Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 04:02:10

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: 0.33 flasker i Bergen 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 3 [Alle] Skriv ut
Skrevet av Emne: 0.33 flasker i Bergen  (Lest 1654 ganger)
ThomasRS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« på: man 18 okt 2010, 22:49:24 »

Hei, er det noen som tilfeldigvis har 2-3 kasser med 0.33 norske ølflasker å avse? Jeg vet jeg sikkert får det på Rema 1000, men jeg tenkte det hadde vært herlig å komme over etikettløse 0.33 hvis noen har stående (har nettopp fjernet 50 NØ etiketter oppkast)

Jeg kjøper selvfølgelig for pant av flaske og kasse.

Mvh Thomas:)
Loggført
Regin Smiður
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski, Akershus

Vis profil
« Svar #1 på: man 18 okt 2010, 23:04:44 »

Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker Wink
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #2 på: man 18 okt 2010, 23:16:15 »

Hvordan i alledager får dere fjernet etikettene på Nøgne Ø sine flasker?, det er noe av det verste jeg har vært borti av etikketter!, nesten så jeg må boikotte å kjøpe øllet dems.   Cool
Loggført
jikvig
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Høyt Skum

Vis profil WWW
« Svar #3 på: man 18 okt 2010, 23:18:11 »

Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.
Det er en grunn til at jeg har gått over til 0.33 flasker...
Loggført

Myra Bryggeri - Mer av det gode
Ølbloggen med Høyt Skum - http://hoytskum.com
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #4 på: man 18 okt 2010, 23:32:15 »

Med vanlige flasker fungerer det, men disse Nøgne Ø etikkettene de flaker av med masse ultratynt sølvpapir som kliner seg fast overalt..
Vanlig papirbaserte etikketter går bra, Erdinger, tildels Haandbryggeriet, men Nøgne?, ha..
Loggført
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #5 på: man 18 okt 2010, 23:33:39 »

Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.

Jøss, var dette lett?? Prøvde meg så vidt på nøgne og ægir flasker. Tok ikke lang tid før jeg sa "glem det!". 0.33 flaske etiketter går som en lek i forhold. Dog det er bra herslig å holde på med flaskene man kjøper panten av fra butikkene. Der kan det komme mye rart ut av under vaskingen. Sigaretter, snus og til og med muggel! ÆSJ!
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Ole Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #6 på: tir 19 okt 2010, 00:43:48 »

Forhåndsvarm NØ flasker med varmt vann fra springen. La det bli igjen et par cl. Deretter ett minutt i mikroen på fullt. Fjern evt. limrester med Label Off fra Biltema. Hele greia tar to minutter.

http://www.Biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=label+off
Loggført

Beer leads to more beer.
ThomasRS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #7 på: tir 19 okt 2010, 06:46:36 »

Sitat
Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker

Ok, så er det bare å senke kassa ned i varnt badekar feks. og så løsner de som på colaflasker?
Loggført
Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil
« Svar #8 på: tir 19 okt 2010, 06:53:41 »

Jøss, var dette lett?? Prøvde meg så vidt på nøgne og ægir flasker. Tok ikke lang tid før jeg sa "glem det!". 0.33 flaske etiketter går som en lek i forhold. Dog det er bra herslig å holde på med flaskene man kjøper panten av fra butikkene. Der kan det komme mye rart ut av under vaskingen. Sigaretter, snus og til og med muggel! ÆSJ!

Jeg bruker litt tid bak pantemaskin for å sortere.. da tar jeg ikke med flaskene heim att som inneholder mugge og mer..
Loggført
Beant
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan, Nordland

Vis profil
« Svar #9 på: tir 19 okt 2010, 09:19:40 »

็ำืHentet nettopp 9 kasser 0,33 flasker (skulle ha 10, men de hadde bare 9). Det var sikkert 2 kasser sneipflasker totalt blant disse  cheeky

Når det gjelder NØ-flasker så er de en sann tortur å fjerne etiketter på, ja. Forrige forsøk: Over natta i tilnærmet kokende kaustiksodavann og deretter en omgang med en potetskreller viste seg å være ganske effektivt, men det er forskjell på flaskene. Noen etiketter var festet med uante mengder lim som var vanskelig å fjerne.

