Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug
|
 |
« på: ons 2 mar 2011, 16:36:24 » |
|
Første mulighet for innlevering av øl ved personlig oppmøte til flaskekonkurransen blir torsdag 3. mars fra klokka 17 - 23 på Chateau Neuf på Majorstua i Oslo. Ring meg på førti - tjuetre - nittien - sekstiseks når du er i foajeen, så plukker jeg deg opp. Jeg minner om konkurransereglene og guiden for innlevering, som du finner her: http://norbrygg.no/index.php/konkurranser/92-nm-i-hjemmebrygging-2011/651-guide-til-innlevering-av-ol. Det kan ikke påberegnes å skrive ut etiketter, få låne strikker, fjerne merker på toppen av flaskene osv når man kommer til oss, flaskene må være klare. Jeg minner også om at ølet må være påmeldt før man kommer. Flere muligheter for innlevering vil bli annonsert i denne tråden fortløpende.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #1 på: man 7 mar 2011, 09:47:04 » |
|
Neste vindu(er) for innlevering er:
Tirsdag 8. mars klokka 17 - 23, kontaktperson Emil Arnesén, (førtifem - nullåtte - trettiåtte - fjorten) Torsdag 10. mars klokka 17-23, kontaktperson Martin Andresen (førti - tjuetre - nittien - sekstiseks)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Petter F
|
 |
« Svar #2 på: ons 9 mar 2011, 13:02:47 » |
|
Hei!
Har du noen datoer litt nærmere fristen? Jeg skal på hyttetur i Oslo-området helga før fristen, og vet ikke helt når jeg skal bestille tog til og fra Trondheim. Har ei som jeg regner med kan levere ølet mitt for meg de siste dagene, dog.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #3 på: ons 9 mar 2011, 13:13:53 » |
|
Det vil bli omtrent to ganger i uka frem til fristen, primært hverdager. Mer enn det kan jeg ikke si enda. Det spørs når vi er der av andre ærend. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Roar Øimo
|
 |
« Svar #4 på: tor 10 mar 2011, 19:41:25 » |
|
Før om åra har det vært mulig å levere andre typer flasker (f,eks halvliters flasker) hvis man sa ifra på forhånd. Er dette helt utelukket i år?
Roar
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #5 på: tor 10 mar 2011, 19:57:16 » |
|
Ja, det er i utgansgpunktet helt utelukket. Muligheten for å søke om dispensasjon er forsåvidt fortsatt i reglene, men dette var tenkt som en overgangsordning de første årene for øl som var brygget før denne regelen kom og var lagret lenge. Nå har regelen vært kjent i så mange år at vi kun kommer til å gi dispensasjon i helt spesielle tilfeller, for eksempel utenlandske bryggere som ikke har tilgang på norske flasker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
|
|
|
|
Knut1
|
 |
« Svar #6 på: tor 10 mar 2011, 19:58:24 » |
|
Før om åra har det vært mulig å levere andre typer flasker (f,eks halvliters flasker) hvis man sa ifra på forhånd. Er dette helt utelukket i år?
Roar
ja, dette er merkelige regler.. jeg har jo masse forskjellige brygg stående på 0,5 liters flasker. Det er jo umulig å tappe dette over på 0,33 liters flasker. Mange av oss som ikke kan delta pga dette.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #7 på: tor 10 mar 2011, 20:34:07 » |
|
Det har som gustavf sier vært en overgangsordning i flere år, hvor det har vært opplyst i konkurransereglene at man ikke kan påberegne å få bedømt andre flasker enn de standard 0,33 (Rignes, Dahls, Hansa++), men man kunne søke om dispensasjon fra dette. Ølflaskene skal sorteres og plasseres i grønne ølkasser, og heller ikke være gjenkjennelige, noe som ikke er forenelig med ukurante flasker.
Grunnen til at vi nå avslutter denne overgangsordningen, er at det medfører såpass mye medarbeid og avvik i logistikken, at det er enklere for arrangør og deltakere å sette enda klarere regler rundt dette. Interessen og påmeldingen i Norbryggs konkurranser er eksplosivt økende, så dette er ett av flere grep som er gjort for å utvide kapasiteten og sørge for bedre flyt.
