Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 08:03:53

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95365 innlegg i 8943 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: Datoer for innlevering av øl til flaskekonkurrasen 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2 3 ... 5  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Datoer for innlevering av øl til flaskekonkurrasen  (Lest 5080 ganger)
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug

Vis profil WWW
« på: ons 2 mar 2011, 16:36:24 »

Første mulighet for innlevering av øl ved personlig oppmøte til flaskekonkurransen blir torsdag 3. mars fra klokka 17 - 23 på Chateau Neuf på Majorstua i Oslo. Ring meg på førti - tjuetre - nittien - sekstiseks når du er i foajeen, så plukker jeg deg opp.

Jeg minner om konkurransereglene og guiden for innlevering, som du finner her: http://norbrygg.no/index.php/konkurranser/92-nm-i-hjemmebrygging-2011/651-guide-til-innlevering-av-ol. Det kan ikke påberegnes å skrive ut etiketter, få låne strikker, fjerne merker på toppen av flaskene osv når man kommer til oss, flaskene må være klare. Jeg minner også om at ølet må være påmeldt før man kommer.

Flere muligheter for innlevering vil bli annonsert i denne tråden fortløpende.
Loggført
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #1 på: man 7 mar 2011, 09:47:04 »

Neste vindu(er) for innlevering er:

Tirsdag 8. mars klokka 17 - 23, kontaktperson Emil Arnesén, (førtifem - nullåtte - trettiåtte - fjorten)
Torsdag 10. mars klokka 17-23, kontaktperson Martin Andresen (førti - tjuetre - nittien - sekstiseks)

Loggført
Petter F
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Byggingeniør

Vis profil
« Svar #2 på: ons 9 mar 2011, 13:02:47 »

Hei!

Har du noen datoer litt nærmere fristen? Jeg skal på hyttetur i Oslo-området helga før fristen, og vet ikke helt når jeg skal bestille tog til og fra Trondheim. Har ei som jeg regner med kan levere ølet mitt for meg de siste dagene, dog.
Loggført
Martin E
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil WWW
« Svar #3 på: ons 9 mar 2011, 13:13:53 »

Det vil bli omtrent to ganger i uka frem til fristen, primært hverdager. Mer enn det kan jeg ikke si enda. Det spørs når vi er der av andre ærend. Smiley
Loggført
Roar Øimo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hurdal'n

Vis profil
« Svar #4 på: tor 10 mar 2011, 19:41:25 »

Før om åra har det vært mulig å levere andre typer flasker (f,eks halvliters flasker) hvis man sa ifra på forhånd. Er dette helt utelukket i år?

Roar
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #5 på: tor 10 mar 2011, 19:57:16 »

Ja, det er i utgansgpunktet helt utelukket. Muligheten for å søke om dispensasjon er forsåvidt fortsatt i reglene, men dette var tenkt som en overgangsordning de første årene for øl som var brygget før denne regelen kom og var lagret lenge. Nå har regelen vært kjent i så mange år at vi kun kommer til å gi dispensasjon i helt spesielle tilfeller, for eksempel utenlandske bryggere som ikke har tilgang på norske flasker.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Knut1
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gvarv, Telemark

Vis profil
« Svar #6 på: tor 10 mar 2011, 19:58:24 »

Før om åra har det vært mulig å levere andre typer flasker (f,eks halvliters flasker) hvis man sa ifra på forhånd. Er dette helt utelukket i år?

Roar

ja, dette er merkelige regler.. jeg har jo masse forskjellige brygg stående på 0,5 liters flasker. Det er jo umulig å tappe dette over på 0,33 liters flasker. Mange av oss som ikke kan delta pga dette.
Loggført

www.bryggelogg.no  -  Online bryggelogg for hjemmebryggere
Lars
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #7 på: tor 10 mar 2011, 20:34:07 »

Det har som gustavf sier vært en overgangsordning i flere år, hvor det har vært opplyst i konkurransereglene at man ikke kan påberegne å få bedømt andre flasker enn de standard 0,33 (Rignes, Dahls, Hansa++), men man kunne søke om dispensasjon fra dette. Ølflaskene skal sorteres og plasseres i grønne ølkasser, og heller ikke være gjenkjennelige, noe som ikke er forenelig med ukurante flasker.

