Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 07:44:45

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95365 innlegg i 8943 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM2011 og publikums favoritt med SPEIDEL som hovedpremie 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 3 ... 6 [Alle] Skriv ut
Skrevet av Emne: NM2011 og publikums favoritt med SPEIDEL som hovedpremie  (Lest 5953 ganger)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« på: tor 24 feb 2011, 22:35:37 »

Da er det blitt kjent at hovedpremien i klassen Publikums Favoritt er en 20 liters Speidel Braumeister!

Vi takker selvfølgelig sponsor Petit Agentur for at han har strukket seg så langt til å kunne tilby en såpass stor premie til Publikums favoritt!

Av praktiske årsaker har jeg ennå ikke lagt ut påmeldingsinformasjon om deltakelse i denne klassen, men som referanse vil jeg gjenta fjorårets informasjon nedenfor. Noen ting om PF her:
  • minste mengde øl man får delta med er 18 liter av et brygg, men ta gjerne med mer. Da vil du ikke så fort gå tom og måtte skuffe folk som stikker innom deg senere.
  • ta med venner og familie for å hjelpe med å tappe ølet ditt, så får du også anledning til å smake andres øl
  • påmeldingsskjemaet vil komme online og være aktivt 15-31 mars 2011. I utgangspunktet har vi ingen begrensning på hvor mange brygg som får delta i Publikums Favoritt, men vi tar forbehold for å stenge påmeldingen dersom antall brygg blir for stort for lokalet. Som pekepinn så håper styret på 50-70 deltagende PF brygg.
  • klokkeslett for rigging og generalforsamling er ennå ikke avklart. Vær dog oppmerksom på at rigging og generalforsamling kan finne sted tidligere enn ifjor. Slik vil de deltakende PF-bryggere ha mer tid med hverandre og kunne smake hverandres brygg før besøkerne kommer i store tall.
  • (jeg vil være vanskelig tilgjengelig frem til 15. mars. For spørsmål kan denne tråden benyttes, eller arrangementsansvarlig Andreas Riis'en kan kontaktes)
Utvalg av fjorårets informasjon:
Sitat
Påmeldingsveiledning publikums favoritt

I tillegg til den vanlige flaskeøl-konkurransen kan man stille i  "publikumsfavoritt" (PF), her koster det ingenting å delta, men du må levere minimum 18  liter øl (dvs. en full stor Cornelius-keg eller tilsvarende volum i flasker eller andre beholdere). I denne klassen er det ikke noen underklasser, poenget er rett og slett å brygge et best mulig øl som publikum vil like, uansett øltype. De som møter opp på NM2010 skal  kåre "publikums favoritt", så her er det mulighet til å få mye heder og ære for de som deltar. Husk at et vellykket arrangement med mye godt øl til publikum avhenger at flest mulig stiller opp i klassen "publikums favoritt", så vi oppfordrer alle som har mulighet til å delta i denne klassen! Øl til Publikums Favoritt meldes på via et eget skjema.

Publikums favoritt skal som tidligere serveres av den repektive brygger eller venner fra sin egen lille "stand". Arrangørene stiller med nødvendige bord dersom deltakeren ikke har med egen bar.  Deltakere bør ta med egen CO₂ eller avtale bruk av CO₂ med andre deltagere som har. Det anbefales å kjøle ned ølet godt og isolere fatet slik at ølet holder lav nok temperatur. En enkel måte å gjøre dette på er å vikle et liggeunderlag stramt rundt fatet.

Vi henstiller til at bryggerne kopierer oppskriften for utdeling, og man kan gjerne ha med andre effekter for å promotere sitt øl, som egen bar, klær med påtrykt logo til bryggelauget, servering av fingermat/snacks, skilt/banner, ølbrikker, og hva man ellers måtte finne på for å øke sjansen til å vinne i denne klassen.

Fat med øl til publikumsfavoritt skal medbringes konkurransedagen. Det er viktig å møte i god tid, helst allerede kl 15-17, slik at du får rigget ferdig og smakt på andre deltakers PF-øl før dørene åpner for besøkerne kl 19. De som stiller med øl til publikums favoritt slipper gratis inn på arrangementet. Man får ta med én venn/følge gratis per innleverte PF-øl, disse må registreres gjennom påmeldingsskjemaet til PF. Utdeling av gratisbilletter til deltakere og deres gjester er spesifisert i konkurransereglene.Det vil også bli fine premier i denne kategorien i år. Det er ikke noen begrensning på hvor mange PF-øl man kan stille med per brygger.

Konkurranseregler

§ 6 Publikums Favoritt (PF)

§ 6.1 Antall brygg som en deltager får stille med er ikke på forhånd avgrenset.

§ 6.2 Det kan maksimalt oppføres 2 –to– bryggere pr. brygg. Kun privatpersoner kan føres opp som bryggere, ikke bryggelaug, klubber, foreninger eller lignende. Dersom flere har vært med på å brygge ølet foreslåes den eller de to som var mest involvert i bryggeprosessen oppført som bryggere. Navn på evt bryggelaug kan oppføres separat i påmeldingsskjemaet.

§ 6.3 Det er ikke tillatt å stille med ett og samme øl som flere bidrag. Definisjonen på samme øl er identisk oppskrift (ingredienser) og batch. Dvs. samme vørter gjæret med ulik gjær kan delta som to øl, men ikke samme øl der f.eks. noen flasker er filtrert og andre ikke.

§ 6.4 Deltagende brygg må påmeldes før fristen som er fastsatt i instruks for påmelding. Denne fristen kan avvike fra fristen for flaskekonkurransen. Brygg til PF påmeldes gjennom et eget påmeldingsskjema for PF-brygg. Fristen som er fastsatt i veiledning for påmelding er endelig, men arrangøren står fri til å forskyve den til et tidligere tidspunkt dersom det er stor pågang.