For de som har øl på ukurante flasker, men ønsker å delta, finnes det en liten mulighet; Man kan kjøle ned ølflasken og 0,33l tomflasken (f.eks ned mot 0), åpne og helle forsiktig over tut mot tut, for så å korke den nye flasken. Hvis dette gjøre når det nærmer seg innleveringsfrist, trenger man ikke få merkbar oksidering eller tap av CO2. Jeg har ikke forsøkt denne metoden selv, men kanskje andre har erfaringer å dele.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bozo
|
 |
« Svar #8 på: tor 10 mar 2011, 21:11:09 » |
|
Hva er siste frist for levering av flasker med post?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #9 på: tor 10 mar 2011, 21:19:02 » |
|
Hva er siste frist for levering av flasker med post?
Ølet må være kommet fram til postkontor og være klart for henting senest innleveringsfristen, det vil si 23. mars.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
|
|
|
|
Knut1
|
 |
« Svar #10 på: fre 11 mar 2011, 07:40:43 » |
|
Ja, det er i utgansgpunktet helt utelukket. Muligheten for å søke om dispensasjon er forsåvidt fortsatt i reglene, men dette var tenkt som en overgangsordning de første årene for øl som var brygget før denne regelen kom og var lagret lenge. Nå har regelen vært kjent i så mange år at vi kun kommer til å gi dispensasjon i helt spesielle tilfeller, for eksempel utenlandske bryggere som ikke har tilgang på norske flasker.
Nå er det noe jeg ikke forstår her, utenlandske bryggere. Er det Norgensmesterskap eller verdensmesterskap?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #11 på: fre 11 mar 2011, 08:02:04 » |
|
Nå er det noe jeg ikke forstår her, utenlandske bryggere. Er det Norgensmesterskap eller verdensmesterskap?
Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på. Det kan jo også være hjemmebryggere som har brygget i utlandet og så flyttet til Norge etter at ølet er brygget.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Knut1
|
 |
« Svar #12 på: fre 11 mar 2011, 08:30:44 » |
|
Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på. Det kan jo også være hjemmebryggere som har brygget i utlandet og så flyttet til Norge etter at ølet er brygget. yes, det er der jeg kommer inn i bilde med mine 0,5 liters flasker. Flott, da ser jeg det blir en mulighet for å levere inn mine 0,5 liters flasker  Søknad er på vei..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ØysteinM
|
 |
« Svar #13 på: fre 11 mar 2011, 08:35:45 » |
|
Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på.
Stemmer vel ikke helt, så lenge paragraf 1 av reglene sier: § 1 NM i hjemmebrygging er en konkurranse som er åpen for alle norske hjemmebryggere, samt andre hjemmebryggere bosatt i Norge.Uten at dette er veldig viktig for meg. Drammen ligger vel godt innen for grensene i kongeriket 
|
|
|
|
|
Loggført
|
www.barebrygg.noPå Flaske: Barsels (sitrus) IPA | 4 x American Style Black Ale | Münchener Dunkel | Rauchbier | + masse rester Kommende brygg: Kandidat til Publikums favoritt (IPA) | Porter-serie | Über-imperial Stout
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #14 på: fre 11 mar 2011, 09:02:31 » |
|
Den paragrafen har man vel egentlig ikke tenkt så mye på i forberedelsene. Den kan vel egentlig gjerne endres...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #15 på: fre 11 mar 2011, 09:13:02 » |
|
Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på. Det kan jo også være hjemmebryggere som har brygget i utlandet og så flyttet til Norge etter at ølet er brygget. yes, det er der jeg kommer inn i bilde med mine 0,5 liters flasker. Flott, da ser jeg det blir en mulighet for å levere inn mine 0,5 liters flasker  Søknad er på vei.. Mulig det er noe misforståelse her, men punktet om at man eventuelt kan søke om dispensasjon om andre flasker enn 0,33l er i år fjernet fra konkurransereglene, med begrunnelse i det jeg nevnte i tidligere innlegg i denne tråden. Fra konkurransereglene: § 5.4 Deltagende øl skal leveres i 4 –fire– stykk standard norske ølflasker à 0,33 liter, samt ledsages av en lesbar utskrift av påmeldingsskjemaet. Påmeldingsskjemaet skal også sendes inn elektronisk fra Norbryggs websider. Flaskene må passe nedi standard norske grønne ølkasser, både i diameter og høyde. Flasker som ikke er iht. disse bestemmelsene må påregne å ikke bli bedømt. Og guide.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #16 på: fre 11 mar 2011, 09:22:19 » |
|
Det er ingen begrensninger i reglene som hindrer utenlandske deltagere, selv om det aldri har vært noen som har meldt seg på.
