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 03:06:07

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Hvor kjøper jeg maltekstrakt i Oslo ? 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Hvor kjøper jeg maltekstrakt i Oslo ?  (Lest 720 ganger)
10petter
*
Utlogget Utlogget
gamlelinja 53 d 1254 Oslo

Vis profil
« på: lør 6 okt 2007, 11:41:15 »

Cheesy Heisan ,  mitt spørmål er hvor jeg enkelt  kjøper  maltekstrakt , malt i Oslo . Bor på Hauketo.

-Mange korte og noen lange innlegg har jeg lest på Forumet  nå. Veldig bra !

Av det har jeg forstått at  Oslo Mikrobryggeri og Haandbryggeriet har malt.  Og  på Lillestrøm selger Vin og Bar malt  for Petit.

Nå er jeg motivert  og optimistisk til å starte med en ekstrakt og legge ølsettet bak meg. Vet jeg trenger gjær og humle også.
( det er noen som rister på hodet nå , la dem gjøre det. )

God  helg !  hilsen en entre` brygger .   10 petter
Loggført

10 petter
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #1 på: lør 6 okt 2007, 12:24:41 »

Det er vel stort sett to alternativer:

Vin og Bar har tørket maltekstrakt (spraymalt), humle og gjær. Dessverre har de dårlig med spesialmalt, dersom du vil prøve deg på "partial mash" (og det er ikke spesielt mye vanskeligere enn ren ekstraktbrygging).

Petit Agentur har alt du trenger, levert til nærmeste postkontor.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil WWW
« Svar #2 på: lør 24 nov 2007, 10:23:50 »

Det er en "vinråstoff butikk" på Grünerløkka, og "Mye moro" på Majorstua.. Er ikke helt sikker på adressen til den på Grünerløkka. Sikkert andre her som har det i bakhodet?
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
joques
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #3 på: lør 24 nov 2007, 10:28:23 »

Den på Grünerløkka har vært stengt pga sykdom i en måned nå. Jeg håper den kommer tilbake, men den blir drevet av to hyggelige men ganske gamle menn, så jeg er litt bekymret. Mye Moro selger spesialmalt for 50 kr kiloen, hvilket er rent landeveistyveri, så dem har jeg boikottet. Mulig de har skjerpet seg litt, da, jeg har jo ikke vært der på en stund.

Jeg ville bestilt fra Petit eller Vin&Bar. Frakten koster litt, men...
Loggført

Joakim Ruud, Botsen Nanobryggeri
For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
 -Hobbes, Leviathan
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil WWW
« Svar #4 på: lør 24 nov 2007, 10:35:56 »

Det virker som om interessen for hjemmebrygging har kommet lenger opp i dagen i det siste.. eller er det bare fordi jeg har flippa helt ut på det?  laugh

Ihvertfall, da burde markedet på sånne råstoffer øke og utsalgsteder kunne ha muligheten til å gå rundt. Det er jo potesiellt 500.000 hjemmebryggere i Oslo. biersmile
kanskje jeg burde starte en sånn butikk ....... klovn
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
kabelsatan
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #5 på: søn 25 nov 2007, 15:18:11 »

Den på Grünerløkka har vært stengt pga sykdom i en måned nå. Jeg håper den kommer tilbake, men den blir drevet av to hyggelige men ganske gamle menn, så jeg er litt bekymret. Mye Moro selger spesialmalt for 50 kr kiloen, hvilket er rent landeveistyveri, så dem har jeg boikottet. Mulig de har skjerpet seg litt, da, jeg har jo ikke vært der på en stund.

Jeg ville bestilt fra Petit eller Vin&Bar. Frakten koster litt, men...
dessverre har det seg slik at eieren av butikken på Grünerløkka ble påkjørt i Danmark og døde av komplikasjoner når han kom hjem. fryktelig synd. han var veldig koselig og hadde en utrolig bra butikk
Loggført
joques
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #6 på: søn 25 nov 2007, 15:34:11 »

Å nei!!! Sad Jepp, det var uten sammenligning den beste butikken i Oslo, med innehaver som faktisk visste hva han snakket om. I motsetning til Mye Moro...
Loggført

Joakim Ruud, Botsen Nanobryggeri
For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
 -Hobbes, Leviathan
kabelsatan
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: søn 25 nov 2007, 15:39:16 »

ja Sad

håper virkelig noen med peiling kjøper opp den butikken og driver den viere i samme stil
Loggført
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Hvor kjøper jeg maltekstrakt i Oslo ? « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!