§ 6.5 Minimumstørrelsen på et brygg er på et stort 18 liters Corneliusfat eller tilsvarende volum i andre beholdere. Dersom man ønsker å stille med mer enn 18 liter av ett og samme brygg så vil det samlede brygg behandles som kun ett deltagende brygg.

§ 6.6 Det er deltagerens eget ansvar å sørge for tappeutstyr, tilstrekkelig kjøling/varmeisolasjon av ølet, kullsyre til tapping og evt skjøteledninger. Arrangøren stiller med bord og papirduk til deltagere som ikke har med egen bar.

§ 6.7 Brygg til Publikums Favoritt skal normalt medbringes konkurransedagen. Deltagere forventes å møte opp og rigge i henhold til tidsplanen

§ 6.8 Deltagelse er gratis.

§ 6.9 Det gis gratisbillett til bryggeren/bryggerne samt til én gjest per brygg. (F eks så vil én brygger som stiller med ett brygg få én gratisbillett til seg selv og én til en gjest. Er det to bryggere som sammen stiller med ett brygg så får begge bryggere og én gjest en gratisbillett hver. Bryggere som stiller med flere brygg har kun krav til én gratisbillett til seg selv. Altså, hvis en brygger stiller med tre brygg, så vil han få én billett til seg selv og tre billetter til gjestene sine.)

§ 6.10 Det er alle som møter opp under arrangementet som kårer Publikums Favoritt. Det stilles derfor ikke krav til at brygget kan deles inn i en spesifikk underkategori. Deltageren oppfordres videre til å presentere sine deltagende brygg og seg selv på en innbydende og original måte som fenger publikumet. Av sikkerhetsgrunner og med hensyn til andre deltagere må spesielt plasskrevende tiltak på forhånd avklares med arrangøren.

§ 6.11 Avstemningen foregår under selve arrangementet og det avgis 3 ulikt veide stemmer per stemmeseddel. Stemmetellingen foregår under arrangementet, både før og etter frist for innlevering. Vinnerne utropes samme kveld.

§ 6.12 Arrangøren stiller med plastbegere til smaking av PF-øl, samt penner, tusjer og navnelapper.

§ 6.13 Arrangøren bestemmer plassering av deltagernes serveringsplasser, i samarbeid med deltagerne.

Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Magnar V
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil WWW
« Svar #1 på: tor 24 feb 2011, 23:37:01 »

Bare en liten reklame for Petit.
Maken til nøyaktighet og ekspeditthet (rart ord) finnes ikke. Jeg bestiller varene en formiddag og samme dag er alt sendt av gårde. Alt er ordentlig og skikkelig. Og han har det meste på lager. Test han, de som ikke allerede har gjort det.
Loggført

Med vennlig hilsen
Magnar V
Det får bli som det blir og ikke som det burde ha blitt
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Medlem i Speidelforbundet

Vis profil WWW
« Svar #2 på: fre 25 feb 2011, 09:39:12 »

Jeg hiver inn en liten brannfakkel :-)

Jeg syntes personlig at en så bra premie bør gå til det beste ølet i flaskekonkurransen og ikke til publikumsfavoritten. Det å vinne PF handler ikke om å servere det beste ølet, men å ha mange tilhengere som stemmer på deg. Det å vinne hele skiten i flaskekonkurransen er en bragd av dimensjoner, og det er selvsagt en stor ære å få brygget ølet sitt hos NøgneØ, men syntes også den beste premien bør gå til den personen.

Loggført

Humle er nam
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #3 på: fre 25 feb 2011, 09:45:03 »

Må si jeg henger meg på Richard her..
All ære til styret som har fått til en så flott premie, men den egner seg helt klart bedre i flaske konkurransen der vinneren kåres upartisk og utelukkende etter kvalitet på øl  Smiley
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #4 på: fre 25 feb 2011, 09:57:40 »

Jeg sitter ikke i styret, men har snakket mye med dem i forbindelse med arrangeringa av NM.

Det kommer veldig mange gjester på NM og de siste par årene har det vært for lite PF-øl til at alle som kommer innom har fått mulighet til å smake på godt hjemmebrygg. Derfor har styret i år satset ekstra på premiering her, for å oppfordre flest mulig til å ta med seg mest mulig øl og servere og sikre at det blir et bra arrangement.

Jeg er enig i at det ikke er helt uproblematisk at det brukes mer ressurser på premiering av "tilfeldige" PF-øl enn en nøye vurdert flaskekonkurranse, men skal NM ha det formatet det har nå og fortsatt vokse er vi avhengig av mange PF-deltagere. Så får man heller vurdere til neste år om man ønsker å fortsett i samme sporet.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #5 på: fre 25 feb 2011, 11:06:08 »

En annen ting er jo at de som deltar i flaskekonkurransen trolig ikke vil ha en Speidel om de allerede ikke har det, iallefall basert på uttalelser i en annen tråd her på forumet.

Når det gjelder publikumsfavoritt derimot, så gjelder det jo å brygge et øl som folk flest liker, og det er vel endel i flaskekonkurransene som kanskje skiller seg raskt ut der?, ser ikke for meg at f.eks Barleywine etc blir store publikumsfavoritter selv om de er kvalitetsmessig et veldig bra brygg...

