Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« på: man 24 jan 2011, 21:52:33 » |
|
Da har vi gleden av å annonsere at det blir satt opp egen Norbryggbuss tur/retur Stjørdal-Oslo i forbindelse med NM2010. Reiseleder og hjemmebrygger Geir Øyvind (geirosj) ordner flott deal på både buss og hotell , og besetter hedersplassen i sjåførsetet. Vi har sett fra andre arrangementer, at også tiden utenom selve arrangementene er uvurderlig trivelig, så her er det en unik anledning til å få full uttelling av NM-helgen! Avgang:Fredag 8.april 15.00 fra Stjørdal 15.50 15.45 fra Trondheim Sentralstasjon ca 8-9 timer reisetid fra Stjørdal Vi kjører Østerdalen, om det ikke skulle bli overveldende interesse fra haikende hjemmebryggere fra Oppdal og nedover Gudbrandsdalen. Avgang retur:Søndag 10.april trolig kl.13.00 fra Fabrikken, Oslo Busspris tur/retur: 600,- for medlemmer/700,- for ikke-medlemmer God bagasjeplass for både øl, tappekraner og tannkost. Satser på å stå i nærheten av Fabrikken, og kunne laste og losse der. Hotellpris (vi må være minimum 15, men det skulle vel la seg høre) - 590,- 620,- per pers på dobbeltrom, 250,- i enkeltromstillegg 855,- for enkeltrom. Thon Hotel Terminus, Stenersgata 10 (1,5km unna Fabrikken). Thon Opera blir stedet, god standard og parkering for bussen, som også vil være behjelpelig med å frakte oss og fat. Dette er selvsagt ikke bare for trøndere, og man trenger heller ikke ha med eget øl til NM for å få utbytte, men vi håper uansett at så mange som mulig også vil delta i publikumsfavorittkonkurransen. Påmelding har åpnet, og vi lodder gjerne stemningen! Edit: Endret litt på innlegget siden det ligger på toppen av tråden, og det endte opp med å bli litt faktafeil.  Edit 2: Her ligger påmeldingsskjema: https://www.deltager.no/NM-2011_Buss_og_hotell
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #1 på: man 24 jan 2011, 22:05:05 » |
|
Nordlendinger og trøndere er vel stort sett samme sorten, kunne isåfall tatt tog til trondheim og bussen deres videre ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
Arne M
|
 |
« Svar #2 på: man 24 jan 2011, 22:19:18 » |
|
Kongebra tiltak! Blir nok i alle fall med på bussen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
johanj
|
 |
« Svar #3 på: man 24 jan 2011, 22:32:19 » |
|
For et flott initiativ!!
Ser for meg at det blir mange tissepauser etterhvert..... kanskje 8-9 timer er litt i minste laget?
Tåget nordover mot Bodø går fra Trondheim stasjon kl 23.35, kan man regne med å nå den avgangen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #4 på: man 24 jan 2011, 22:46:23 » |
|
Ja, vi prøver å legge opp så det er mulighet for å ta toget videre oppover på kartet på søndagskvelden. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jikvig
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
Høyt Skum
|
 |
« Svar #5 på: tir 25 jan 2011, 00:28:39 » |
|
Knallbra jobbet!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #6 på: tir 25 jan 2011, 06:21:19 » |
|
Angående tissepauser så har jeg lagt det opp slik at vi stopper oppe på Kvikne, midt på fjellet, så en stopp på Koppang og derfra rett til Tigerstadt. Så ta med den rette blæra!
Neida, det blir buss med dass!
Kan legge til at bussen blir noe av det bedre hva comfort etc angjelder....
