Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 03:42:03

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Øltyper og øl generelt  |  Emne: Nøgne Ø Red Horizon - mine umiddelbare inntrykk 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Nøgne Ø Red Horizon - mine umiddelbare inntrykk  (Lest 1616 ganger)
Morten K. Agerup Myhr
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
2016 Frogner

Vis profil
« på: lør 25 sep 2010, 18:42:13 »

Herre, min hatt!

Fikk tak i en flaske eller to av nyhetene fra Nøgne Ø fra septemberslippet.  Idag bød anledningen seg til å prøve Red Horizon seg.  Sashimi (kamskjell, kongekrabbe og Salma) står på menyen og hva kunne vel passe bedre enn en øl brygget på sake-gjær?  Feil.

Wow - her var det smak, styrke og sødme til den store gullmedalje.  Du snakker...

Herlig sak, grisete literpris - og verd hvert øre.

Nå gjenstår bare å få unna Red Horizon'en og skylle ganen før sashimien står for tur.  Får vel finne en _litt_ mer nøytral øl og en flaske med sake.  Fest er og blir det, uansett!  Grin

MM

PS Sitter fremdeles og holder på hatten efter smaksopplevelsen med Red Horizon - og jeg har ikke hatt på hodet...
Loggført
Erik1984
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Vis profil
« Svar #1 på: ons 29 sep 2010, 13:32:42 »

Fett! Hva smaker den? Kan du beskrive smaken?
Loggført
Morten K. Agerup Myhr
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
2016 Frogner

Vis profil
« Svar #2 på: ons 29 sep 2010, 13:37:41 »

Tror _ikke_ jeg skal begi meg ut på en "faglig" beskrivelse av smaken...  Det er langt over mitt inkompetansenivå; men bortsett fra en underliggende styrke grunnet alkoholinnholdet, var det en harmonisk, rund smak, følelse av lav kullsyre og en flott, ren sødme.  Gleder meg til neste runde med den - og veldig spent på hvordan Sweet Horizon da vil smake.  Den må _vaffal_ være søtlig...
Loggført
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #3 på: ons 29 sep 2010, 13:49:22 »

Sweet Horizon er dessverre det mest skuffende ølet jeg har smakt fra Nøgne Ø noen gang. Alt for søtladent og lite balansert etter min smak - faktisk enda verre enn Mikkellers "Black Hole". Sad
Loggført
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #4 på: ons 29 sep 2010, 14:05:18 »

Smaken er som baken... den er delt!
Mikkellers Black Hole smaker helt fortreffelig etter min mening, med hint av vanilje, honning og kaffe

Det er ingen vits å diskutere hva som er godt øl eller ikke godt øl, da smaken som sagt er delt.
Vi får heller diskutere hvordan forskjellige øl smaker, uten å "disse" noen av verdens fremste ølbryggere..  skitbra

Loggført
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Medlem i Speidelforbundet

Vis profil WWW
« Svar #5 på: ons 29 sep 2010, 14:34:00 »

Smaken er som baken... den er delt!
Mikkellers Black Hole smaker helt fortreffelig etter min mening, med hint av vanilje, honning og kaffe

Kan ikke forstå at Mikkel sitt svarte hull smaker slik (der hvor solen aldri skinner)  bæh
Loggført

Humle er nam
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #6 på: ons 29 sep 2010, 14:51:08 »

@Kyrre: Helt klart. Det var ikke meningen å fremstille det som en universell sannhet. Det er bare min mening at hverken Sweet Horizon eller Black Hole er noe særlig. Smiley
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #7 på: ons 29 sep 2010, 19:50:41 »

Smakte Red Horizon sammen med Steinarja på Øl- og Matfestivalen i Oslo forleden. Vi delte på en 25 cl flaske, og det var egentlig fortsatt mer enn nok. Synes det var godt, og sammenlignet med en del dessertviner så likte jeg dette ølet uten tvil en god del bedre. Men det må sies at dette er en dessertdrikk, som man bare behøver et lite glass av.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #8 på: ons 29 sep 2010, 20:03:40 »

Martin: Jeg tok det ikke slik heller  Smiley
Jeg bare mener at smak er en individuell sak, men man må selvf få ytre sin mening. vi lever jo tross alt i et fritt land  Smiley

og så er det jo også som Eduard sier, en del øl blir jo laget til å skulle passe best til mat, desserter osv..  Wink
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #9 på: ons 29 sep 2010, 20:06:48 »

Hvis det skulle lages en egen klasse til dette slags øl, så ville det nok hete noe sånt som 'Barley Dessert Wine' :p
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Nidveg
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Østensjø, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #10 på: søn 20 nov 2011, 22:43:46 »

Hokus pokus sim salabim, la det bli liv i emnet! Beklager svartekunstene her, men er det noen som har en kloneoppskrift for Red Horizon nå som den ikke er å finne lenger?
Loggført
Rune Alm
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal

Vis profil
« Svar #11 på: man 21 nov 2011, 01:07:47 »

Jeg må nå bare få lov til å si at jeg siden min oppstart av brygging ikke har kjøpt en eneste kjøpeøl, alt jeg har drukket har jeg brygget selv og min smak er det jeg liker best... Hvorfor starte med hjemmebrygging for å bruke pengene på dyrt kjøpeøl fra polet, er vel bedre å heller kjøpe seg et Corneliusfat ekstra slik at en kan brygge mere?
Loggført
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #12 på: man 21 nov 2011, 08:02:21 »

Jeg må nå bare få lov til å si at jeg siden min oppstart av brygging ikke har kjøpt en eneste kjøpeøl, alt jeg har drukket har jeg brygget selv og min smak er det jeg liker best... Hvorfor starte med hjemmebrygging for å bruke pengene på dyrt kjøpeøl fra polet, er vel bedre å heller kjøpe seg et Corneliusfat ekstra slik at en kan brygge mere?

Hvorfor nekte seg selv fantastiske smaksopplevelser bare fordi man brygger selv?Wink

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Odland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Certified Hop Head

Vis profil WWW
« Svar #13 på: man 21 nov 2011, 09:26:28 »

Jepp, samt hvor skal inspirasjonen komme fra Smiley

Red Horizon er jo et kjempespennende og et kjempegodt brygg Smiley
Loggført

Gyldenlöwe Brygghus

From pro brewers to home brewers - we are all craft brewers
knuthg
**
Utlogget Utlogget

http://beer-is-the-new-wine.blogspot.com/

Vis profil
« Svar #14 på: søn 11 des 2011, 17:34:11 »

Drakk den i går. Meget god. Anmeldelsen kommer 24. desember på linken i signaturen. ;p
Loggført

Sider: [1] 2  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Øltyper og øl generelt  |  Emne: Nøgne Ø Red Horizon - mine umiddelbare inntrykk « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!