Og det å sette krav til 18Liter for å delta i PF er jo et smart trekk for å ha masse godt drikkelig øl i bula.
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #6 på: fre 25 feb 2011, 11:37:46 »

Sålenge det blir noen lunde rettferdig med stemmigen, dvs. at man stemmer på øl og ikke på venner og venners venner, synes jeg at det er bra med en skikkelig premiering i PF. Som nevnt her stimulerer det til flere deltagere  PF, som er et viktig element i arrangementet  Smiley
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Vis profil WWW
« Svar #7 på: fre 25 feb 2011, 11:38:20 »

Det er jo greit å vinne en 20l, så har du en liten maskin for å lage gjærstartere til 200l :-)
Loggført

Humle er nam
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Vis profil WWW
« Svar #8 på: fre 25 feb 2011, 11:40:33 »

Sålenge det blir noen lunde rettferdig med stemmigen, dvs. at man stemmer på øl og ikke på venner og venners venner, synes jeg at det er bra med en skikkelig premiering i PF. Som nevnt her stimulerer det til flere deltagere  PF, som er et viktig element i arrangementet  Smiley

Det er ikke nødvendigvis det beste ølet som vinner, her gjelder det å stemme på hverandre.
Loggført

Humle er nam
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #9 på: fre 25 feb 2011, 13:01:59 »

Det er ikke nødvendigvis det beste ølet som vinner, her gjelder det å stemme på hverandre.

Det er jo litt drit.
Loggført

Erlendso
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #10 på: lør 26 feb 2011, 16:09:06 »

Hadde det vært mulig å fått til et system slik at man som publikummer MÅ gi en score for å få lov å smake? Såvidt jeg har skjønt fra tidligere NM er det noe kaotiske tilstander på den store dagen, og mange publikummere glemmer eller bryr seg ikke om å avgi stemme..
Loggført

IPA will do you good,
Old Ale will do you no harm,
Barleywine will sweeten your blood,
Stout will strengthen your arm!
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #11 på: lør 26 feb 2011, 16:10:42 »

Hadde det vært mulig å fått til et system slik at man som publikummer MÅ gi en score for å få lov å smake? Såvidt jeg har skjønt fra tidligere NM er det noe kaotiske tilstander på den store dagen, og mange publikummere glemmer eller bryr seg ikke om å avgi stemme..

Skal det da være flere meter kø for hvert tappetårn?
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #12 på: lør 26 feb 2011, 16:13:23 »

Sålenge det blir noen lunde rettferdig med stemmigen, dvs. at man stemmer på øl og ikke på venner og venners venner, synes jeg at det er bra med en skikkelig premiering i PF. Som nevnt her stimulerer det til flere deltagere  PF, som er et viktig element i arrangementet  Smiley

En nøtt for styret til neste NM?
Loggført

Espen Unnvik
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Øvre Sædalsveien 115, 5099 Bergen

Vis profil
« Svar #13 på: lør 26 feb 2011, 18:42:24 »

En ting er hvertfall sikkert: Speidel er en passende premie, for den som vinner har ikke en fra før...... angel
Loggført

Du kan leve helt fint....uten å klare deg.
Oddvar Demmo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal/Skjerstad Nordland

Praha 2007

Vis profil
« Svar #14 på: lør 26 feb 2011, 19:22:40 »

Smiley
Loggført

S. Oddvar Demmo
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #15 på: lør 26 feb 2011, 22:21:52 »

En ting er hvertfall sikkert: Speidel er en passende premie, for den som vinner har ikke en fra før...... angel
Spør forrige NM-vinner hva han brygger på Grin
Loggført

magne1972
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
2670 Otta (Sjoa)

Do not dwell in the past, do not dream of the futu

Vis profil
« Svar #16 på: lør 26 feb 2011, 22:37:29 »

spørs om jeg må legge meg i selen for NM,
har aldri vært i nærheten av en speidel, men den ser jo bling ut, og lager tydligvis godt øl,
hva mer kan man forlange? sikle
mitt bryggeri ser ut som christchurch, men funker det også.....  Grin
Loggført

if you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
Ramsvatn
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rykene

Vis profil
« Svar #17 på: lør 26 feb 2011, 23:42:56 »

Jeg synes en 20L Speidel er en kjempefin premie. Jeg skulle gjerne hatt en som pokal på premiehylla Smiley

Må jobbe litt med kjerringa før jeg får lov til å stille. Det er jo bare to uker etter del 2/2 av NØ dagene.

Hvis jeg stiller, så kommer jeg ikke til å gå tom for øl Grin (jeg har varebil og mobilt tappeutstyr med ølkjøler)
Loggført

Selvgjort er velgjort :-)
Bård S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Moss

Vis profil
« Svar #18 på: tir 8 mar 2011, 19:40:21 »

Hei

Vil det være muligheter for å få strøm på standen.

Bård
Loggført
tobiasjk
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #19 på: tir 8 mar 2011, 20:00:34 »

Kan man stille med samme brygget i både flaskekonkurransen og PF? Gikk ikke helt klart utfra reglementet om dette er lov eller ei...
Loggført

--
"Windows are our speciality" - Wallace
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #20 på: tir 8 mar 2011, 20:09:01 »

Kan man stille med samme brygget i både flaskekonkurransen og PF? Gikk ikke helt klart utfra reglementet om dette er lov eller ei...

Ja, det er lov.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
janh
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skien

Pilotbrewer

Vis profil
« Svar #21 på: tir 8 mar 2011, 21:51:30 »

Det å gjøre det godt i NM er ikke det samme som å gjøre det godt i PF. Jeg hadde 4 øl i PF i fjor og jo bedre de gjorde det i NM jo dårligere gjorde de i PF......
Selv om det kanskje er viktigere med stor fanklubb enn kvalitet, vil nok tiltaket høyne status og øke deltakerantallet i PF og vi trenger vel litt sirkus også.
Håper jeg får fri i år.

janh
Loggført

Jan H Fjeld
Gårdsbrygg

Any landing you can walk away from is a good one.
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« Svar #22 på: tir 8 mar 2011, 23:57:01 »

Hei

Vil det være muligheter for å få strøm på standen.