Stemmer vel ikke helt, så lenge paragraf 1 av reglene sier: § 1 NM i hjemmebrygging er en konkurranse som er åpen for alle norske hjemmebryggere, samt andre hjemmebryggere bosatt i Norge.Jeg som rotet altså. Bra noen følger med.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #17 på: fre 11 mar 2011, 10:13:11 » |
|
Beklager det har tatt litt lang tid, nå er betalingsløsning åpnet for de som ønsker å melde på flere enn 2 brygg i hver hovedklasse, eller å melde på øl som ikke-medlemmer. Den ligger her: https://www.deltager.no/nm_2011_-_flaskekonkurransen
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #18 på: fre 11 mar 2011, 14:43:38 » |
|
Good news, everyone! Det er nå mulig å levere inn øl til flaskekonkurransen på Chateau Neuf uavhengig av når vi i Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug er til stede! Øl kan leveres i Ekspedisjonen på høyre side ved inngangen til Chateau Neuf, i Slemdalsveien 15. Her bør man få kontakt med enten slottsmester eller sivilarbeidere på huset, som sitter i Ekspedisjonen. Disse kan ta imot ølen. Si gjerne at den skal til Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug, dersom det skulle være noen tvil. Dersom det ikke er noen i Ekspedisjonen eller billettsalget, huk tak i en person du finner og spør etter slottsmester, eller bruk walkie-talkien som henger i ekspedisjonen, merket med et skilt, for å få kontakt. Merk at all øl må være pakket inn og flasket i henhold til reglene, og at det ikke vil være noe kontroll av dette ved levering - de som tar imot ølen er ikke hjemmebryggere. Skulle det være flasket på ukurante flasker, ikke ha etiketter festet med strikk eller ha øvrige avvik fra reglene, vil ølen trolig ikke bli bedømt selv om den er avlevert på Chateau Neuf. Bidragene blir plukket opp av oss i Haandbryggerlauget flere ganger i uka. Når vi har gjort dette og markert ølene som mottatt, vil dere få en bekreftelse per e-post. Dersom du ikke har fått dette i løpet av et par dager etter levering, ta kontakt på post@kristianiabrygg.no. Vi håper å se mange av bidragene på Chateau Neuf den nærmeste tiden!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Petter F
|
 |
« Svar #19 på: fre 11 mar 2011, 14:54:33 » |
|
Stikker innom på torsdag jeg!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #20 på: fre 11 mar 2011, 14:56:37 » |
|
Blir det fortsatt mulig å stikke innom på kveldstid noen dager for å levere direkte til hjemmebryggere?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #21 på: fre 11 mar 2011, 15:12:44 » |
|
Blir det fortsatt mulig å stikke innom på kveldstid noen dager for å levere direkte til hjemmebryggere?
