Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 18:55:00

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95390 innlegg i 8947 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: Anyone!! Jeg digger smalahove, og for første gang så.... 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Anyone!! Jeg digger smalahove, og for første gang så....  (Lest 889 ganger)
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Færing Bryggeri

Vis profil
« Svar #15 på: tir 30 aug 2011, 14:44:58 »

Nå er vel APA ett av mine favoritt øl, lager den ganske enkel. Pale malt, 3-4% crystal og ca en 35 IBU, nå brukte jeg callenger singel hop og californian ale gjær fra White Labs. Det enkle er oftest det beste :-).

Blei litt forvirra no, kva øl drikk du til smalahovet ditt? APA eller Engelsk Pale Ale, fordi det går jo ikkje ann å lage APA med Challenger humle...

Loggført

Vestbrygg.no
Skare
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ålesund

Vis profil
« Svar #16 på: tir 30 aug 2011, 14:54:00 »

Sorry, det var centennial jeg brukte denne gangen.
Loggført

Life is too short too drink bad beer.
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Færing Bryggeri

Vis profil
« Svar #17 på: tir 30 aug 2011, 16:44:54 »

Hehe, tenke meg at det var ein skrileif. Men ok, APA til smalahove, det må kanskje sjekkes ut. For meg så tenker eg at eit velhumla amerikansk øl ikkje er den beste matchen med røykt kjøt og akevitt, men det gjenstår å sjå. Har alltid APA på fat (som også er ein av favorittane), så prøvast skal det.
Loggført

Vestbrygg.no
Kittelsen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Vestby

Doghouse Brewing

Vis profil
« Svar #18 på: man 5 des 2011, 09:59:14 »

Til årets smalahove drakk jeg en amerikansk brown ale. Denne har både malt sødmen og noe bitterhet til å renske ganen.
Den jeg hadde var en " Gahr" edition. En lettere versjon eller nord engelsk brown ale burde også fungere utmerket.
Loggført

Eirik Kittelsen
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #19 på: man 5 des 2011, 10:19:51 »

Til årets smalahove drakk jeg en amerikansk brown ale. Denne har både malt sødmen og noe bitterhet til å renske ganen.
Den jeg hadde var en " Gahr" edition. En lettere versjon eller nord engelsk brown ale burde også fungere utmerket.

Nice! I like!
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: Anyone!! Jeg digger smalahove, og for første gang så.... « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!