Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 08:17:09

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95365 innlegg i 8943 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: CO₂ Flaske rattventil vs håndtak 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: CO₂ Flaske rattventil vs håndtak  (Lest 157 ganger)
Veggis
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« på: man 7 mar 2011, 14:25:52 »

Hei

Har det noen praktisk betydning om en CO₂ flaske har rattventil eller håndtak? Det virker som det er litt verre å få tak i flasker som har rattventil.
Loggført
FredT
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sarpsborg

Pensjonist/livsnyter

Vis profil
« Svar #1 på: man 7 mar 2011, 14:33:27 »

Jeg har flasker med begge deler, og synes det blir akkurat det samme. De som har håndtak kan du jo låse i åpen-stilling med en splint om du ønsker.
Har en ørliten fornemmelse av at det er mindre fare for utilsiktet tømming av flasker med håndtak - men der kan jeg ta feil. Fakta er iallfall at en ratt-flaske har tømt seg for meg i årenes løp (min feil selvsagt) - men ingen med håndtak.
mvh

FredT
Loggført
Veggis
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #2 på: man 7 mar 2011, 14:38:18 »

ok. takk for svar. Fikk bare inntrykk av at det helst skulle være rattventil. Men da trenger jeg jo ikke stresse for å få tak i det, heller tvert om.  skitbra
Loggført
Oddvar Demmo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal/Skjerstad Nordland

Praha 2007

Vis profil
« Svar #3 på: man 7 mar 2011, 16:50:38 »

Vet ikke hvordan ventilen på flasker med håndtak fungerer, flasker med rattventil har tetning ut fra flasken når rattet er helt nedskrudd og tettning fra utsiden når rattet er helt oppskrudd så det må være enten eller, det siste har da vert problem på noen flasker.
Loggført

S. Oddvar Demmo
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: CO₂ Flaske rattventil vs håndtak « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!