Grunnen til at vi nå avslutter denne overgangsordningen, er at det medfører såpass mye medarbeid og avvik i logistikken, at det er enklere for arrangør og deltakere å sette enda klarere regler rundt dette. Interessen og påmeldingen i Norbryggs konkurranser er eksplosivt økende, så dette er ett av flere grep som er gjort for å utvide kapasiteten og sørge for bedre flyt.

For de som har øl på ukurante flasker, men ønsker å delta, finnes det en liten mulighet;
Man kan kjøle ned ølflasken og 0,33l tomflasken (f.eks ned mot 0), åpne og helle forsiktig over tut mot tut, for så å korke den nye flasken.
Hvis dette gjøre når det nærmer seg innleveringsfrist, trenger man ikke få merkbar oksidering eller tap av CO2.
Jeg har ikke forsøkt denne metoden selv, men kanskje andre har erfaringer å dele.
Loggført
bozo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #8 på: tor 10 mar 2011, 21:11:09 »

Hva er siste frist for levering av flasker med post?
Loggført
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #9 på: tor 10 mar 2011, 21:19:02 »

Hva er siste frist for levering av flasker med post?

Ølet må være kommet fram til postkontor og være klart for henting senest innleveringsfristen, det vil si 23. mars.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
Knut1
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gvarv, Telemark

Vis profil
« Svar #10 på: fre 11 mar 2011, 07:40:43 »

Ja, det er i utgansgpunktet helt utelukket. Muligheten for å søke om dispensasjon er forsåvidt fortsatt i reglene, men dette var tenkt som en overgangsordning de første årene for øl som var brygget før denne regelen kom og var lagret lenge. Nå har regelen vært kjent i så mange år at vi kun kommer til å gi dispensasjon i helt spesielle tilfeller, for eksempel utenlandske bryggere som ikke har tilgang på norske flasker.

Nå er det noe jeg ikke forstår her, utenlandske bryggere. Er det Norgensmesterskap eller verdensmesterskap?
Loggført

gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #11 på: fre 11 mar 2011, 08:02:04 »

Nå er det noe jeg ikke forstår her, utenlandske bryggere. Er det Norgensmesterskap eller verdensmesterskap?

Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på. Det kan jo også være hjemmebryggere som har brygget i utlandet og så flyttet til Norge etter at ølet er brygget.
Loggført

Knut1
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gvarv, Telemark

Vis profil
« Svar #12 på: fre 11 mar 2011, 08:30:44 »

Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på. Det kan jo også være hjemmebryggere som har brygget i utlandet og så flyttet til Norge etter at ølet er brygget.

yes, det er der jeg kommer inn i bilde med mine 0,5 liters flasker. Flott, da ser jeg det blir en mulighet for å levere inn mine 0,5 liters flasker Smiley Søknad er på vei..
Loggført

ØysteinM
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil WWW
« Svar #13 på: fre 11 mar 2011, 08:35:45 »

Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på.

Stemmer vel ikke helt, så lenge paragraf 1 av reglene sier:
§ 1 NM i hjemmebrygging er en konkurranse som er åpen for alle norske hjemmebryggere, samt andre hjemmebryggere bosatt i Norge.

Uten at dette er veldig viktig for meg. Drammen ligger vel godt innen for grensene i kongeriket  Grin
Loggført

www.barebrygg.no
På Flaske: Barsels (sitrus) IPA | 4 x American Style Black Ale | Münchener Dunkel | Rauchbier | + masse rester

Kommende brygg: Kandidat til Publikums favoritt (IPA) | Porter-serie | Über-imperial Stout
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #14 på: fre 11 mar 2011, 09:02:31 »

Den paragrafen har man vel egentlig ikke tenkt så mye på i forberedelsene. Den kan vel egentlig gjerne endres...
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Sider: [1] 2 3 ... 5  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: Datoer for innlevering av øl til flaskekonkurrasen « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!