-Sjåffør`n-
|
|
|
|
|
Loggført
|
I øleskapet nå: Brown Ale / Porter (Stout med 100 gram for lite chocomalt) IPA Snart også: Old Ale clone Eksperimentbrygg "Raisin Ale"
Two beer or not two beer?!?!?!
|
|
|
|
Dag
|
 |
« Svar #7 på: tir 25 jan 2011, 08:53:40 » |
|
Dumt at jeg har flytta fra Trondheim til Asker, den bussen vill jeg også gjerne vært med i! På den annen side.... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"De levde som ville dyr, de hverken røkte eller drakk!" Axel Sandemose
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #8 på: tir 25 jan 2011, 09:00:23 » |
|
Dumt at jeg har flytta fra Trondheim til Asker, den bussen vill jeg også gjerne vært med i! På den annen side....  Det blir vel ikke verre for deg å ta tog/fly/whatever til Trondheim for å sitte på bussen enn oss andre . 
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #9 på: tir 25 jan 2011, 10:49:10 » |
|
Godt tenkt Oddvar  Da foreslår jeg sporenstreks at hele Norges hjemmebryggerbefolkning tar fly til Trondheim for å bli med bussen til Oslo  Da vi er mange artsfrender som kun har "møttes" på forumet vil jeg på det aller aller sterkeste anbefale at noen tar ansvar og på egenhånd legger opp til ett og annet underholdningsinnslag på turen. Nevner i fleng aktuelle ting: 1. "Førstemann å få øye på....." 2. QUIZ. Mikrofon er så klart tilgjengelig 3. Forslag....
|
|
|
|
|
Loggført
|
I øleskapet nå: Brown Ale / Porter (Stout med 100 gram for lite chocomalt) IPA Snart også: Old Ale clone Eksperimentbrygg "Raisin Ale"
|
|
|
|
Kyrre D K
|
 |
« Svar #10 på: tir 25 jan 2011, 10:54:06 » |
|
Utrolig bra initiativ  Fikk faktisk lyst til å dra hjem til mor og far i Trondheim, bare for å bli med på bussturen... Men så kom jeg på at det kan være ganske trivelig på rutebussen fra Lommedalen inn til byen også.............. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roarsa
|
 |
« Svar #11 på: tir 25 jan 2011, 11:00:07 » |
|
Dette var virkelig et flott initiativ. Detter tror jeg min kone må tenke litt på...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Alstadberg tradisjonsbryggeri. Roar Sandodden
|
|
|
|
OyvindEG
|
 |
« Svar #12 på: tir 25 jan 2011, 12:36:02 » |
|
Utrolig bra initiativ  Fikk faktisk lyst til å dra hjem til mor og far i Trondheim, bare for å bli med på bussturen... Men så kom jeg på at det kan være ganske trivelig på rutebussen fra Lommedalen inn til byen også..............  Vi kan ta bussen sammen, Kyrre :-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lykkelig kriger :-)
|
|
|
|
Bjarte H
|
 |
« Svar #13 på: tir 25 jan 2011, 15:49:46 » |
|
Reiser dessverre på torsdagen, ellers knallgodt initiativ!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
|
|
|
|
Børge B
|
 |
« Svar #14 på: tir 25 jan 2011, 21:08:09 » |
|
Suverent tiltak, og skal ikke se bort ifra at jeg hiver meg med !
|
|
|
|
|
Loggført
|
Flaske: #026 Barleywine, #051 Lyst, #057 2xIPA, #060 Cream Ale, #062 Belgian Golden Strong, #063 Imperial Stout, #065 Nina's IPA, #066 Pale, #067 Weissbier, #068 Rug-IPA, #069 Wit, #070 Milkstout, #071 Mild Fat: #072 Sorachi Ace Single-Hop IPA Gjæring:
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #15 på: tir 25 jan 2011, 23:42:30 » |
|
Regner med du har fått fatene til den tid, da kunne det vert greit å ta dem med på toget norover, er det mulig ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
Shea-Arne
|
 |
« Svar #16 på: ons 26 jan 2011, 08:45:09 » |
|
Dette vil jeg være med på også!
|
|
|
|
|
Loggført
|
And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter? - The Dèjeune
|
|
|
|
Bjarte H
|
 |
« Svar #17 på: ons 26 jan 2011, 12:24:02 » |
|
Regner med du har fått fatene til den tid, da kunne det vert greit å ta dem med på toget norover, er det mulig ? Det burde være fullt mulig 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #18 på: ons 23 feb 2011, 00:49:29 » |
|
Da jobbes det også med en quiz til turen, i tilfelle vi skulle gå tom for tema underveis.. Vi satser på å åpne påmeldingen i løpet av neste uke, så stå på med brygging og oppsamling av rosapoeng, hvis det trengs til fraværet. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #19 på: ons 23 feb 2011, 00:57:23 » |
|
Da jobbes det også med en quiz til turen, i tilfelle vi skulle gå tom for tema underveis..
