Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 14:20:47

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95380 innlegg i 8946 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: Vurdering forbedømming kontra klassefinaler 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Vurdering forbedømming kontra klassefinaler  (Lest 2258 ganger)
Knut André
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondhjem

Vis profil
« Svar #30 på: man 11 apr 2011, 17:52:04 »

Lars er flink med smaksløkene så vidt jeg har fortstått Smiley Du kan spørre han --> Lars Gullichsen
Lars er definitivt mannen å spørre.

Om du imidlertid også er interessert i å høre en lekmanns vurdering, og av og til kjører forbi Melhus - så smaker jeg mer enn gjerne.

Da forespør jeg Lars, takk for hjelpen.
Jeg kjører dessverre bare sykkel (fattig student som bruker alle pengene på bryggeutstyr), men om jeg skulle sykle forbi med en flaske i sekken, skal du få den. Grin

Jeg må nevne at min higen etter å få testet en flaske til på noen som helst måte må forståes som om jeg er missfornøyd med dommere/kommité/whathaveyou,
jeg har ingenting å utsette på noen, og synes de alle har gjort en fantastisk jobb.
Mine hensikter er kun å kunne forbedre ølet mitt.
Jeg bistår også gjerne som lekmann. Bor på Ila i Trondheim Smiley

Jeg tror jeg har klart å identifisere probleme i ølen nå, med dommerskjema i hånden og kritisk sans, så jeg tar heller i mot deres hjelp på en annen øl senere.
(Jeg liker å gi vekk øl: da får jeg både tilbakemeldinger, og jeg får bryggget oftere.)

Forøvrig synes jeg ølen fremdeles er god, så jeg omklassifiserer den herved fra Porter til "Sprudleøl med Eplesmak" (For mye acetaldehyd og CO₂ var blant tilbakemeldingene)
Loggført

Ravelsveita Yoctobryggeri
Kyrre D K
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Lommedalen

Vis profil
« Svar #31 på: man 11 apr 2011, 18:43:13 »

I og med at hobbyen vår har blitt så sinnsykt stor som den er blitt tror jeg styret bør tenke stort i årene som kommer.. Da mener jeg stort på alle mulige områder.. Store lokaler til nm, store dommerporteføljer, stort støtteapparat, stort styre, osv osv osv.. Kun ved å være overforberedt er man forberedt! Da slipper vi så mye knussel i etterkant! Gleder meg allerede til nm neste år Smiley jeg sier bare Norges varemesse på Lillestrøm. Det burde være stort nok
Loggført
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter  |  NM i hjemmebrygging  |  Emne: Vurdering forbedømming kontra klassefinaler « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!