Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 04:34:19

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: Alternativ til Cascade pellets 6.5% 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Alternativ til Cascade pellets 6.5%  (Lest 440 ganger)
Per Ulv
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: lør 6 nov 2010, 12:18:19 »

Hei

Skal prøve  meg på en IPA ti helga og tenkte å følge oppskriften til nøgne ø. Problemet er at Vin og Bar er utsolgt for Cascade 6.5%. Noen tips om annen humle som kan gjøre susen istedenfor?
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #1 på: lør 6 nov 2010, 12:35:41 »

Av det VoB har på lager nå ville jeg prøvd m Centennial eller Chinook (Amarillo og Columbus er utsolgt også).
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #2 på: lør 6 nov 2010, 13:38:49 »

Nøgne Ø varierer vel litt på hvilke humler de bruker i IPAen sin. Jeg smakte den senest på DN sin ølsmaking i Oslo,og da er jeg ganske sikker på at det var brukt en del nelson sauvin i den.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
tomv
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gjøvik

http://taakebrygg.blogspot.com/

Vis profil WWW
« Svar #3 på: lør 6 nov 2010, 16:28:04 »

Nøgne Ø varierer vel litt på hvilke humler de bruker i IPAen sin. Jeg smakte den senest på DN sin ølsmaking i Oslo,og da er jeg ganske sikker på at det var brukt en del nelson sauvin i den.
den smakte jeg på der også (bla altfor mye annet). syns den hadde et hint av kattepiss, er det det som er kjennetegnet ved nelson sauvin?
Loggført
Per Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Glomset, Skodje

Vis profil
« Svar #4 på: lør 6 nov 2010, 17:15:32 »

den smakte jeg på der også (bla altfor mye annet). syns den hadde et hint av kattepiss, er det det som er kjennetegnet ved nelson sauvin?

Det er vel Simcoe som noen mener kan minne om kattepiss dersom den ikke blir kokt lenge nok?
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #5 på: lør 6 nov 2010, 20:23:33 »

Å beskrive smak og lukt er vanskelig, men jeg tror ikke den beskrivelsen kan brukes på nelson sauvin.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Torgny Olai Carlsen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stokke, Vestfold

Min favoritt hvete...

Vis profil WWW
« Svar #6 på: søn 7 nov 2010, 19:17:28 »

jeg har en IPA på fat nå, hvor jeg utelukkende har brukt Nelson.
en kompis lurte på om jeg hadde hatt eucalyptus i... Den er veldig fremtredende, men god. Flere har bedt meg lage ei tønne til dem av dette brygget, men man selger jo ikke barna sine :-) i neste runde(imorgen) skal jeg bruke shitloads av Cascade, med noen dryss slowenian golding.

håper det blir bra
Loggført

på facebook er vi og; storevahr nanobryggeris fanside ;-)<br />http://www.facebook.com/group.php?gid=318969578327
Per Ulv
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: man 8 nov 2010, 14:45:41 »

Takker for svar!
Loggført
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: Alternativ til Cascade pellets 6.5% « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!