FLOTT, jeg er ikke den snakkesalige typen men liker å si svarene  oppsamling av rosapoeng, hvis det trengs til fraværet.  ??
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
Veronica
|
 |
« Svar #20 på: ons 23 feb 2011, 01:02:41 » |
|
Regner med at han mener å samle opp plusspoeng hos sin Bedre halvdel om det skulle trengs. Viktig å ikke forlate en grumpy trønderkone for å dra på øltur! Tips er sjokolade og å ta klesvasken  ...eller ta'a med!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Six pints of bitter. And quickly, please, the world's about to end.
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #21 på: ons 23 feb 2011, 01:16:31 » |
|
Da jobbes det også med en quiz til turen, i tilfelle vi skulle gå tom for tema underveis..
FLOTT, jeg er ikke den snakkesalige typen men liker å si svarene  Hehe, da går du vel som joker. oppsamling av rosapoeng, hvis det trengs til fraværet.  ?? Håper det blir representanter for flere kjønn med på turen, så jeg burde kanskje også ta med blåpoeng. En kamerat refererte tidligere stadig til at han trengte å sanke rosapoeng for å få gjennomslag for ulike fravær i heimen, men jeg har aldri satt meg inn i poengberegningen..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #22 på: ons 23 feb 2011, 01:18:49 » |
|
Regner med at han mener å samle opp plusspoeng hos sin Bedre halvdel om det skulle trengs. Viktig å ikke forlate en grumpy trønderkone for å dra på øltur! Tips er sjokolade og å ta klesvasken  ...eller ta'a med! Ups, der kom du meg i forkjøpet. Hadde en mistanke om at du var i nærheten (derfor blåpoeng  ), og kanskje også blir med på tur?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Veronica
|
 |
« Svar #23 på: fre 25 feb 2011, 19:07:14 » |
|
Ja, her på Buran er vi så episke at kjerringa blir med også, hehe. Han har ikke nok rosapoeng til å reise uten meg 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #24 på: tir 1 mar 2011, 00:29:15 » |
|
Da er bussprisene Stjørdal/Trondheim-Oslo t/r fastsatt: 650,- for Norbryggmedlemmer 750,- for ikke-medlemmer
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #25 på: tir 1 mar 2011, 13:55:44 » |
|
Da er det faktisk allerede litt usikkert om prisen blir å holde seg, men den blir iallefall ikke dyrere.  Vi jobber dessuten med enda en bonusbit på turen, som kan bli veldig spennende..!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Shea-Arne
|
 |
« Svar #26 på: tir 1 mar 2011, 13:56:35 » |
|
Noe info om hotellopphold?