Bård

Dette lurer jeg også på!
Loggført
Ramsvatn
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rykene

Vis profil
« Svar #23 på: tor 10 mar 2011, 21:47:02 »

Det er noe jeg lurer på ang. publikums favoritt.

Stemmer man på bryggeren eller stemmer man på et øl?

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer å ha med meg to typer øl. Vil disse isåfall konkurere mot hverandre? Hvis de gjør det så lønner det vel seg å bare ha med en type øl?
Loggført

gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #24 på: tor 10 mar 2011, 21:49:28 »

Stemmer man på bryggeren eller stemmer man på et øl?

Man stemmer på et øl.

Sitat
Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer å ha med meg to typer øl. Vil disse isåfall konkurere mot hverandre? Hvis de gjør det så lønner det vel seg å bare ha med en type øl?

Jeg vil vel heller si at man dobler sjansen for å vinne.
Loggført

Ramsvatn
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rykene

Vis profil
« Svar #25 på: lør 12 mar 2011, 00:13:28 »

Jeg har bestemt meg for å stille med to ØL i PF.
I dag tappet jeg den ene på fat mens jeg brygget den andre. Begynte kl 0700 og var ferdig med å vaske å rydde kl 1500.
Har aldri tappet på fat før, men jeg håper det blir velykket Smiley 
Loggført

Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #26 på: søn 13 mar 2011, 21:33:32 »

Det er nå mulig å melde på øl i klassen Publikums Favoritt. Klikk deg inn her!  innlegg
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Bård S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Moss

Vis profil
« Svar #27 på: tor 17 mar 2011, 09:18:59 »

Hei

jeg har 2 spørsmål:

1. er det lagt ut noe informasjon til de som ikke brygger selv, men som kunne tenke seg å komme å smake (har noen tørste venner).

2. jeg tenkte å ta med kjøleskapet med tappekraner til PF, men da trenger jeg strøm. er det mulig?

Bård 
Loggført
Riis'en
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil WWW
« Svar #28 på: fre 18 mar 2011, 18:18:45 »

1. Det kan kalles en Venners venner fest Smiley

2. Har ikke sjekka stedet enda.. vet ikke hvor mye stikk det er rundt om.. men regner med at det skal kunne gå greit. Kommer med mer info etter at vi har sett på stedet.
Loggført

Lieber einen Bauch vom Saufen als einen Buckel vom Arbeiten
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #29 på: tor 24 mar 2011, 09:05:55 »

Når det gjelder å ha kaldt øl, så vil jeg først og fremst anbefale å kjøle ned ølet ordentlig på forhånd og ha isolasjon rundt fatet. Dette pleier å gjøre susen ut kvelden. Tilgang til strøm kan vi ikke garantere.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Erlendso
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #30 på: tor 24 mar 2011, 09:09:51 »

Hvor mange er meldt på PF? Blir vi flere enn i fjor?
Loggført

IPA will do you good,
Old Ale will do you no harm,
Barleywine will sweeten your blood,
Stout will strengthen your arm!
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #31 på: tor 24 mar 2011, 09:59:28 »

Hvor mange er meldt på PF? Blir vi flere enn i fjor?
Og vel så det, telleren er bortimot 50. Vi har plass til noen få brygg til, så de som ikke vil fiske bak nettet bør melde seg på snarest. Wink
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #32 på: ons 30 mar 2011, 01:45:07 »

Jeg har nå gjort en opptelling av antall øl til PF, og så langt har vi 54 påmeldte brygg. Dette lover å bli bra!

For de som ennå vurderer å delta i PF, så er påmeldingen åpen til og med kommende lørdag, eller inntil vi har 60 deltakende brygg. Alle påmeldte deltakere vil få tilbakemelding i løpet av helgen for å verifisere navn på deltakende brygg, navn og antall gjester, slik at vi har alt klart til den store dagen. De som leser dette og alt aner at de kanskje har meldt på for mange gratis-gjester får allerede nå anledning til å revurdere.   yes

Vi forventer også å kunne ta i bruk ordentlige smaksglass til årets NM, fine 25 cl glass fra Rastal. Det eneste det står på er om de vil bli levert tidsnok, la oss håpe det. Smiley
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #33 på: ons 30 mar 2011, 11:15:18 »

Vi forventer også å kunne ta i bruk ordentlige smaksglass til årets NM, fine 25 cl glass fra Rastal. Det eneste det står på er om de vil bli levert tidsnok, la oss håpe det. Smiley
skitbra
Loggført

Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #34 på: tor 31 mar 2011, 01:16:24 »

Nøyere telling ga 51 deltakende brygg i PF, men vi forventer ennå noen brygg til. Smiley
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #35 på: tor 31 mar 2011, 01:30:50 »

omkring 1000 liter lover godt for arrangemanget Smiley
Loggført

Morten K. Agerup Myhr
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
2016 Frogner

Vis profil
« Svar #36 på: tor 31 mar 2011, 06:35:57 »

Ifjor gikk vi først tom for personkapasitet i lokalene - ikke folk som ville inn...  Noen som vet hvor mange årets lokale kan romme?  Er jo greit å vite, når man skal forberede "cateringen"... ;-)

MVH

Morten M
Loggført
tomv
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gjøvik

http://taakebrygg.blogspot.com/

Vis profil WWW
« Svar #37 på: ons 6 apr 2011, 00:28:18 »

linken til påmelding virker ikke, så jeg antar at det nå er stengt?
jeg hadde tenkt å melde meg på, hadde ikke fått med meg at det var satt en frist Cry
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #38 på: ons 6 apr 2011, 00:48:53 »

Ja, vi får vel åpne den litt til da Wink. Påmelding er nå ikke garantert, men vi har noen få plasser igjen til det er fylt opp. Ta sjansen i den korte tiden som gjenstår.
Loggført

