Det begynner å nærme seg hjemmebryggfestivalen i Trondheim til lørdag, og jeg trenger å få inn info om ølene som meldes på (ikke send selve ølet, det tar du med på lørdagen :-)
For øyeblikket er det påmeldt 32 øl fra 13 hjemmebrygger-grupper. Det er såvidt jeg vet en økning fra tidligere år. Tallene er ikke endelige.
Generelt har vi sagt at 5 liter øl har vært tilstrekkelig å ta med ved denne festivalen tidligere, og vi satser på at det også er mer enn nok også i år. Dog har vi ikke satt en nedre grense for hvor mye øl man må stille med. Jo mindre man stiller med, jo større er sannsynligheten for å gå tom. Publikum er de andre hjemmebryggerne og medlemmene i Det gode øls klubb, så dermed er det en viss øvre begrensning på antallet som skal slukke tørsten. At man ikke trenger å stille med så mange liter gjør også at det er lettere å stille med øl som man ikke spesifikt har brygget for denne festivalen.
De som har meldt seg på - og som jeg har observert - har jeg sendt kvittering pr epost til. Dersom det er andre som ønsker å melde seg på (eller noen som har meldt seg på men ikke fått kvittering), send meg epost snarest på
anders@geekhouse.no. Får jeg det innen kl 1600 på torsdag, så får jeg det også med i øllista som skal deles ut. Jeg trenger følgende informasjon:
1) Hjemmebryggeriets navn
2) Ølets navn
3) Ølets type
4) Annen informasjon, så som styrke, ingredienser, motivasjon for ølet, bryggeteknikker osv (maks 50 ord)
Det blir konkurranse i
a) lyst øl,
b) mørkt øl,
c) særeste opplevelse og
d) typeriktigste øl.
Premiene er kun diplomer, samt heder og ære.