|
|
|
|
|
Loggført
|
And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter? - The Dèjeune
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #27 på: tir 1 mar 2011, 14:12:02 » |
|
Noe info om hotellopphold? Inntil videre er det dette som gjelder; Hotellpris (vi må være minimum 15, men det skulle vel la seg høre) - 590,- per pers på dobbeltrom, 250,- i enkeltromstillegg. Thon Hotel Terminus, Stenersgata 10 (1,5km unna Fabrikken)
..., men vi er flere som jobber med turen og ser ut til å få forhandlet enda mer fordelaktige avtaler enn vi først trodde, så vi holder påmeldingen litt tilbake til dette er i boks.  Tror uansett at hotelldealen blir nogenlunde som den er. Ellers er det ikke nødvendig å være med bussen for å benytte seg av hotellbiten vi får på plass, det bør kanskje komme bedre frem.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Magnar V
|
 |
« Svar #28 på: ons 2 mar 2011, 20:45:35 » |
|
Æ e med som en erfaren industrølsmaker, men gleder meg til mer edle dråper.  Og neste gang skal æ konkurrere 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Med vennlig hilsen Magnar V Det får bli som det blir og ikke som det burde ha blitt
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #29 på: ons 2 mar 2011, 23:10:40 » |
|
Som et supplement til Lars sine innlegg skyter jeg nå som medsammensvoren inn med litt mer info (og ja jeg har en øl i hånda, fra Lars)  1. Stjørdalinger foren eder! Vi forventer flere fra "maltølbøgda" med på "laget". Glimrende mulighet på bussen til å markedsføre tradisjonen deres. 2. Hotellet er for alle. Alle som skal til NM fra landets krinker og kroker kan booke gjennom påmeldingen som straks kommer. Ca pris er 600 pr/pers i dobbeltrom. Singelromtillegg ca 300. Eksakt pris kommer når et hotell er valgt. Det blir Rica kjeden. Ca 2 uker før aktuell helg bør alle som skal ha hotell ha booket pga kapasitetshensyn. 3. Fat er vår bagasje, og reiselederne legger opp til god sikring av den dyrebare lasten. Om ønskelig kan fat mottas før avreise dersom man kommer rett fra jobb. Ta kontakt med meg via PM på dette. Stor koffert forbydes  4. Mulige reisende fra Østerdalen bes melde seg for fordelaktig haikepris! 5. Turen starter på Stjørdal Stasjon 15.00, Trondheim Sentralstasjon 15.46, videre E6 til Ulsberg og Rv3 til Elverumstrakten. Derfra igjen E6 inn mot Tigerstaden. 6. Vi kjører rett til hotellet i Oslo. Bussen kjører til Fabrikken i god tid før arrangementet. Det undersøkes om den også kan skysse de mindre gangføre hjem til hotellet etterpå. 7. Retur fra hotell ved utsjekkstidspunkt (ca 12.00). Deretter hente utstyr på Fabrikken. ----> kurs nordover. Forventen ankomst Trondheim mellom 21 og 23. PS! Kona kan godt bli med, eller en kompis for den del.... For våre frender nord i landet:Togtider sjekket fra/til Mo I Rana (som et eksempel): Fra Til 08:20 Mo I Rana 14:39 Trondheim 23:35 Trondheim 06:05 Mo I Rana Sånn, da var selve reisen og oppholdsmuligheter behørig samlet! Mer kommer fra Larser`n! - Geir Øyvind
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #30 på: tor 3 mar 2011, 10:38:56 » |
|
For våre frender nord i landet: Togtider sjekket fra/til Mo I Rana (som et eksempel):
Fra Til 08:20 Mo I Rana 14:39 Trondheim 23:35 Trondheim 06:05 Mo I Rana
Det va da som svarte, noen nordenfor Saltfjellet som skal med dette toget og som har plass til meg, Cornelius og flightkofferten ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #31 på: tor 3 mar 2011, 22:51:12 » |
|
Kan du ikke sjekke litt rundt angående det kollektive da Oddvar? Og så lister du opp det du finner i tråden 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #32 på: tor 3 mar 2011, 23:58:33 » |
|
Kan du ikke sjekke litt rundt angående det kollektive da Oddvar? Og så lister du opp det du finner i tråden  Det er det kolektive som svikter her, men reiser isåfall bare ett halvt døgn tidligere, eller ett helt, Trondheim er OK
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #33 på: fre 4 mar 2011, 07:07:03 » |
|
That`s the spirit!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #34 på: fre 4 mar 2011, 17:24:22 » |
