Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 21:14:08

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95411 innlegg i 8949 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: CO₂ beholder og regulator -ønskes kjøpt 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [Alle] Skriv ut
Skrevet av Emne: CO₂ beholder og regulator -ønskes kjøpt  (Lest 749 ganger)
Hildenes
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: man 3 okt 2011, 18:26:35 »

Heisann,
har endelig fått ut fingeren og skaffa meg Corneliusfat, så no er eg veldig interessert i å kjøpe resten av det eg treng.

PM, så svare eg raskt, held til i Trondheim og har bil.

Prisen kjem an på utstyret som selges.
mvh
Knut
Loggført
Ketil
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #1 på: man 3 okt 2011, 20:00:49 »

Med mindre du er heldig og får kjøpt det du trenger brukt, kan jeg anbefale www.kegkits.com. Fine priser, billig frakt, og gode rabatter hvis du handler for endel daler. Vi var flere sammen, og handlet for over $500. $75 i rabatt, og kun $45 i frakt.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #2 på: man 3 okt 2011, 22:43:54 »

Det anbefales å ikke skaffe CO₂-regulator og -flasker fra USA da de bruker andre gjenger. Flaskene kan ikke fylles her i Norge.
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Trond.A
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Mo i Rana

Vis profil
« Svar #3 på: man 3 okt 2011, 23:24:52 »

Får jeg anbefale candirect ?
Har handlet flere ganger hos dem og har bare godt å si om dem.

http://www.novanorm.net/ec-shop/index.html?kegs,_tanks,_storage_tanks_type_nc_series_(slim).htm
Loggført

Hedning og livsnyter
Vistad
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sandefjord

Vis profil WWW
« Svar #4 på: tir 4 okt 2011, 01:46:19 »

Får jeg anbefale candirect ?
Har handlet flere ganger hos dem og har bare godt å si om dem.

http://www.novanorm.net/ec-shop/index.html?kegs,_tanks,_storage_tanks_type_nc_series_(slim).htm

Helt enig! I like!
Sjekk også ut utvalget deres ifra den tyske siden fra candirect.de
Utvalget av slanger er bedre der enn den engelske utgaven. Andre småting også yes
Loggført

Til gjæring:
PåskeAPA
Bitter
Stone 15th Escondidian Black IPA klone

På flaske/fat:
XmasPorter
GranPils
CascadeIPA
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #5 på: tir 4 okt 2011, 05:04:00 »

Det anbefales å ikke skaffe CO₂-regulator og -flasker fra USA da de bruker andre gjenger. Flaskene kan ikke fylles her i Norge.

kegkits.com leverar regulatorane med europeiske gjenger til bestillingar i europa.

Sitat frå heimesida:

European Orders - Unless you instruct us to do otherwise, all regulators shipped from us have a European DIN 477 No. 6 tank nut already installed. This tank nut should be compatible throughout Europe and England - please verify with your local CO₂ supplier before ordering from us.

Loggført

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #6 på: tir 4 okt 2011, 07:12:41 »

Men igjen, denne leverandøren leverer riktig kobling til norske brukere..
Loggført
Hildenes
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: tir 4 okt 2011, 15:49:40 »

Candirect virker lovende. Eg får lese meg litt opp på det eg treng, ser at det fins meir enn nok tråder.

Har no eit lite håp om å få kjøpt utstyret brukt her. Det fins vel ein del  bryggere som har ei CO₂-flaske og ein regulator som ligg og støva vekk i kjelleren.
Loggført
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #8 på: lør 8 okt 2011, 00:48:34 »

Jeg ser det nå. Så kjekt! Smiley
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #9 på: lør 8 okt 2011, 01:28:08 »

4veis regulatoren som står i skapet kommer derifra, fungerer så det suser Smiley
Loggført
Bjørnar Tøndel
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sunndalsøra\Trondheim\Agdenes

Vis profil
« Svar #10 på: lør 8 okt 2011, 01:35:28 »

4veis regulatoren som står i skapet kommer derifra, fungerer så det suser Smiley

Bra! Har bestillt den samme, men ble en 5veis på meg.
Loggført

Jeg bare elsker en god IPA når jeg sitter i badestampen
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #11 på: lør 8 okt 2011, 13:56:44 »

Betyr dette at man kan kjøpe regulator fra kegkits.com men ikke CO₂ flaske?

