Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 07:04:02

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95364 innlegg i 8943 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Bilder, video og øvrige media  |  Emne: Hjemmebrygging på Norge Rundt 28.04.2006 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Hjemmebrygging på Norge Rundt 28.04.2006  (Lest 595 ganger)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« på: tor 22 nov 2007, 23:40:29 »

Siden vi er så godt igang med å ha klipp her fra hjemmebryggere som har vært på tv, så har vi her et klipp fra Norge Rundt, den 28.04.2006. NRK følger Gahr Smith-Gahrsen (også aktiv på forumet) mens han brygger øl. Klikkeklikk!

Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Morten Kielland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Nøtterøy

Vis profil WWW
« Svar #1 på: ons 31 mar 2010, 11:52:16 »

Veldig bra reportasje!

Jeg må flire hver gang han reporteren tar en slurk og bare virker såååå overrasket over at ølet til Gahr faktisk smaker godt!  Grin
"Denne var du heldig med ..." Heldig???!!  HMMMF!!! Shocked
Kjenner jeg Gahr rett, så overlater han ingenting til tilfeldighetene ...

Hei, Gahr, er du opprinnelig fra Kristiansand?

Loggført
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #2 på: ons 31 mar 2010, 12:20:31 »

Jeg er fra Kristiansand, ja.

Og, jo, vi var heldige med det ølet, for vi hadde nemlig jukset! Da de var innom å filmet bryggedagen gikk det noe galt med en mikrofon, så mye av lyden på de siste opptakene ble ødelagt. De måtte komme innom for å gjøre en del opptak på nytt, bla. avslutningsscenen. Dette va omtrent to uker etter de første popptakene. Den første dagen serverte jeg dem min egen witbier, men to uker senere var jeg tom for dette ølet, og batchen som ble satt under opptakene var selvsagt ikke drikkeklar ennå. For å få filmet at vi smakte på witbier, måtte jeg åpne noen flasker med wit som en kompis (Erik stormer) hadde brygget. Før vi åpnet flasken sa jeg at jeg ikke visste hvordan dette ølet kom til å smake, da jeg ikke hadde smakt akkurat de batchen hans før (slev om jeg hadde all grunn til å tro det ville smake bra!). Derfor Halvor Folgerøs kommentar om at jeg var heldig og hadde flaks.Smiley Ølet som ble brygget i innslaget ble forøvrig også godt...
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Bilder, video og øvrige media  |  Emne: Hjemmebrygging på Norge Rundt 28.04.2006 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!