P.s. Stor mesketank rommer mange flasker og holder godt på varmen under en flaskevasketurn  I like!
Loggført

APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske godt øl
Regin Smiður
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski, Akershus

Vis profil
« Svar #10 på: tir 19 okt 2010, 09:22:17 »

Sitat
Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker

Ok, så er det bare å senke kassa ned i varnt badekar feks. og så løsner de som på colaflasker?

Jau Wink
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #11 på: tir 19 okt 2010, 09:22:26 »

Forhåndsvarm NØ flasker med varmt vann fra springen. La det bli igjen et par cl. Deretter ett minutt i mikroen på fullt. Fjern evt. limrester med Label Off fra Biltema. Hele greia tar to minutter.

aha!, må samle meg en liste til Biltema ser jeg Smiley
Loggført
Henning1
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tranby, Lier

Kaosbryggeriet

Vis profil
« Svar #12 på: tir 19 okt 2010, 12:56:40 »

Et mer økonomisk alternativ til Label Off er muligens sitrusløsning fra Swix, som er tiltenkt fjerning av skismøring. Men det er samme virkestoffet, og jeg *tror* den er drøyere. En halvliters boks (ikke spray) går for rundt 120 kr i de fleste sportsforretninger. Har brukt denne på over 200 flasker fra Haandbryggeriet, etter først å ha varmet dem opp i mikroen. (Jodda, jeg har øleskap og Corneliusfat også  biersmile )
Loggført

All I wanna do is brew, brew and brew
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #13 på: tir 19 okt 2010, 13:03:52 »

Ah, må ta en tur til ei sportsjappe og sjekke, har hørt om sitrus-rens før, men ikke kommet meg til å kjøpe det, sportsbutikker ligger uansett nermere enn Biltema.

Har bestilt Corneliusfat, men noen flasker må man vel ha Smiley
Loggført
Anders_1979
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski

Vis profil
« Svar #14 på: tir 19 okt 2010, 14:31:03 »

Bare for morro skyld. Finnes det et stempel man kan påföre dato på korkene når man flasker om brygget? Hvis folk skjönte hva jeg mente nå hehe   biersmile
Loggført

Brygg på flaske: Sjokolade Stout, Weizen og Strong Kölsch (8%)
Brygg under gjæring: Kölsch 2
Pål T
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #15 på: tir 19 okt 2010, 20:07:18 »

Etter mange forsøk på å fjerne etiketter fra Nøgne Øs flasker, har følgende fremgangsmåte vist seg å være den aller mest effektive: Bruk en tapetkniv el.l. til å "spikke" eller "skave" av så mye etikett som mulig. Det som da står igjen av etiketten/limet kan enkelt fjernes med helt normal tennvæske til 20 kroner flaska. Dette er kjapt, billig og effektiv. Garantert!
Loggført

Pål Tegnander
ThomasRS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #16 på: tir 19 okt 2010, 21:34:28 »

Den metoden bruker jeg også, bare at jeg bruker sitrusrens (sitrustynner) i stedet. Får det på maxbo, byggmaker også videre, trenger ikke dra i sportsbutikk.
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #17 på: tor 21 okt 2010, 20:22:49 »

NØ flasker i mikroen??, haha.. det sabla fyrverkeriet.. nei, liten suksess.

Men skrap av etiketten med malingskrape ellernoe slikt, også sitrus-spray, fant på Torshov,, da rant limet av, lekkert, bortsett fra at nå har jeg alt limet på hendene istedet, og det lukter sitroner overalt her.

Sitrusspray - highly flamable står det på flaska, antar det er drivgassen og ikke sitronene?
Loggført
Anders_1979
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski

Vis profil
« Svar #18 på: man 8 nov 2010, 14:16:02 »

Hvor får dere kjøpt disse Nøgne ø flaskene? Hvis dere kjøper i butikken og sparer på de er dette relativt dyrt... 40,- flasken  cheeky Finnes det noen andre steder man kan få tak i slike flasker uten å gjøre seg helt fattig  attevar
Loggført

ØysteinS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #19 på: man 8 nov 2010, 14:39:06 »

Sitrusspray - highly flamable står det på flaska, antar det er drivgassen og ikke sitronene?