Ja, det vil bli mulig, og datoer for det vil bli annonsert i denne tråden. Neste mulighet er tirsdag 15. mars klokka 17 - 23. Kontaktpersoner er Arne Joakim Bunkan, nittisju-sekstifem-nullseks-tjueåtte.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Petter F
|
 |
« Svar #22 på: tir 15 mar 2011, 15:52:20 » |
|
Blir det noe på torsdag? Det er da jeg kommer til å stikke innom iallfall...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Anders_1979
|
 |
« Svar #23 på: ons 16 mar 2011, 07:58:14 » |
|
Dette har sikkert vært spurt om tidligere. Jeg ønsker å høste erfaring og komme i kontakt med andre bryggere men ønsker ikke å delta med noe i konkurransen, kan jeg allikevel komme uten å bli avvist ved ankomst? 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Brygg på flaske: Sjokolade Stout, Weizen og Strong Kölsch (8%) Brygg under gjæring: Kölsch 2
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #24 på: ons 16 mar 2011, 09:31:08 » |
|
Dette har sikkert vært spurt om tidligere. Jeg ønsker å høste erfaring og komme i kontakt med andre bryggere men ønsker ikke å delta med noe i konkurransen, kan jeg allikevel komme uten å bli avvist ved ankomst?  Arrangementet på Fabrikken 9. april er åpent for publikum (som er over 18 år og betaler billett i døra).
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #25 på: ons 16 mar 2011, 09:47:50 » |
|
Blir det noe på torsdag? Det er da jeg kommer til å stikke innom iallfall...
Vi er der torsdag fra ca 17. Lurt å komme før 20, for da er det billett inn til huset pga et arrangement (St. Patricks day). Kontaktperson undertegnede, førti-tjuetre-nittien-sekstiseks.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Anders_1979
|
 |
« Svar #26 på: tor 17 mar 2011, 12:49:02 » |
|
Ok men finnes det noen informasjon til oss som ikke ønsker å delta? Som f.eks adresse til fabrikken, åpningstider, billettpris etc.?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Brygg på flaske: Sjokolade Stout, Weizen og Strong Kölsch (8%) Brygg under gjæring: Kölsch 2
|
|
|
|
Ramsvatn
|
 |
« Svar #27 på: tor 17 mar 2011, 18:36:03 » |
|
Er det mulig å sende med NM øl med noen av de som skal være med på del 2 av hjemmebryggerdagene på NØ? da sparer jeg masse i porto?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Selvgjort er velgjort :-)
|
|
|
|
Ingar J
|
 |
« Svar #28 på: fre 18 mar 2011, 00:09:09 » |
|
Jeg lurer på en liten ting - når kommer dommerpanelet til å sette i gang smakingen. Nemlig litt sent ute med karboneringen her...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #29 på: fre 18 mar 2011, 00:10:57 » |
|
Jeg lurer på en liten ting - når kommer dommerpanelet til å sette i gang smakingen. Nemlig litt sent ute med karboneringen her...
Vi regner med at bedømminga begynner 28. mars.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tore B.
|
 |
« Svar #30 på: fre 18 mar 2011, 00:48:18 » |
|
Hei! Min eneste mulighet til å levere inn øl er på mandag 21. mars. er dere til stede på Chateau Neuf da? Jeg jobber rett i nærheten (nærmere bestemt i Slemdalsveien 5), så det er kort vei for å levere personlig. Derfor vil jeg helst slippe å måtte levere på postkontoret.
|
|
|
|
|
Loggført
|
I tappekranene: Pilsner, IPA, Bayer, Brown ale
|
|
|
Lars
Styremedlem
Utlogget
Trondheim
|
 |
« Svar #31 på: fre 18 mar 2011, 01:02:53 » |
|
Hev temperaturen, mener Nøgne Ø brukte rundt 3 dager ved 27°C tidligere ihvertfall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #32 på: fre 18 mar 2011, 05:51:11 » |
|
Det er nå mulig å levere inn øl til flaskekonkurransen på Chateau Neuf uavhengig av når vi i Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug er til stede! Øl kan leveres i Ekspedisjonen på høyre side ved inngangen til Chateau Neuf, i Slemdalsveien 15. Her bør man få kontakt med enten slottsmester eller sivilarbeidere på huset, som sitter i Ekspedisjonen. Disse kan ta imot ølen. Si gjerne at den skal til Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug, dersom det skulle være noen tvil. Dersom det ikke er noen i Ekspedisjonen eller billettsalget, huk tak i en person du finner og spør etter slottsmester, eller bruk walkie-talkien som henger i ekspedisjonen, merket med et skilt, for å få kontakt.
