Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« på: tor 31 mar 2011, 14:59:08 » |
|
Da har forumet passert 2000 registrerte medlemmer. Den heldige er Kenneth R, som får ett års medlemskap i Norbrygg som premie. Vi gratulerer!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Kristian L
|
 |
« Svar #1 på: tor 31 mar 2011, 15:48:43 » |
|
Gratulerer! Til både Kenneth og Norbrygg!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Odland
|
 |
« Svar #2 på: tor 31 mar 2011, 16:08:51 » |
|
Yay!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #3 på: lør 2 apr 2011, 02:01:01 » |
|
Gratulerer Kenneth og alle her inne på forumet! Ting baller på seg i hjemmebryggernorge, og vel så det. En meget positiv trend! 
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
Eduard
Styremedlem
Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo
Den Gyldne Draabe
|
 |
« Svar #4 på: fre 17 feb 2012, 11:14:24 » |
|
Tenk, det har ikke engang gått 11 måneder mellom 2000 til 3000 deltakere på forumet. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer." Arnold Schwarzenegger
|
|
|
|
Andreas Habel
|
 |
« Svar #5 på: fre 17 feb 2012, 12:36:58 » |
|
Tenk, det har ikke engang gått 11 måneder mellom 2000 til 3000 deltakere på forumet.  Imponerende tall -- det største (tror jeg) hjemmebryggerforum i Tyskland ( http://hobbybrauer.de/) har bare 8579 medlemmer. Hadde jo vært interessant å få vite hvor mange av disse 3000 er (fortsatt) aktive.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Peter T
|
 |
« Svar #6 på: fre 17 feb 2012, 12:44:03 » |
|
Om du går inn på medlemsstatistikken kan du i alle fall få en pekepinn på hvor mange som bidrar eller har bidratt med innlegg.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Beant
|
 |
« Svar #7 på: fre 17 feb 2012, 12:53:07 » |
|
Gratulerer til nr. 3000. Hvem er den heldige, og får han samme premie?
En ting jeg har lurt på: Hvor mange av medlemmene er medlem i Norbrygg?
Edit: Mener jeg fant svaret selv: 1505 medlemmer, så altså ganske nøyaktig 50%
|
|
|
|
|
Loggført
|
APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske
|
|
|
|
Chriselv
|
 |
« Svar #8 på: fre 17 feb 2012, 13:46:17 » |
|
Funfact, hvis vi sammenligner oss med et av de største forumene i USA er det er omtrent dobbelt så mange medlemmer per innbygger på Norbrygg som på HomeBrewtalk 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
olavgn
|
 |
« Svar #9 på: fre 17 feb 2012, 13:54:45 » |
|
Og da har man ikke tatt med i betraktningen at mange av medlemmene på hbt ikke er fra USA 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spis gul snø. Det kan være øl.
|
|
|
|
Chriselv
|
 |
« Svar #10 på: fre 17 feb 2012, 13:59:05 » |
|
Nettopp, må vel trekke fra 3000 bare ved å ta hensyn til Norge 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Kittelsen
|
 |
« Svar #11 på: lør 18 feb 2012, 22:40:54 » |
|
Dette er stas!! Omsider begynner Norge å få tilbake sin eld gamle brygge kultur!!!
Norge har jo egentlig svært gamle/lange tradisjoner i å brygge øl ± 2000 år i Norge, det er vår plikt å bringe kunnskap å tradisjon videre! Tradisjonen har ikke vært på sine høgder på mange genrasjoner å vi er i dag de som skal sørge for at dette vokser. Hjemmebrygger bølgen som amerikanerene satte igang er i ferd med å slå rot i Norge å med over 2000 medlemmer i Norbrygg ser verden for øl elskere lyserer ut for hver uke som går. Jeg prøver å bringe gleden videre til så mange som mulig ved å dele ut hjemme brygget øl å inviterer til medbrygging for å vekke interesser. Å se noen nyte mitt øl å få glede av å dele med andre er min største glede.
Da jeg er spesielt glad i matlaging gir det meg stor glede å severe mat med hjemmebrygget øl til følge!!
Min anbefaling er å invitere venner å kjente til øl og mat. Ta da gjerne meg en bolle med forskjellig malt så dine gjester kan smake på ingrediensene. Bak brød av Spendt malt å server ved siden av måltidet.
Sist men ikke minst, sjenk i ølet med stolthet å snakk om prosessen å ingerdiensene.
Eirik Kittelsen
|
|
|
|
|
Loggført
|
Eirik Kittelsen
|
|
|