|
Jeg registrerte Norbrygg på www.deltager.no for 3 dager siden, for å åpne påmelding og innbetaling til turen, men har enda ikke fått innloggingsinfo, eller fått svar på epost rundt dette. Dette er grunnen til at påmeldingen ikke er åpnet enda, og nå vil vel det trolig si at påmeldingen ikke kan starte før over helgen. For de som enda ikke har klart å bestemme seg, og ikke minst for de som har bestemt seg, kan vi røpe at vi er i samtaler med et mindre bryggeri om å ta den pålagte stoppen der, istedet for en eller annen luguber kafé.. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bjarte H
|
 |
« Svar #35 på: fre 4 mar 2011, 19:17:20 » |
|
For de som enda ikke har klart å bestemme seg, og ikke minst for de som har bestemt seg, kan vi røpe at vi er i samtaler med et mindre bryggeri om å ta den pålagte stoppen der, istedet for en eller annen luguber kafé..  Nå ble det plutselig vanskelig å motstå 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #36 på: tir 8 mar 2011, 22:48:20 » |
|
Ohoi, da er endelig påmeldingsskjemaet oppe og går! Påmeldingen er herved erklært åpen, vil foregå frem til og med 31.mars. Dette gjelder både påmelding og betaling (600,- for Norbryggmedlemmer/700 for ikke-medlemmer) for bussen og booking av hotellrom. Betaling av hotellrom gjøres på vanlig vis ved utsjekk. Påmeldingsskjema ligger her, løp og klikk!EDIT: - Ser nå at skjemaet ikke åpner for å booke hotellrom uten å måtte betale for bussen. Hvis det er noen som gjerne vil ha rom, men ikke skal være med bussen, send meg en PM/mail eller liknende, så besørger vi felles (rabattert) booking. - Petit Agentur leverer premier til bussquiz.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #37 på: ons 9 mar 2011, 00:12:15 » |
|
Hotell - enkeltrom (betales ved utsjekk) hva fører vi inn her, antall døgn ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #38 på: ons 9 mar 2011, 00:17:41 » |
|
Hotell - enkeltrom (betales ved utsjekk) hva fører vi inn her, antall døgn ?
Godt spurt! Skriv "fredag-søndag" eller andre alternativ, om det passer bedre.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #39 på: ons 9 mar 2011, 00:28:28 » |
|
Er vi mange på bussen nå 
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #40 på: ons 9 mar 2011, 00:38:48 » |
|
Det begynn Er vi mange på bussen nå  Det begynner å hjelpe på! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Shea-Arne
|
 |
« Svar #41 på: ons 9 mar 2011, 08:44:46 » |
|
Sikker på at linken fungerer slik den skal? Fikk opp feilmelding etter jeg trykte på "bekreft" knappen.. Vet ikke om jeg er registrert eller ikke...?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #42 på: ons 9 mar 2011, 09:40:23 » |
|
Sikker på at linken fungerer slik den skal? Fikk opp feilmelding etter jeg trykte på "bekreft" knappen.. Vet ikke om jeg er registrert eller ikke...?
Hei, det skal ikke være noe galt med linken, prøv igjen. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #43 på: ons 9 mar 2011, 10:32:34 » |
|
Flott å se at det tikker inn påmeldinger!
Det er flere som lurer på om det går an å stige på underveis, og så lenge dette er busstopp (eller liknende) langs kjøreruta (E6 + RV3 gjennom Østerdalen), går dette fint. Vi kjører uansett fastpris, for å gjøre det enkelt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #44 på: ons 9 mar 2011, 14:18:22 » |
|
Angående påmelding:
Fint at dere setter inn ønsket påstigningssted samt mobilnummer. Jeg lager meg en oversikt før turen starter og dere vil bli plukket opp så lenge det er langs E6 eller Rv3. Altså busslommer/bensinstasjoner langs ruta. Send meg gjerne en PM på det for nærmere avtale.
-Geir Ø
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #45 på: ons 9 mar 2011, 14:21:03 » |
|
Angående påmelding:
Fint at dere setter inn ønsket påstigningssted samt mobilnummer. Jeg lager meg en oversikt før turen starter og dere vil bli plukket opp så lenge det er langs E6 eller Rv3. Altså busslommer/bensinstasjoner langs ruta. Send meg gjerne en PM på det for nærmere avtale.