Arnold Schwarzenegger
tomv
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gjøvik

http://taakebrygg.blogspot.com/

Vis profil WWW
« Svar #39 på: ons 6 apr 2011, 00:54:18 »

skitbra
Loggført
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #40 på: søn 10 apr 2011, 22:11:14 »

Er det mulig å få sett resultatlisten fra PF? Den tipper jeg vil være ganske forklarende ift at ikke nødvendigvis det beste brygget vinner, men de med flest venner..
Loggført
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #41 på: søn 10 apr 2011, 22:33:06 »

Hvis man ville, kunne man godt tatt den kommentaren ganske ille opp, Kyrre. Jeg kan nemlig veldig vanskelig se for meg at de 8-10 folkene som var der fra lauget vårt skulle ha tippet avstemningen i noen retning, og jeg aner ikke om de folka stemte på vårt brygg engang. Jeg er sikker på at det var mange av de andre bryggerne som også hadde venner på besøk på NM.

At det er et element av show, presentasjon og så videre i Publikums Favoritt, derimot, er selvsagt utvilsomt.
Loggført
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #42 på: søn 10 apr 2011, 22:44:32 »

Ok, ser at den kommentaren kom litt feil ut. Jeg mener ikke at brygget deres ikke fortjente seieren! Men jeg synes det er litt dumt at før arrangementet starter så sier alle at KHL kommer til å vinne pga de har flest publikumere til å stemme på seg.. Og så skjer akkurat det! Derfor kunne det være morsomt å se resultatlisten for å se om det var jevnt i toppen eller ikke..
Loggført
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #43 på: søn 10 apr 2011, 22:53:01 »

Ok, ser at den kommentaren kom litt feil ut. Jeg mener ikke at brygget deres ikke fortjente seieren! Men jeg synes det er litt dumt at før arrangementet starter så sier alle at KHL kommer til å vinne pga de har flest publikumere til å stemme på seg.. Og så skjer akkurat det! Derfor kunne det være morsomt å se resultatlisten for å se om det var jevnt i toppen eller ikke..

Jeg fikk ikke med meg at folk snakket om det. Det har hvertfall ikke vært noen kampanje fra vår side. Smiley

Jeg håper også at resultatlisten kommer online snart - Eduard?
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #44 på: søn 10 apr 2011, 23:03:00 »

Som det er nevnt tidligere er PF et sirkus, og mye avgjøres av venner, venners venner, show og selvsagt smak. 8-10 stk. med et brygg på 1.plass gir nok ganske god uttelling når spredningen av stemmer er såpass stor som jeg regner med at den var. Men at det var en ufortjent seier sier jeg overhodet ikke Smiley

Takk for en strålende fest folkens, jeg blir nok fast inventar på NM fremover biersmile  Og takk for skyssen med Trønderbussen, det var definitivt en hyggelig oppvarming til arrangemanget, og en fin debriefing på vei tilbake skitbra
Loggført

bekkern
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #45 på: søn 10 apr 2011, 23:08:27 »

Jeg vil tro plassering i lokalet hadde ganske mye å si i år.
Det var masse folk (for mange?) som sto i kø hele kvelden. De som var plassert i hjørnene fikk ikke promotert sitt øl i det hele tatt.

Men hva skal man si? Det er jo dødsbra at hjemmebrygging er i ferd med å bli en så stor greie Smiley

Gratulerer til alle vinnere uansett! Hadde en super kveld! (Litt for super....au...)

Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #46 på: søn 10 apr 2011, 23:19:31 »

Det var masse folk (for mange?) som sto i kø hele kvelden. De som var plassert i hjørnene fikk ikke promotert sitt øl i det hele tatt.
Stod ikke 2.plass i PF i et hjørne? Smiley
Loggført

jahn robert
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
stokke

Vis profil
« Svar #47 på: søn 10 apr 2011, 23:31:20 »

jepp og veldig fornøyd med det Smiley
Loggført

Et intellekt av mitt kaliber kan ikke få sin ernæring fra kuer. (George Bernard Shaw)
Mennesket består av 94 prosent vann, og allikevel er ikke avholdsfolket Fornøyd. (Odd Børretzen)
http://www.facebook.com/group.php?gid=318969578327
bekkern
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #48 på: søn 10 apr 2011, 23:54:22 »

Stod ikke 2.plass i PF i et hjørne? Smiley

bra svar Smiley
jeg hørte likevel dette fra en som hadde snakka med folk i (tydligvis et annet) hjørne
hehe
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #49 på: man 11 apr 2011, 00:06:28 »

Jeg har ikke tatt meg tid i dag til å legge ut alle resultatene til PF ennå, mest fordi jeg trengte å lande litt etter 2-3 ukers intensiv opplading og gårsdagens høydepunkter. Men jeg kan røpe, fra den håndskrevne tellelisten jeg fant her, at vinnerbrygget hadde fått 185 poeng, mens nr 2 fikk 118, og at den ble meget tett fulgt av nr 3 med 117 poeng.

Dette med hjørneplassering snakket jeg litt om i dag med noen besøkere, og det var nok litt uheldig. Det har selvfølgelig alt å gjøre med den tilgjengelige plassen, og det sier seg selv at styret snart vil begynne jobben med å heve både selve arrangementet og alt annet med foreningen. Smiley
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Morten K. Agerup Myhr
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
2016 Frogner

Vis profil
« Svar #50 på: man 11 apr 2011, 06:07:29 »

Å - hjørner kan være fine de!  Sto selv i et hjørne og vi hadde hendene fulle med å skjenke, prate, ordne med småtjafs å tygge på og prate - fra begynnelse til slutt... 