Sitrusolje brenner bra det.

Siste foretrukne måte for min del, er å ta bort limrestene med stålull (vanlig type med såpe) og rennende varmtvann fra springen. 
Loggført
Beant
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan, Nordland

Vis profil
« Svar #20 på: man 8 nov 2010, 14:47:51 »

Hvor får dere kjøpt disse Nøgne ø flaskene? Hvis dere kjøper i butikken og sparer på de er dette relativt dyrt... 40,- flasken  cheeky Finnes det noen andre steder man kan få tak i slike flasker uten å gjøre seg helt fattig  attevar

Maltbua har nye 0.5L UTEN etiketter til 5 kr/stk. De har dog sluttet å sende disse. Dersom det er bare flaska og ikke innholdet som er interesant  Shocked er dette et greit tilbud for de som bor i nærheten. Før sendte de i post, og da ble det bestillt noen ved hver bestilling av ingredienser.
Loggført

APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske godt øl
Trygve
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Det må øl til før det er verdt å bli tørst.

Vis profil
« Svar #21 på: man 8 nov 2010, 15:03:33 »

Gå på en pub som selger disse og be om å få tomflaskene.  De er garantert bare glade for å bli kvitt litt avfall.
Ellers kan du kjøpe (en palle) fra NordicPak til ca 5 kr stk.

Etter mange forsøk på å fjerne etiketter fra Nøgne Øs flasker, har følgende fremgangsmåte vist seg å være den aller mest effektive: Bruk en tapetkniv el.l. til å "spikke" eller "skave" av så mye etikett som mulig. Det som da står igjen av etiketten/limet kan enkelt fjernes med helt normal tennvæske til 20 kroner flaska. Dette er kjapt, billig og effektiv. Garantert!

Spikking er tungvint.  Legg de i stekeovnen på 100 grader i 10 min. Da kan du ta tak i hjørnet på etiketten og dra av hele uten problemer.  Limet går da av rimelig greit med løsemiddel og litt skrubbing.  Min erfaring er at tennvæske er billigst og best, men labeloff fra Biltema lukter adskillig bedre mens du holder på.
Loggført

mvh Trygve
Anders_1979
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ski

Vis profil
« Svar #22 på: man 8 nov 2010, 15:06:49 »

Supert, takk for tipset Trygve  amen
Loggført

Dag
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Asker

Vis profil
« Svar #23 på: man 8 nov 2010, 15:13:14 »

Har noen forsøkt disse metodene på Haandbryggeriet sine flasker også? NØ-flasker har kjempesnille etiketter i fht Haandbryggeriets. Fatter ikke hva slags betong de bruker, kommer sikkert fra NASA ellerno...
Loggført

"De levde som ville dyr, de hverken røkte eller drakk!" Axel Sandemose
Arne M
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Det Episke Bryggeri

Vis profil WWW
« Svar #24 på: man 8 nov 2010, 15:18:15 »

Har noen forsøkt disse metodene på Haandbryggeriet sine flasker også? NØ-flasker har kjempesnille etiketter i fht Haandbryggeriets. Fatter ikke hva slags betong de bruker, kommer sikkert fra NASA ellerno...
Hadde tenkt å stille samme spørsmål -- limet som Haandbryggeriet bruker er noe av det seigeste jeg noensinne har tatt i.
Loggført

Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #25 på: man 8 nov 2010, 15:31:40 »

Hadde tenkt å stille samme spørsmål -- limet som Haandbryggeriet bruker er noe av det seigeste jeg noensinne har tatt i.
+1

Har dere forresten prøvd å steike dem i ovnen? Det fungerer godt på NØ, men har ikke prøvd på Haandbryggeriet sine enda Smiley
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
thowens
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Torshov, Oslo

Vis profil
« Svar #26 på: man 8 nov 2010, 21:42:22 »

En annen metode som funker bra er å fylle flaska med varmt vann fra springen, la stå i 5 min og så trekke etiketten forsiktig av. Etiketten må være tørr!

Varmen gjør at det aller meste av limet slipper flaska og følger med etiketten... siste limrest tar jeg evt med miljøbensin (noe som står igjen etter vedhogsten).