-Geir Ø
Det registreres gjennom påmeldingsskjemaet, så den oversikten finnes allerede.  Blant annet vil vi plukke opp bryggeglade på Klett og Melhus.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #46 på: ons 9 mar 2011, 16:18:32 » |
|
Flott Lars,
Det så jeg ikke....
GeirØ
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #47 på: man 14 mar 2011, 14:40:28 » |
|
Handletur under NM, er det mulig ? det har kanskje vert nemt men nå er det mye å lese igjennom. Siden hjelpsomme ølbryggere har levert mine Corneliusfat på trappa her hjemme tenkte jeg å drasse på BetterBotle istedet, de må jo da være med helt fra OSL og rommer mye. Blir det plass tro ? For å syte litt, det er nermere 600.- i frakt på dette. så å si hele biletten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #48 på: man 14 mar 2011, 16:12:11 » |
|
Det er godt om plass i bussens lasterom i utgangspunktet.
Generell anbefaling blir at de som tenker handle romstore ting i Oslo ser an hvor mye plass det "er igjen" i lasterommene på turen nedover og handler deretter...
-Geir Ø
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #49 på: man 14 mar 2011, 16:15:09 » |
|
...samt beregne plass for alle premiene vi skal ha med tilbake.. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
GeirØ
|
 |
« Svar #50 på: man 14 mar 2011, 17:42:39 » |
|
Skal Lars få rett må flere melde seg altså!!!!
Har forhåndsbooket en god del hotellrom, 2/3-deler dobbeltrom og 1/3-del enkeltrom.... Dette for å være sikker på at vi får nok senger da hotell fort kan være sprengt på kapasitet når påmeldingsfristen går ut, så bedre føre var enn etter snar...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #51 på: ons 16 mar 2011, 14:27:46 » |
|
Da har vi fått bekreftet at bryggeriet Atna Øl tar imot oss på tur nedover!  Det er en god del som har ymtet frempå om at de gjerne blir med på turen, men mange har ikke meldt seg på enda, så få ut fingeren! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Veronica
|
 |
« Svar #52 på: fre 18 mar 2011, 21:12:48 » |
|
Mas, mas  Gubben og Kjerringa er herved påmeldt. Gleder oss!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tobiasjk
|
 |
« Svar #53 på: man 28 mar 2011, 11:52:48 » |
|
Ok, da! Jeg og fruen er påmeldt... 
|
|
|
|
|
Loggført
|
-- "Windows are our speciality" - Wallace
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #54 på: man 28 mar 2011, 15:11:13 » |
|
Kanon! Vi tar gladelig i mot enda flere passasjerer på tampen! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #55 på: fre 1 apr 2011, 11:20:07 » |
|
Påmeldingsfristen er utvidet til og med 5.april.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #56 på: fre 1 apr 2011, 11:37:16 » |
|
Hvordan inntar vi føde på turen ? vi må vel ha noe fast også, matpakke ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #57 på: fre 1 apr 2011, 11:48:20 » |
|
Hvordan inntar vi føde på turen ? vi må vel ha noe fast også, matpakke ?
Ja, Atna Øl kunne ikke stille mat, så matpakke anbefales! Regner med vi tar en kjapp stopp på bensinstasjon eller liknende underveis også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Oddvar Demmo
|
 |
« Svar #58 på: fre 1 apr 2011, 12:03:17 » |
|
OK, men har de ikke Stout på Atna ?
|
|
|
|
|
Loggført
|
S. Oddvar Demmo
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #59 på: fre 1 apr 2011, 12:31:32 » |
|
OK, men har de ikke Stout på Atna ?
Nei, men tror de har litt einer i det ene ølet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Grove
|
 |
« Svar #60 på: lør 2 apr 2011, 00:22:37 » |
|
Second best thing. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Fredrik Martinsen
|
 |
« Svar #61 på: man 4 apr 2011, 00:10:54 » |
|
Er det mulig at sitte på bare en vei til halv pris? Jeg har ærend i Oslo uken etter og trenger dermed ikke sitte på tilbake til Trondheim på søndag.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #62 på: man 4 apr 2011, 10:24:05 » |
|
Er det mulig at sitte på bare en vei til halv pris? Jeg har ærend i Oslo uken etter og trenger dermed ikke sitte på tilbake til Trondheim på søndag.
