Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 06:47:43

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95364 innlegg i 8943 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Styret informerer  |  Emne: Ny nettside 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Ny nettside  (Lest 2587 ganger)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« på: ons 12 jan 2011, 21:57:33 »

Da er det endelig dags for å bytte til ny nettside!

Tre år er gått siden Norbrygg for siste gang oppgraderte nettsiden sin. November 2007 var det ønsket om lettere å kunne oppdatere siden med nye artikler, mens denne gangen er det en programvareoppdatering som måtte til. Siden vi da likevel skulle se gjennom hele nettstedet fikk vi også gjennomført flere endringer enn bare programvaren som ligger i bakgrunnen. Enkelte endringer er:

* Endringer i menystrukturen (flere undermenyer)
    * Oppdatert mal for nettsiden
    * Kalender for hjemmebryggerarrangementer
    * Enkelte sider som ofte brukes er lagt direkte i menyen

Vi håper at endringene faller i smak. Ta kontakt med informasjonsansvarlig eller skriv i denne tråden dersom du har tips eller forslag for forbedringer.  innlegg
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
frode_skarstein
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Straumsbukta, Tromsø

Vis profil WWW
« Svar #1 på: ons 12 jan 2011, 22:08:27 »

Det ser kjempefint ut. Den nye strukturen ser for min del ut til å være en betydelig forbedring fra tidligere, og utseendemessig var det betraktelig mer behagelig! Godt jobba!

Nå er det bare å lene seg tilbake og følge med når diskusjonen om Speidelen har fått for stor plass i banneret... Wink
Loggført

Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #2 på: ons 12 jan 2011, 22:11:53 »

Takk for komplimentene! Det har gått en del timer i å mekke ny side, men følte det var litt på tide, samtidig som programvaren bak nettsiden trengte en oppgradering.

Nå er det bare å lene seg tilbake og følge med når diskusjonen om Speidelen har fått for stor plass i banneret... Wink

Huff, banneret ble laget flere uker før den diskusjonen. Måtte bare ha noe for å fylle det og fant noe som glinser. Håper jeg blir tilgitt Wink

Har jobbet en del med den nye strukturen. Her og der vil det være plass til mer info, men det skal for det meste være ok. Hvis det skulle være bilder eller lignende som mangler, eller linker som ikke fungerer, gjerne si ifra. Da kan vi gjøre noe med saken.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Espen Unnvik
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen

Vis profil
« Svar #3 på: ons 12 jan 2011, 22:12:08 »

La merke til Speielen jeg også, vi får se hva Ramsvatn har å si..... :-)
Loggført

Du kan leve helt fint....uten å klare deg.
Espen Unnvik
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen

Vis profil
« Svar #4 på: ons 12 jan 2011, 22:14:58 »

Nettsiden var flott, så gratulerer !!!
Loggført

Du kan leve helt fint....uten å klare deg.
Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil
« Svar #5 på: ons 12 jan 2011, 22:15:35 »

La merke til Speielen jeg også, vi får se hva Ramsvatn har å si..... :-)

det var det første som jeg legget merke til..  fy flate ser bra ut ellers!!!  skitbra

(diskusjonen blir vel tatt opp igjen ja  Cheesy )
Loggført
frode_skarstein
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Straumsbukta, Tromsø

Vis profil WWW
« Svar #6 på: ons 12 jan 2011, 22:17:04 »

Huff, banneret ble laget flere uker før den diskusjonen. Måtte bare ha noe for å fylle det og fant noe som glinser. Håper jeg blir tilgitt Wink

Kjølebokser og silikontuber blir liksom ikke like lekkert, enig der. Smiley
Loggført

Huub
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lora (Lesja, Oppland)

Vis profil
« Svar #7 på: ons 12 jan 2011, 22:18:16 »

og et nytt bildet av deg med det samme Eduard  Smiley
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #8 på: ons 12 jan 2011, 22:22:49 »

Av en eller annen grunn fikk bildene ikke med følgetekst slik det var tilfellet på den gamle nettsiden. Jeg har lagt til slike tekster manuelt i noen av artiklene, men de er ikke tilbake overalt helt ennå. Dette vil jeg trolig kunne finne litt tid til senere.

Noen hadde kanskje allerede lagt merke til at kart over forhandlere av råvarer og utstyr var forandret for noen få uker siden. Europris-pointerne er fjernet, da det hele tiden forsvinner og kommer nye butikker, samtidig som det ikke er plass til så mange pointere i et google-kart.

Siden med lokallag er også endret. Fra å inneholde en liste med lokallag er det nå lagt inn et kart i stedet.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Andreas Habel
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil WWW
« Svar #9 på: ons 12 jan 2011, 22:36:12 »

Det ser bra ut!

En ting jeg stusset over er at fargen til lenkene og fremhevet tekst er lik, slik at der er vanskelig å finne lenkene.
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #10 på: ons 12 jan 2011, 22:49:11 »

Flotte sider!, men "NETTFORUM"? kunne fortsatt hete "Forum" eller "Diskusjonsforum" kanskje?, for det er vel liten tvil om at vi er på nett? :=)
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #11 på: ons 12 jan 2011, 22:53:05 »

Det ser bra ut!

En ting jeg stusset over er at fargen til lenkene og fremhevet tekst er lik, slik at der er vanskelig å finne lenkene.

Bra du nevner det, satt allerede og klikket på fremhevet tekst her og der uten resultat. Fremhevet tekst (med en sånn sirkel foran) er nå gjort nesten svart.

Flotte sider!, men "NETTFORUM"? kunne fortsatt hete "Forum" eller "Diskusjonsforum" kanskje?, for det er vel liten tvil om at vi er på nett? :=)

Litt pleonasme var det vel, ja. Er nå rettet opp.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #12 på: ons 12 jan 2011, 22:53:58 »

Ser at den øverste linja inne på forumet nå har blitt litt rar, trolig har dere vel delt css filene mellom forumet og frontsidene?
Loggført
Kjetil S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Ølbart på andre fora

Vis profil
« Svar #13 på: ons 12 jan 2011, 23:03:25 »

Jeg synes det ser flott ut. Men én ting jeg synes må oppdateres er artikkelen om kit-brygging under «Slik brygger du øl». For eksempel er ikke følgende riktig:
Sitat
Det å brygge øl er en prosess som involverer et helt sentralt element: Brygget må kokes. Jeg gjentar: Brygget MÅ kokes. Jo, jeg vet det står trykket på nesten alle ølsettene "No boiling required", men dette er ganske enkelt ikke sant. Muligens fremsetter man en slik påstand i håp om å selge flere bokser - jeg vet ikke, men tro meg, kokingen er nødvendig for å være sikret et godt resultat.
Tvert imot vil kokingen få det vesle som måtte være av aroma til å fordampe. Men eventuell spraymalt eller sukker må selvfølgelig kokes.

Ja, og så er det vanskelig å lese gult på hvit bakgrunn. Og det store banneret burde være en link til forsiden.
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #14 på: ons 12 jan 2011, 23:05:49 »

* Kalender for hjemmebryggerarrangementer

Her hadde det vært kjekt om dette var en ical, googlecalendar, ellernoe, med abonement på denne kalenderen så hadde man alltid vært oppdatert:)
Loggført
Sider: [1] 2 3  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Styret informerer  |  Emne: Ny nettside « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!