Min eneste mulighet til å levere inn øl er på mandag 21. mars. er dere til stede på Chateau Neuf da? Jeg jobber rett i nærheten (nærmere bestemt i Slemdalsveien 5), så det er kort vei for å levere personlig. Derfor vil jeg helst slippe å måtte levere på postkontoret.
Det skal gå greit.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #33 på: man 21 mar 2011, 08:37:01 » |
|
Er det mulig å sende med NM øl med noen av de som skal være med på del 2 av hjemmebryggerdagene på NØ? da sparer jeg masse i porto?
Beklager at denne ikke er blitt fanget opp. Det er dessverre ikke mulig. Selve bedømmingen begynner på mandag, så det blir for sent.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
k.ped
|
 |
« Svar #34 på: man 21 mar 2011, 08:55:23 » |
|
Er dere der i dag? Kan man levere personlig i dag? Evt. kl?
Kenneth
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #35 på: man 21 mar 2011, 08:58:22 » |
|
Vi er der i dag, men vi er ganske opptatt, holder et foredrag. Det kan altså hende du ikke treffer oss personlig. I såfall kan du levere i ekspedisjonen, slik det står tidligere denne tråden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
k.ped
|
 |
« Svar #36 på: man 21 mar 2011, 09:06:56 » |
|
Okey! takker for rask respons! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hansemann
|
 |
« Svar #37 på: man 21 mar 2011, 09:12:35 » |
|
Hei, Jeg leverte 4 flasker til en sivilarbeider i resepsjonen på onsdag før helgen. Venter i angst-spenning på bekreftelsen at dette er mottatt på mailen...
Sender dere ut bekreftelse fortløpende?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #38 på: man 21 mar 2011, 09:25:40 » |
|
Det kan dessverre ta litt tid. Vi har ikke bestandig PC tilgjengelig når vi mottar øl, så da kan det ta litt tid før papirlistene som føres blir bekreftet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #39 på: man 21 mar 2011, 09:26:26 » |
|
Hei
Mottatte pakker ble registrert på torsdag, men dessverre ble dette kun gjort fysisk, og ikke digitalt. De som ble mottatt torsdag vil digitaliseres i kveld. Høyst sannsynlig er dine der (hvis det var i en vinkasse, kan jeg bekrefte det).
Digital registrering som fører til utsendelse av bekreftelsesmail, gjøres ca to ganger i uka.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hansemann
|
 |
« Svar #40 på: man 21 mar 2011, 11:22:28 » |
|
Hei,
Takk for raske svar. Da er nok alt i orden.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ivar André
|
 |
« Svar #41 på: man 21 mar 2011, 13:56:05 » |
|
Hei,
Jeg hadde tenkt å levere personlig i morgen (22.mars). Er det noe spesielt tidspunkt jeg må forholde meg til da? ...eller er det bare å komme innom en eller annen gang før 16:00?
Ivar
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #42 på: man 21 mar 2011, 13:59:09 » |
|
Det skal bare være å stikke innom i Neufs åpningstid. Du møter nok ikke oss personlig i morgen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dag
|
 |
« Svar #43 på: man 21 mar 2011, 20:32:56 » |
|
Men er dere der på onsdag, fortrinnsvis etter fire?
|
|
|
|
|
Loggført
|
"De levde som ville dyr, de hverken røkte eller drakk!" Axel Sandemose
|
|
|
|
Kyrre D K
|
 |
« Svar #44 på: man 21 mar 2011, 21:27:02 » |
|
når er egentlig siste frist for innlevering? vet det er den 23, men er det noe tidspunkt? Det vil sikkert være en del (inkl meg selv) som alltid er ute i siste liten og vil levere på onsdag.. når stenger det på onsdag?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #45 på: tir 22 mar 2011, 09:47:49 » |
|
Neste mulighet for innlevering blir onsdag 23. mars. Vi er der fra ca 17-20, ellers kan det leveres i resepsjonen som beskrevet lenger opp i denne tråden. Kontaktperson er undertegnede, førti-tjuetre-nittien-sekstiseks.