Dette går bra med de fleste etiketter jeg har prøvd (dvs de som ikke har vannløselig lim); ihverftall NØs og jeg tror jeg har hatt noen Haandbrygg også mellom henda.
Loggført
RolfK
**
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #27 på: tir 7 des 2010, 23:27:08 »

Det som har (endelig) funket for meg, for å fjerne etiketter fra NØ/Haandbryggeriet-flasker, etter å ha lest litt her på norbrygg, er:
(grovt fortalt etter hukommelsen)
Først, la flaskene ligge en god stund i glovarmt vann, gjerne nesten kokende. Jeg fyller oppvaskkummen ganske bra med varmt vann fra springen og sper på med kokende vann. Da løsner selve etiketten relativt greit (men ikke alltid..), men limet sitter igjen. Jeg prøvde med parafin/lampeolje (helt vanlig billig sådan, tror jeg kjøpte på Clas Ohlson for noen år siden) på ei fille, og det funket som bare det! Dynk litt parafin/lampeolje på filla, gnikk godt, så forsvinner limet som dugg for solen! Men disse nye sølvetikettene til NØ, som er veldig vakre, er et helvete, de fliser jo opp og klistrer seg fast til hele kjøkkenet glitrer..... Grin

Jeg har ikke mikrobølgeovn eller særlig avansert kjøkken for øvrig, så dette kan funke for andre i samme situasjon.
Loggført

"Gå i fred, ottast ikkje, ta deg ein heimebrygga!"
  -- ErlendT
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #28 på: tir 7 des 2010, 23:36:16 »

Men disse nye sølvetikettene til NØ, som er veldig vakre, er et helvete, de fliser jo opp og klistrer seg fast til hele kjøkkenet glitrer..... Grin

Jeg har ikke mikrobølgeovn eller særlig avansert kjøkken for øvrig, så dette kan funke for andre i samme situasjon.

Jeg skal love deg at kombinasjonen mikrobølgeovn og de nye etikkettene er en dååårlig kombinasjon.. DET fungerer ikke.. Smiley
Sitrusrens derimot, fungerer som bare rakkern, lukter beske sitroner men likevel Smiley
Loggført
Viktste
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #29 på: ons 8 des 2010, 08:43:08 »

En annen metode er å legge NØ flasker i bløt i lut i et gammelt garings spann over natta . Da er det bare å vaske av etikett og lim etterpå. Kaustisk soda får en på Biltema (3kg for 100kr.)

Loggført

I fryseboksen hjemme er det øl....
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #30 på: ons 8 des 2010, 12:14:03 »

Jeg ser dette er et tilbakevenende tema fra tid til annen. Er den absolutt enkleste løsning ikke bare å lage en etikett som er hakket større enn etiketten til Nøgne Ø og bare klistre over?
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #31 på: ons 8 des 2010, 16:35:54 »

God idé, Eduard. Selv skjønner jeg virkelig ikke hvorfor ikke flere bruker vanlige, brune 0,33 l ølflasker. Lette å få tak i, etikettene er lette å løsne, billige og har passende kasser...
Loggført
Hansemann
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #32 på: ons 26 jan 2011, 18:56:46 »

Neglelakkfjerner! Jeg har lånt litt av samboeren min. Vaseline Intensive Care Mild. Rema 1000 og de fleste andre butikker har denne.
Litt av dette oppå en skuresvamp så er det bare å tørke av limet. Men husk å skylle godt!

Loggført
Jan Morten
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Nord-Trøndelag

Vis profil
« Svar #33 på: ons 26 jan 2011, 19:53:38 »

Hva med Aceton ?
Den tar det meste inklusive fingertupper, bronkier, polypper, syn, hukommelse etc etc  amen
http://www.statoil.no/file_archive/brosjyrer_kjemi/Aceton1107.pdf

Forøvrig finnes det sikkert andre måter å korte ned livet på enn kampen med Nøgne Ø`s
tyverisikre etiketter   Grin Så jeg slår et slag for 0,33 flaska og harmløst såpevann  skitbra
Loggført

Knuthaugens Picobrygg
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #34 på: ons 26 jan 2011, 19:55:34 »

æsj, bruk nå heller denne sitrusrensen da, koster en liten hundrings for ei stor flaske på sportsbutikken, evt labeloff på en Biltema/cdcardic/thorsov.. greit å bruke noe som ikke ødelegger helsa også.
Loggført
Espen Unnvik
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen

Vis profil
« Svar #35 på: ons 26 jan 2011, 20:31:48 »

Aceton fungerer dårlig på seig lim, aceton fordamper for raskt.