MVH

Morten M
Loggført
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Vis profil WWW
« Svar #51 på: man 11 apr 2011, 07:14:51 »

Jeg stod i et hjørne, men tenkte ikke så mye på det. Noen har nevnt i etterkant at det var vanskelig å finne meg/oss. Godt øl, kul show factor, fett tappeutstyr og mange venner er viktig for å vinne. Jeg kan skrive under på at picnic faucet ikke er kult, duken vår var marmorert i øl og kyllingklubbefett  Grin

Loggført

Humle er nam
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #52 på: man 11 apr 2011, 07:23:21 »

Den største utfordringen slik jeg ser det er å få alle til å stemme upartisk...
Hørte flere steder folk si at "dette var det beste øllet jeg har smakt" men når de da fikk høre at de burde stemme på den øllen, kom det tydelig frem at de allerede hadde forhåndstemt.. Litt trist egentlig, da mange av de som virkelig prøvde å stemme frem det de mente var det beste øllet "ikke blir hørt"

ikke sikkert det er noe å gjøre med dette, og at det kommer kanskje alltid til å være slik!

selv sto vi bortgjemt i et hjørne og hadde et forykende show med parykker og ølmat Smiley Vi hadde det så morro at vi kommer garantert til å være med neste år også Wink

Richard: Du var alt for tipsy til å tenke på det... Wink
Loggført
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Vis profil WWW
« Svar #53 på: man 11 apr 2011, 07:38:08 »

Martin E og Kristiania Studentene har jobbet mye med NM og gjennomføringen. Klart man får gode venner av det, de hadde også meget godt øl og fin bar. Det er viktige faktorer for å vinne PF, syntes det var meget fortjent, men ikke overraskende.
Loggført

Humle er nam
Dag
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Asker

Vis profil
« Svar #54 på: man 11 apr 2011, 08:51:43 »

1.plassen i PF var helt sikkert vel fortjent, gratulerer så mye!
PF, på den måten det arrangeres her, vil alltid ha innslag både av seriøs ølsmaking, kompisstemming, rølpefyll og tilfeldigheter. Det gjelder å ikke ta det for alvorlig, det er først og fremst moro, med en bit anerkjennelse i tillegg.
Havnet selv på fjerdeplass med kun tre kompiser i salen. Kjenner jeg er veldig fornøyd! Grin

Gratulerer til alle vinnerne og de som stemte! Etter en slik kveld er vi alle vinnere, og en kjempetakk til styret, dommerkomite og alle som har jobbet ræva av seg for å lande dette!
Loggført

"De levde som ville dyr, de hverken røkte eller drakk!" Axel Sandemose
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #55 på: man 11 apr 2011, 09:21:31 »

Takk for resultatene, Eduard - deilig å se at det var relativt klar margin til andreplassen i fh.t. diskusjonen om hvem som har flest venner. Smiley

Det skal også nevnes at alle de som var der fra lauget, var der for å jobbe for Norbrygg - vi sto i døra, hjalp til med å ta imot PF-deltagere, telte stemmer osv osv.

Neste år regner jeg med enda skarpere konkurranse!
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #56 på: man 11 apr 2011, 10:43:02 »

Hvordan fordeles poengene ut fra stemmeseddelen? Er det 3 poeng for 1.plass, 2 poeng for 2.plass osv.?
Loggført

bidland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #57 på: man 11 apr 2011, 10:58:12 »

Gratulerer Martin!
IPA'en deres var knallbra! Jeg stemte på dere.

Vi er stålende fornøyd med en tredjeplass i PF.
Hadde også bare tre kompiser innenfor dørene, så myten om at man må ha mange venner for å gjøre det bra i PF er litt overdrevet, synes jeg.

Totalt sett så synes jeg at den direkte kontakten med "konsumenter" og andre bryggere er mye mer verdifull tilbakemelding enn de stikkordene som skribles ned på dommerskjemaene til flaskekonken.

Takk til alle de som stilte opp og jobbet som frivillige for å gjøre denne kvelden til en kjempefeiring av godt øl!
Loggført
Børge B
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #58 på: man 11 apr 2011, 11:26:36 »

Totalt sett så synes jeg at den direkte kontakten med "konsumenter" og andre bryggere er mye mer verdifull tilbakemelding enn de stikkordene som skribles ned på dommerskjemaene til flaskekonken.

Jeg er enig med deg i at kontakten med andre bryggere - og "med-geeker" - er det mest verdifulle.
Jeg tror samtidig at tilbakemeldingen fra dommerne er mer usminket enn de du får med direkte kontakt med konsumentene over bordet der og da.
Noen av de ølene som vi smakte - var øl som jeg slettes ikke falt for, uten at jeg fortalte det - der og da. Noen var tilogmed (etter min ringe forstand) sure - uten at jeg sa det heller.
Jeg tror derfor at det er verdifull informasjon som kan komme frem gjennom flaskekonkurransen, som ikke vil komme frem gjennom PF.
(Nå er det selvfølgelig mulig at noen var mer direkte enn det jeg var....)
Loggført

Flaske: #026 Barleywine, #051 Lyst, #057 2xIPA, #060 Cream Ale, #062 Belgian Golden Strong, #063 Imperial Stout, #065 Nina's IPA, #066 Pale, #067 Weissbier, #068 Rug-IPA, #069 Wit, #070 Milkstout, #071 Mild
Fat: #072 Sorachi Ace Single-Hop IPA
Gjæring:
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Vis profil WWW
« Svar #59 på: man 11 apr 2011, 11:27:37 »

Bidland:

Du hadde jo en kul kasse å ha tappekranene i, og så hadde du råtøffe tappehåndtak (whitelabs rør med humle og korn). Sånt gir et veldig godt inntrykk, så må jeg også si at jeg digget IPA-en din, akkurat så humlet som jeg liker det.

Me like!
Loggført

Humle er nam
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #60 på: man 11 apr 2011, 13:02:54 »

Hvordan fordeles poengene ut fra stemmeseddelen? Er det 3 poeng for 1.plass, 2 poeng for 2.plass osv.?