Jeg gjør oppmerksom på at dette i utgangspunktet er siste frist for å levere flasker til flaskekonkurransen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #46 på: tor 24 mar 2011, 09:52:25 » |
|
Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug har mottatt rekordmange øl til flaskekonkurransen i år! Så langt har 243 øl blitt mottatt.
Aller, aller, aller siste sjanse for å levere øl er i dag før klokka 18.00. Levering skjer som før på Chateau Neuf.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
OyvindEG
|
 |
« Svar #47 på: tor 24 mar 2011, 10:41:12 » |
|
Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug har mottatt rekordmange øl til flaskekonkurransen i år! Så langt har 243 øl blitt mottatt.
Utrolig bra! Det er 62% økning fra i fjor. Stakkers dommere 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Lykkelig kriger :-)
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #48 på: tor 24 mar 2011, 10:52:08 » |
|
Utrolig bra! Det er 62% økning fra i fjor. Stakkers dommere  Hva med stakkars logistikkansvarlige?
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Arne M
|
 |
« Svar #49 på: tor 24 mar 2011, 12:33:18 » |
|
Av ren nysgjerrighet, hvor mange flasker kommer det inn som er knust/feilmerket/feil type etc?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #51 på: tor 24 mar 2011, 12:40:54 » |
|
Feilmerket: Ingen Feil type: Ingen Knust: Ca 10 flasker. Rekorden er 5 av 12 flasker knust i ei pakke.
Mest originale støtdemping: Pute og dyne
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #52 på: tor 24 mar 2011, 12:42:13 » |
|
Av ren nysgjerrighet, hvor mange flasker kommer det inn som er knust/feilmerket/feil type etc?
To postpakker har hatt 1 av flaskene knust. To postpakker har hatt 1 av flaskene med for dårlig tettet kork, slik at noe øl har lekket ut og karboneringen trolig er ødelagt En leveranse som kom direkte til Neuf med Bring var fryktelig dårlig pakket, og hadde to øl med to knuste flasker og det siste hadde en knust flaske Ingen feilmerkinger eller øl som har blitt diskvalifisert pga merker eller lignende. Øl som er registrert i feil klasser har vi ingen oversikt over. De er det evnt. dommerne som må "straffe". Alt i alt tror jeg vi kan oppsummere med at mer og bedre informasjon om innleveringskrav har hjulpet. Ikke overraskende. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #53 på: tor 24 mar 2011, 12:43:20 » |
|
Mest originale støtdemping: Pute og dyne
Nest mest originale støtdemping: T-skjorte i størrelse 7XL.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Serigs™
|
 |
« Svar #54 på: tor 24 mar 2011, 16:21:47 » |
|
Hvilken temperatur står ølet på frem til bedømming? Og hvilken temperatur serveres det på?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #55 på: tor 24 mar 2011, 16:23:11 » |
|
Det står i romtemperatur og flyttes til kjøleskap for nedkjøling før bedømming. Det blir opp til dommerne å varme det opp i glasset, dersom det serveres for kaldt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kyrre D K
|
 |
« Svar #56 på: tor 24 mar 2011, 17:22:53 » |
|
Det står i romtemperatur
Når jeg leverte mine flasker igår ble de satt på kontoret til bryggelaget. Her sto det også veldig mange andre esker og kasser med innleverte flasker. I dette rommet var det fryktelig varmt, mye mer en vanlig romtemp. Sans pga sola hadde stått på hele dagen! Regner med at flaskene blir flyttet til et rom uten påvirkning av sol, og at dette kun var et raskt mellomstopp? Ellers kan det vel forårsake en del flaskebomber.. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #57 på: tor 24 mar 2011, 17:26:48 » |
|
Jeg forstod det slik at det ikke var plass til NM-øl på det rommet, og at samtlige brygg er flyttet til kjellerlokalet tilnærmet sporenstreks. Ølet står trygt 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Kyrre D K