Jepp, det har vært flere som har spurt om dette, og jeg har nå lagt til felt i påmeldingsskjemaet som muliggjør enveisbussing. Var det din eller Arne M´s bedre halvdel som også lurte på det samme på hjemmebryggerfestivalen? Jeg mikser foreløpig de to, men regner med dere 4 har oversikten selv. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Fredrik Martinsen
|
 |
« Svar #63 på: man 4 apr 2011, 14:21:52 » |
|
Det var min. Men flott. da blir det busstur.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Veronica
|
 |
« Svar #64 på: man 4 apr 2011, 17:41:15 » |
|
Buss! For oss som har bedt om påstigning i busslomme langs E6-en, er det bare å stå der ca når bussen kommer til å gå forbi? Og er det mulighet for at fat og CO₂ står i bussen over natta (vi skal bo et godt stykke unna Fabrikken nemlig, sånn typ 50 min med buss visstnok). Og jeg er da hu andre 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #65 på: man 4 apr 2011, 17:55:35 » |
|
Buss! For oss som har bedt om påstigning i busslomme langs E6-en, er det bare å stå der ca når bussen kommer til å gå forbi? Og er det mulighet for at fat og CO₂ står i bussen over natta (vi skal bo et godt stykke unna Fabrikken nemlig, sånn typ 50 min med buss visstnok). Og jeg er da hu andre  Ohoi! Det skulle gå fint ja x2. Det mest ideelle hadde vært å satt av PF-rekvisita på Fabrikken på fredagskvelden, men er usikker på hvor sent vi kommer frem og om det er folk der, kjøling++. Kan sjekke ut dette endelig på møte torsdag..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Veronica
|
 |
« Svar #66 på: fre 8 apr 2011, 13:13:13 » |
|
Gleder meg jeg nå. Vi kommer til å stå på Buran-holdeplassen i styggværet og vente om bare et par timer. Blir nice! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kristian L
|
 |
« Svar #67 på: fre 8 apr 2011, 17:02:09 » |
|
Det meldes om en Trønderbuss som har passert Trondheim og er på vei til Oslo, noen minutter etter skjema.
Litt trist å stå igjen (og at jeg ventet på andre enden av stasjonen og ikke fikk hilst på de andre som skulle nedover), men utstyr ble i alle fall utvekslet, så noe godt kom ut av oppmøtet. Takk for hjelpen, Lars!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #68 på: fre 8 apr 2011, 22:11:54 » |
|
De nada! Vi har nå fått flott omvisnkng og prøvesmaking på Atna (vi kan bekrefte å ha kidnappet bryggeren deres), og gjennomført quiz. En soleklar vinner ble kåret, laget tripel (Beate, Jacob og Tobias) nyter nå premiene fra Petit Agentur, Meium Sjokolade og undertegnedes kjeller.  Et tilleggsspørsmål poppet inn over fjellet fra Gahr, og etter massiv mobilstorm, flere hint og 100 forslag, stakk Shea-Arne av med en ekstrapris. Hipp hipp for alle vinnerne!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Leffe
|
 |
« Svar #69 på: fre 8 apr 2011, 22:23:01 » |
|
Høres ut som dere har det bra! Han derre bryggern på Atna var nok ikke vanskelig å kidnappe vil jeg tro, hadde gleden av å "kidnappe" han med ned til Nøgne Ø's hjemmebryggerdager del 2  Trivlig kar, håper han tok med niste da!
|
|
|
|
|
Loggført
|
The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want.
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #70 på: lør 9 apr 2011, 01:37:00 » |
|
Trivlig kar, håper han tok med niste da!

|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #71 på: lør 9 apr 2011, 12:03:27 » |
|
Først hørt på bussen: Er i dialog med EC Dahls med å sette opp et opplegg for en gjeng Norbryggere før sommeren. Følg med.
Bill. mrk: Gratis
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|