Ja.

Gratulerer Martin!
IPA'en deres var knallbra! Jeg stemte på dere.

Takk! Neste gang skal vi tørrhumle enda litt til. Smiley

Du hadde jo en kul kasse å ha tappekranene i, og så hadde du råtøffe tappehåndtak (whitelabs rør med humle og korn). Sånt gir et veldig godt inntrykk, så må jeg også si at jeg digget IPA-en din, akkurat så humlet som jeg liker det.

Me like!

Enig! Utrolig god idé. Den patenten tror jeg at jeg skal kopiere på det kommende femkranersanlegget vårt!
Loggført
Torgny Olai Carlsen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stokke, Vestfold

Min favoritt hvete...

Vis profil WWW
« Svar #61 på: man 11 apr 2011, 19:06:45 »

Feedbacken fra positivt overraskede publikummere som var skeptiske til hvete var veldig givende, også positiv feedback fra kjennere som satte pris på varianten vår. Jeg kunne gått hjem uten en premie og fortsatt hatt en knallkveld, det å nå helt opp til andre plass var helt sinnsykt mye bedre enn forventet. Jeg drev også heftig reklame for brygg 22, som jeg likte spesiellt godt. Da jeg i dag så at dere lå ett usselt poeng bak meg lo jeg litt for meg selv, det var jaggu nære på:-)

har allerede begynt å pønske ut en plan for å danke ut KHL neste år...

planen er enkel;

brygg et bedre øl...
Loggført

på facebook er vi og; storevahr nanobryggeris fanside ;-)<br />http://www.facebook.com/group.php?gid=318969578327
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #62 på: man 11 apr 2011, 19:10:23 »

har allerede begynt å pønske ut en plan for å danke ut KHL neste år...

Jeg veit ikke helt om vi er klare for å møte disse forventningene... Smiley Tror det kan bli meget vanskelig å hente hjem PF neste år også, gitt...
Loggført
Torgny Olai Carlsen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stokke, Vestfold

Min favoritt hvete...

Vis profil WWW
« Svar #63 på: man 11 apr 2011, 19:14:31 »

ja det er nok rimelig uforutsigbart hvordan det går i den klassen, men du verden så moro å delta uansett.

Artig også å få så forskjellig type feedback, en øl-nerd som analyserte ølet opp og ned, og strødde om seg med fag-uttrykk, Og noen jenter som helt enkelt karakteriserte ølet som orgasmisk.
Loggført

på facebook er vi og; storevahr nanobryggeris fanside ;-)<br />http://www.facebook.com/group.php?gid=318969578327
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #64 på: man 11 apr 2011, 19:44:31 »

Et tips til neste år vil kanskje være å la det være opp til publikum å stemme? Altså å ikke dele ut stemmeseddel til deltagere.. Det er vel også det som ligger i ordet, publikumsfavoritt? Bare et forslag.. Wink
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #65 på: man 11 apr 2011, 21:17:06 »

Et tips til neste år vil kanskje være å la det være opp til publikum å stemme? Altså å ikke dele ut stemmeseddel til deltagere.. Det er vel også det som ligger i ordet, publikumsfavoritt? Bare et forslag.. Wink
Eventuelt å ha en egen liten avstemning mellom deltakerne før publikum kommer, med forbud om å stemme på egne brygg, og så et PF som vanlig bare uten deltakernes egne stemmer?
Loggført

Børge B
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #66 på: man 11 apr 2011, 21:29:52 »

Eventuelt å ha en egen liten avstemning mellom deltakerne før publikum kommer, med forbud om å stemme på egne brygg, og så et PF som vanlig bare uten deltakernes egne stemmer?

Vi for vår del startet smakningen umiddelbart etter generalforsamlingen, og var kommet ganske langt i runden før klokka ble 19:00, og publikum kom.
Etter 19:00 ble forholdene langt mer kaotiske, og muligheten for å snakke med bryggerne ble redusert kraftig.

Hvis jeg skulle få ønske meg noe - måtte det være at tiden Norbryggs medlemmer fikk med deltakerne i PF var lengre, slik at vi fikk vist alle brygg lik "rettferdighet" i både tid og oppmerksomhet.
Sagt på en annen måte: Alle mine tre stemmer, gikk til øl som jeg smakte før kl 19:00 - og hvor vi hadde fått diskutert med bryggerne, og snakket med dem. Ølet smaker mye bedre (tro det eller ei) for mitt vedkommende når en lidenskapelig brygger forteller om detaljene i brygget.

Kanskje kan det tilogmed være slik:
Generalforsamling fredag kveld
Rigging av utstyr PF fredag kveld/lørdag formiddag
Inngang Norbryggs medlemmer fra kl 14:00 (eller noe slikt)
Smakninger Norbryggs medlemmer, samt PF's gjester
Åpning for alle fra kl 19:00

DET tror jeg hadde vært - for oss Norbrygg-medlemmer - et suverent opplegg.
Loggført

Flaske: #026 Barleywine, #051 Lyst, #057 2xIPA, #060 Cream Ale, #062 Belgian Golden Strong, #063 Imperial Stout, #065 Nina's IPA, #066 Pale, #067 Weissbier, #068 Rug-IPA, #069 Wit, #070 Milkstout, #071 Mild
Gjæring:
Oddvar Demmo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal/Skjerstad Nordland

Praha 2007

Vis profil
« Svar #67 på: man 11 apr 2011, 21:38:19 »

Er det lov å stemme på eget brygg ?
Loggført

S. Oddvar Demmo
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #68 på: man 11 apr 2011, 23:07:45 »

Er det lov å stemme på eget brygg ?
Det er ingen kontroll på dette...
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #69 på: man 11 apr 2011, 23:16:02 »

Sagt på en annen måte: Alle mine tre stemmer, gikk til øl som jeg smakte før kl 19:00 - og hvor vi hadde fått diskutert med bryggerne, og snakket med dem. Ølet smaker mye bedre (tro det eller ei) for mitt vedkommende når en lidenskapelig brygger forteller om detaljene i brygget.