|
 |
« Svar #58 på: tor 24 mar 2011, 18:11:56 » |
|
Flott  Forøvrig et imponerende opplegg rundt dette med flaskeinnlevring. Jeg ble møtt av en dude som ikke hadde noe med lauget eller nm å gjøre, men han var veldig behjelpelig og viste stor interesse for ølbrygging. Dere gjør tydeligvis en solid jobb der borte 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
olavni
|
 |
« Svar #59 på: tor 24 mar 2011, 20:02:01 » |
|
En leveranse som kom direkte til Neuf med Bring var fryktelig dårlig pakket, og hadde to øl med to knuste flasker og det siste hadde en knust flaske
 Dersom man har fått bekreftelse på innlevert øl, kan man stole på den? (2 brygg og Bring høres mistenkelig kjent ut - "fryktelig dårlig pakket" kjenner jeg ikke helt igjen, men kunne sikkert vært bedre...). Ble bare litt skremt nå 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Richard
|
 |
« Svar #60 på: tor 24 mar 2011, 22:01:50 » |
|
Flott  Forøvrig et imponerende opplegg rundt dette med flaskeinnlevring. Jeg ble møtt av en dude som ikke hadde noe med lauget eller nm å gjøre, men han var veldig behjelpelig og viste stor interesse for ølbrygging. Dere gjør tydeligvis en solid jobb der borte  Han du møtte var bare tørst og drakk ølet ditt selv, som du sier hadde han ikke noe med NM å gjøre ;-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Humle er nam
|
|
|
|
gustavf
|
 |
« Svar #61 på: fre 25 mar 2011, 00:40:19 » |
|
Dersom man har fått bekreftelse på innlevert øl, kan man stole på den? (2 brygg og Bring høres mistenkelig kjent ut - "fryktelig dårlig pakket" kjenner jeg ikke helt igjen, men kunne sikkert vært bedre...). Ble bare litt skremt nå  Mottatte bekreftelser kan du stole på. Vi har et øl som er registrert inn ved en feil, men der er deltageren varslet om at han har fått en bekreftelse som er feil. Vi har i kveld dobbeltsjekket at alle de bekreftede ølene faktisk befinner seg på lageret og i rett kasse. Dersom det er noen som ikke har fått bekreftelse på at ølet deres er mottatt nå, så er det sannsynligvis en feil et sted og de det eventuelt gjelder må ta kontakt med dommerkomiteen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kyrre D K
|
 |
« Svar #62 på: fre 25 mar 2011, 08:07:47 » |
|
Flott  Forøvrig et imponerende opplegg rundt dette med flaskeinnlevring. Jeg ble møtt av en dude som ikke hadde noe med lauget eller nm å gjøre, men han var veldig behjelpelig og viste stor interesse for ølbrygging. Dere gjør tydeligvis en solid jobb der borte  Han du møtte var bare tørst og drakk ølet ditt selv, som du sier hadde han ikke noe med NM å gjøre ;-) Mulig det.. men da går de uansett til et godt formål. En tørst mann må jo sies er et godt formål 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Richard
|
 |
« Svar #63 på: fre 25 mar 2011, 08:49:05 » |
|
Flott  Forøvrig et imponerende opplegg rundt dette med flaskeinnlevring. Jeg ble møtt av en dude som ikke hadde noe med lauget eller nm å gjøre, men han var veldig behjelpelig og viste stor interesse for ølbrygging. Dere gjør tydeligvis en solid jobb der borte  Han du møtte var bare tørst og drakk ølet ditt selv, som du sier hadde han ikke noe med NM å gjøre ;-) Mulig det.. men da går de uansett til et godt formål. En tørst mann må jo sies er et godt formål  Kanskje det var Øllah selv du møtte, hva tror du?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Humle er nam
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
|
 |
« Svar #64 på: fre 25 mar 2011, 11:07:29 » |
|
Hvis du har levert inn ølet ditt, men ikke fått bekreftelse på e-post, er det på tide å få panikk. Eller sende en mail til meg på martin dått eckhoff dått andresen på gmail dått kåmm
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|