Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 04:40:01

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95362 innlegg i 8942 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Standard bryggeri-fat! 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Standard bryggeri-fat!  (Lest 320 ganger)
frode_skarstein
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Straumsbukta, Tromsø

Vis profil WWW
« på: man 8 nov 2010, 14:31:35 »

Ok - gjæringsboden er stappe full av øl. Det står nå fire 30-liters spann ferdig gjæra øl. Og jeg har lovet meg selv å aldri mer flaske hele brygg.

Derfor - jeg trenger fat NU!

Har noen i Tromsø-området tips & triks på hvordan jeg skal få tak i enten standard bryggeri-fat 30 eller 50 l eller Corneliusfat i Tromsø i løpet av uka? Jeg har vært rundt i byen i dag på pøbber og barer, men ingen vil selge tomfat, på mack er telefonsystemet dødt. Smiley Rett før jeg kaster meg over gjerdet til tomgods-plassen til Mack og napper med meg en bunke fat.

Noen i Tromsø som har noen de vil selge? Jeg er borderline desperat på å få dette i stand asap.

frode
Loggført

Trygve
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Det må øl til før det er verdt å bli tørst.

Vis profil
« Svar #1 på: man 8 nov 2010, 15:11:37 »

Om du ikke får tak i lokalt så er det jo et alternativ å kjøpe brukte fat.  Vet ikke om petit, maltbua eller vinogbar har fått inn, men disse har iallefall. http://www.bryggshop.no/storefront.php?pid=882.  En kollega i lauget kjøpte nettopp 4 herfra, og om du tar en telefon så skulle du vel kunne ha fat til helgen? 

Loggført

mvh Trygve
frode_skarstein
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Straumsbukta, Tromsø

Vis profil WWW
« Svar #2 på: man 8 nov 2010, 18:48:16 »

Da har jeg ganske enkelt bestilt meg en bunke fat sørfra. Det var jo billig frakt på bryggshop - om det stemmer.

Imens har den lokale maltleverandør og bryggehjelper Bryggebryggern ordnet Corneliusfat til meg, og det hele ser ut til å flaske seg (pun intended...)

frode
Loggført

Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Standard bryggeri-fat! « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!