Jeg savner, sånn generelt, et større fokus på NM som hjemmebryggertreff. Nå blir det rigging av stand, generalforsamling og fest.
Loggført

Børge B
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #70 på: man 11 apr 2011, 23:28:59 »

Jeg savner, sånn generelt, et større fokus på NM som hjemmebryggertreff. Nå blir det rigging av stand, generalforsamling og fest.

Samtidig er inngangsbillettene en av hovedinntektene - men jeg er helt enig.
Kanskje over to dager ?
Medlemmer på fredag, og publikum på lørdag ?
Loggført

Gjæring:
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #71 på: man 11 apr 2011, 23:37:07 »

Selv om det er veldig, veldig mye større, så kan man kanskje kikke litt på hva de gjør «over there»:
http://www.ahaconference.org/
Loggført

Ramsvatn
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rykene

Vis profil
« Svar #72 på: søn 17 apr 2011, 09:16:35 »

Var det mange som gikk tom for øl?.  Tenkte bare på om det neste år skulle komme 1000gjester, da må vi vel ha flere bryggere eller mere øl pr brygger.
Loggført

Morten K. Agerup Myhr
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
2016 Frogner

Vis profil
« Svar #73 på: søn 17 apr 2011, 09:18:43 »

Gikk tom for mine to varianter (á 19l) i akkurat passe tid - litt over kl 22.

MVH

Morten M
Loggført
Jon S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hakadal

Vis profil
« Svar #74 på: søn 17 apr 2011, 10:57:10 »

Jeg gikk også tom med mine 2 fat rundt nærmere kl.23.
Loggført

En øl om dagen er bra for magen
roba
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hamar

Vis profil
« Svar #75 på: søn 17 apr 2011, 14:44:56 »

Tomt med ett fat ca. 22:30.
Loggført

BNB, Rolf Bakke.
OyvindEG
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bærum

Vis profil WWW
« Svar #76 på: søn 17 apr 2011, 19:48:20 »

Etter litt mer generøs servering på slutten, gikk jeg tom ca rundt halv elleve-elleve.
Loggført

Lykkelig kriger :-)
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #77 på: søn 17 apr 2011, 20:26:33 »

Keep it coming, denne infoen er viktig for oss for å finne ut av hva som er det ideelle forholdet mellom antall deltakere og antall tilstedeværende besøkere, bryggere og gjester til neste NM.  yes
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #78 på: søn 17 apr 2011, 20:33:45 »

Etter litt mer generøs servering på slutten, gikk jeg tom ca rundt halv elleve-elleve.
Gikk vel tom bittelitt før ølvind.. Dvs startet noe mer generøs servering litt før Smiley
Loggført
Torgny Olai Carlsen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stokke, Vestfold

Min favoritt hvete...

Vis profil WWW
« Svar #79 på: søn 17 apr 2011, 20:42:28 »

hadde to fat med samme slag øl, gikk tom da Eduard gikk på scenen ca. fat nr 2 var jeg litt mer sjenerøs med, så det gikk tom rett over 23 engang.. 36 liter øl ga vi vekk...
Loggført

Ramsvatn
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rykene

Vis profil
« Svar #80 på: søn 17 apr 2011, 22:26:33 »

Jeg gikk ikke tom, men jeg hadde mye  aktivitet fra kl 23 og til vi ble kasta ut. Jeg delte totalt ut ca 170 liter.
Loggført

Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #81 på: søn 17 apr 2011, 23:05:26 »

Jeg gikk ikke tom, men jeg hadde mye  aktivitet fra kl 23 og til vi ble kasta ut. Jeg delte totalt ut ca 170 liter.

Du hadde da tatt med ufattelige mengder med øl og kunne dele ut halvlitere ut kvelden.
 skitbra
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #82 på: man 18 apr 2011, 09:54:06 »

VI hadde med ca 1,5 fat, og gikk tom ca 2230 - 2245. Vi var ganske tilbakeholdne med mengdene vi serverte, da. Smiley
Loggført
Henrik S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Skum er fortapte dråper !

Vis profil WWW
« Svar #83 på: tir 19 apr 2011, 08:48:48 »

Ser at kolegaen min feilaktig har fått navnet ÅLBERG ? Han heter faktisk ØLBERG, regner med at dere nektet å tro han het noe så kult  cheeky
Loggført

La oss ikke drepe ølet med humle, det er mye god smak fra malt :  )
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #84 på: tir 19 apr 2011, 09:51:41 »

Ser at kolegaen min feilaktig har fått navnet ÅLBERG ? Han heter faktisk ØLBERG, regner med at dere nektet å tro han het noe så kult  cheeky

Grin

Påmeldingssystemet til PF er noe gammeldags og av og til dukker det opp rare tegn istedenfor øåæ. Da gjettet jeg meg frem til det. Skal endre det pronto!
Loggført

Arnold Schwarzenegger
Henrik S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Skum er fortapte dråper !

Vis profil WWW
« Svar #85 på: tir 19 apr 2011, 23:59:28 »

ok takk Eduard ! Netopp hjemme fra ølsmake aften på Cardinal i Stavanger ! Må være norges beste pub ? Fortsatt over 500 øltyper !
Loggført

La oss ikke drepe ølet med humle, det er mye god smak fra malt :  )
Sider: 1 2 3 ... 6 [Alle] Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: NM2011 og publikums favoritt med SPEIDEL som hovedpremie « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!