Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 13:12:42

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95376 innlegg i 8944 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Overgang mellom hageslange og pvc til kjøler 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Overgang mellom hageslange og pvc til kjøler  (Lest 235 ganger)
Lars B.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Vis profil
« på: man 14 mar 2011, 16:33:03 »

Jeg har kjøpt følgende kjøler på ebay og den hvite plastovergangen mellom hageslangen og plastslangen er helt ubrukelig. Faller av ved høyt trykk og drypper selv med lavt trykk. Har aldri sett slike overganger før og lurer på om noen vet om man får tak i noe med samme funksjon, bare med mye bedre tilkobling i Norge (evt utlandet). Dimensjonene på slangen er 1/4" og hageslangen er 1/2"
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #1 på: man 14 mar 2011, 17:40:12 »

Blir litt som Stana kjøleren, du tar noen korte biter silikon/pvc slange som har mindre diameter som du ter på, så trer du hageslangen over der igjen, fungerer fint.
Loggført
Jon S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hakadal

Vis profil
« Svar #2 på: man 14 mar 2011, 18:04:20 »

Nå vet jeg ikke diameteren på kjøler røret,  Biltema har vinkelkobling i rørets diameter med kon i ene enden og 1/2 tom i andre enden, her passer Gardena krankobling rett på.
Med litt gjengeteip blir det tett. Bruker selv denne løsningen på 4 året og det har holdt seg tett.
Loggført

En øl om dagen er bra for magen
Jon S
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hakadal

Vis profil
« Svar #3 på: man 14 mar 2011, 18:14:21 »

Hadde vist bilde av dette også. Kobber røret er ikke så tykt som det ser ut, det er bare en foring jeg har lagd for å få den rette stillingen på kjøleren
i kjelen.

* Rørkobling.jpg (52.84 KB, 637x525 - vist 122 ganger.)

* 20100207_201.JPG (639.7 KB, 1536x2048 - vist 123 ganger.)
Loggført

En øl om dagen er bra for magen
Lars B.
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Vis profil
« Svar #4 på: man 14 mar 2011, 20:09:39 »

Hadde vist bilde av dette også. Kobber røret er ikke så tykt som det ser ut, det er bare en foring jeg har lagd for å få den rette stillingen på kjøleren
i kjelen.

Fikk ordnet det enda enklere. Kom på at vi har en skuff med slange-overganger på laben. Ingen som merker at en har forsvunnet.
Loggført
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Overgang mellom hageslange og pvc til kjøler « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!