Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 04:01:42

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: 0.33 flasker i Bergen 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: 0.33 flasker i Bergen  (Lest 1654 ganger)
ThomasRS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« på: man 18 okt 2010, 22:49:24 »

Hei, er det noen som tilfeldigvis har 2-3 kasser med 0.33 norske ølflasker å avse? Jeg vet jeg sikkert får det på Rema 1000, men jeg tenkte det hadde vært herlig å komme over etikettløse 0.33 hvis noen har stående (har nettopp fjernet 50 NØ etiketter oppkast)

Jeg kjøper selvfølgelig for pant av flaske og kasse.

Mvh Thomas:)
Loggført
Regin Smiður
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski, Akershus

Vis profil
« Svar #1 på: man 18 okt 2010, 23:04:44 »

Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker Wink
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #2 på: man 18 okt 2010, 23:16:15 »

Hvordan i alledager får dere fjernet etikettene på Nøgne Ø sine flasker?, det er noe av det verste jeg har vært borti av etikketter!, nesten så jeg må boikotte å kjøpe øllet dems.   Cool
Loggført
jikvig
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Høyt Skum

Vis profil WWW
« Svar #3 på: man 18 okt 2010, 23:18:11 »

Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.
Det er en grunn til at jeg har gått over til 0.33 flasker...
Loggført

Myra Bryggeri - Mer av det gode
Ølbloggen med Høyt Skum - http://hoytskum.com
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #4 på: man 18 okt 2010, 23:32:15 »

Med vanlige flasker fungerer det, men disse Nøgne Ø etikkettene de flaker av med masse ultratynt sølvpapir som kliner seg fast overalt..
Vanlig papirbaserte etikketter går bra, Erdinger, tildels Haandbryggeriet, men Nøgne?, ha..
Loggført
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #5 på: man 18 okt 2010, 23:33:39 »

Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.

Jøss, var dette lett?? Prøvde meg så vidt på nøgne og ægir flasker. Tok ikke lang tid før jeg sa "glem det!". 0.33 flaske etiketter går som en lek i forhold. Dog det er bra herslig å holde på med flaskene man kjøper panten av fra butikkene. Der kan det komme mye rart ut av under vaskingen. Sigaretter, snus og til og med muggel! ÆSJ!
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Ole Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #6 på: tir 19 okt 2010, 00:43:48 »

Forhåndsvarm NØ flasker med varmt vann fra springen. La det bli igjen et par cl. Deretter ett minutt i mikroen på fullt. Fjern evt. limrester med Label Off fra Biltema. Hele greia tar to minutter.

http://www.Biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=label+off
Loggført

Beer leads to more beer.
ThomasRS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #7 på: tir 19 okt 2010, 06:46:36 »

Sitat
Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker

Ok, så er det bare å senke kassa ned i varnt badekar feks. og så løsner de som på colaflasker?
Loggført
Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil
« Svar #8 på: tir 19 okt 2010, 06:53:41 »

Jøss, var dette lett?? Prøvde meg så vidt på nøgne og ægir flasker. Tok ikke lang tid før jeg sa "glem det!". 0.33 flaske etiketter går som en lek i forhold. Dog det er bra herslig å holde på med flaskene man kjøper panten av fra butikkene. Der kan det komme mye rart ut av under vaskingen. Sigaretter, snus og til og med muggel! ÆSJ!

Jeg bruker litt tid bak pantemaskin for å sortere.. da tar jeg ikke med flaskene heim att som inneholder mugge og mer..
Loggført
Beant
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan, Nordland

Vis profil
« Svar #9 på: tir 19 okt 2010, 09:19:40 »

็ำืHentet nettopp 9 kasser 0,33 flasker (skulle ha 10, men de hadde bare 9). Det var sikkert 2 kasser sneipflasker totalt blant disse  cheeky

Når det gjelder NØ-flasker så er de en sann tortur å fjerne etiketter på, ja. Forrige forsøk: Over natta i tilnærmet kokende kaustiksodavann og deretter en omgang med en potetskreller viste seg å være ganske effektivt, men det er forskjell på flaskene. Noen etiketter var festet med uante mengder lim som var vanskelig å fjerne.

P.s. Stor mesketank rommer mange flasker og holder godt på varmen under en flaskevasketurn  I like!
Loggført

APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske godt øl
Regin Smiður
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski, Akershus

Vis profil
« Svar #10 på: tir 19 okt 2010, 09:22:17 »

Sitat
Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker

Ok, så er det bare å senke kassa ned i varnt badekar feks. og så løsner de som på colaflasker?

Jau Wink
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #11 på: tir 19 okt 2010, 09:22:26 »

Forhåndsvarm NØ flasker med varmt vann fra springen. La det bli igjen et par cl. Deretter ett minutt i mikroen på fullt. Fjern evt. limrester med Label Off fra Biltema. Hele greia tar to minutter.

http://www.Biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=label+off

aha!, må samle meg en liste til Biltema ser jeg Smiley
Loggført
Henning1
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tranby, Lier

Kaosbryggeriet

Vis profil
« Svar #12 på: tir 19 okt 2010, 12:56:40 »

Et mer økonomisk alternativ til Label Off er muligens sitrusløsning fra Swix, som er tiltenkt fjerning av skismøring. Men det er samme virkestoffet, og jeg *tror* den er drøyere. En halvliters boks (ikke spray) går for rundt 120 kr i de fleste sportsforretninger. Har brukt denne på over 200 flasker fra Haandbryggeriet, etter først å ha varmet dem opp i mikroen. (Jodda, jeg har øleskap og Corneliusfat også  biersmile )
Loggført

All I wanna do is brew, brew and brew
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #13 på: tir 19 okt 2010, 13:03:52 »

Ah, må ta en tur til ei sportsjappe og sjekke, har hørt om sitrus-rens før, men ikke kommet meg til å kjøpe det, sportsbutikker ligger uansett nermere enn Biltema.

Har bestilt Corneliusfat, men noen flasker må man vel ha Smiley
Loggført
Anders_1979
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski

Vis profil
« Svar #14 på: tir 19 okt 2010, 14:31:03 »

Bare for morro skyld. Finnes det et stempel man kan påföre dato på korkene når man flasker om brygget? Hvis folk skjönte hva jeg mente nå hehe   biersmile
Loggført

Brygg på flaske: Sjokolade Stout, Weizen og Strong Kölsch (8%)
Brygg under gjæring: Kölsch 2
Sider: [1] 2 3  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: 0.33 flasker i Bergen « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!