0,33 flasker er litt små når du skal tappe 60L øl, skulle vel bli ca 182 flasker.

Nøgne Ø bruker lim som er litt "over kill" for jobben, så har stått å skrubbet og gnikket noen timer, men
alternativet er vel å kjøpe andre typer øl, eller nye flasker.
Bare ikke kjøp flasker fra USA, jeg kjøpte 0.75 flaske.
Flaskene hadde grei pris, men frakt ble ukristelig dyrt......
Loggført

Du kan leve helt fint....uten å klare deg.
Ole Mørkved
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Namsos/Trondheim

Vis profil WWW
« Svar #36 på: ons 26 jan 2011, 21:56:29 »

Nøgne Ø er lette egentlig. Legg flaskene i varmt vann, skrap av papiret og vask av limet med tennveske. Funker som fjell.
Loggført
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Færing Bryggeri

Vis profil
« Svar #37 på: ons 26 jan 2011, 22:38:39 »

Ein metode uten å bruke masse løsemiddel er å fjerne ettiketten med bløytlegging i varmt vatn over tid eller rive forsiktig av, så bruke ein grov stålskrubb og ein god dose konsentrert zalo og skrubbe vekk limet. det tar meg 1 min og fjerne limet, og kanskje 2 min å rive forsiktig av ettiketten. men eg slipper hvertfall alt løsemiddelet. prøvde å skrubbe vekk noen uten masse zalo, det var vanskeleg. Så eg sverger til stålskrubb og ein god dose zalo.
Loggført

Vestbrygg.no
GeirH
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stokmarknes

Vis profil
« Svar #38 på: tor 27 jan 2011, 16:07:17 »

Metoden jeg bruker er å bake dem i ovnen på 150 grader i 10+ minutter. Kan fint få inn 10-12 flasker uten at det bilr for trangt der. Ved å bruke en liten kniv i et hjørne er det bare å dra av etiketten.

Etter å ha kjølt seg noe ned bruker jeg en oppvasksvamp med skrubb på den ene siden (sånn man kjøper i 10-pakk på matbutikken til en slikk og ingenting) med swix base cleaner til en hundrelapp på sportsbutikken. Så litt zalo for å fjerne restene av skismurnigsfjerneren, og flaskene er rene. Bruker i snitt undre minuttet per flaske etter nedkjølingen skulle jeg tro.
Loggført
Hansemann
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #39 på: tor 27 jan 2011, 22:13:31 »

Har akkurat hentet et parti med tomflasker av typen Erdinger fra puben i nabolaget. Fine brune halvliters flasker, og etikettene løsner av seg selv etter en stund i vann. Dette er jo flasker som bare blir kastet, så de fleste puber gir disse gladelig bort.

Jeg testet med vanlige kapsler og de holdt tett. Men har ikke prøvd når det er kullsyre i enda. Har noen der ute erfaring med disse flaskene?

Loggført
Ole Mørkved
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Namsos/Trondheim

Vis profil WWW
« Svar #40 på: tor 27 jan 2011, 22:24:34 »

Ja, jeg har brukt dem. De er helt fine. Pass bare på at du får tak i gode kapsler, og ikke de enkleste fra Europris. Dog, sist jeg var der, hadde også de gode kapsler, men det lå fortsatt noen der som jeg mistenker for å ikke være så bra.
Loggført
Trygve
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Det må øl til før det er verdt å bli tørst.

Vis profil
« Svar #41 på: fre 28 jan 2011, 17:59:55 »

Vi har nok etterhvert fylt opp flere tusen Erdinger flasker, og aldri opplevd at de ikke holdt tett.  De er (i tillegg til de vanlige 0.33) blitt standard i lauget.  Ikke minst fordi etiketten løsner lett.....
Loggført

mvh Trygve
Sider: 1 2 3 [Alle] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: 0.33 flasker i Bergen « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!