"CO₂ Tanks
The CO₂ tanks we sell are certified for the USA and Canada only. The CO₂ valve on top of the tank is a CGA-320 valve and is not compatable with European or British standards."

"CO₂ Regulators
Unless you instruct us to do otherwise, all regulators shipped from us have a European DIN 477 No. 6 tank nut already installed. This tank nut should be compatible throughout Europe and England - please verify with your local CO₂ supplier before ordering from us."
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #12 på: lør 8 okt 2011, 14:00:49 »

Betyr dette at man kan kjøpe regulator fra kegkits.com men ikke CO₂ flaske?
Ja
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #13 på: lør 8 okt 2011, 14:27:15 »

Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect? Er det noen i Oslo området som har lyst til å være med på en fellesbestilling på komplett CO₂ sett? Da blir frakt og fortollingsgebyr per person billigere.
Loggført
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #14 på: lør 8 okt 2011, 16:04:20 »

Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect? Er det noen i Oslo området som har lyst til å være med på en fellesbestilling på komplett CO₂ sett? Da blir frakt og fortollingsgebyr per person billigere.

Snakk med Ernst Nilsen på alnabru, jeg kjøpte en 2kg fylt ombygd flaske der til 750 ellernoe (ta med kontanter Smiley) , 5kg kosta vel ca 900, mulig prisene har endret seg litt, men jeg kjøpte til den prisen i januar.
Da får du et ombygg brannslukningsapparat som er trykktestet og ferdig til bruk.
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #15 på: lør 8 okt 2011, 16:08:10 »

Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect?

Nei. I så fall må du hente i Sverige. Da betaler du kun EU-moms og ikke fortollingsgebyr og norsk moms.
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #16 på: lør 8 okt 2011, 16:16:14 »

Nei. I så fall må du hente i Sverige. Da betaler du kun EU-moms og ikke fortollingsgebyr og norsk moms.

Det er jo litt merkeleg?
Norsk MVA derimot er det ikkje så lett å sleppe unna.
Loggført

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #17 på: lør 8 okt 2011, 16:57:16 »

Snakk med Ernst Nilsen på alnabru, jeg kjøpte en 2kg fylt ombygd flaske der til 750 ellernoe (ta med kontanter Smiley) , 5kg kosta vel ca 900, mulig prisene har endret seg litt, men jeg kjøpte til den prisen i januar.
Da får du et ombygg brannslukningsapparat som er trykktestet og ferdig til bruk.

Det beste og enkelste hadde vært å fått et komplett system.
Loggført
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #18 på: lør 8 okt 2011, 17:00:39 »

Det er jo litt merkeleg?
Norsk MVA derimot er det ikkje så lett å sleppe unna.

Jeg tror ikke det er så merkelig. Jeg slipper vanligvis amerkansk moms når jeg kjøper fotoutstyr i USA (BHphotovideo). Og hvis man f.eks. importere bil fra Tyskland, da slipper man tysk moms (19 %) hvis man kjøper bilen fra forhandler, selv om den er brukt.
Loggført
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #19 på: lør 8 okt 2011, 17:36:03 »

Ja, er det ikkje då litt merkeleg om man må betale tysk moms fra candirect?

Amerikansk sales tax er normalt berre om ein bur i samme staten som butikken ein handlar i ligg. Eg har aldri betalt opprinnelseslandet sin moms når eg har handla utanlands. Men eg har ikkje handla frå candirect.
Loggført

neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #20 på: lør 8 okt 2011, 17:53:30 »

Det beste og enkelste hadde vært å fått et komplett system.

Hvorfor det?
Du må jo allikevel skru regulatoren til flaska.. og kjekt å ha et forhold til de som også kommer til å fylle flaska i neste runde Smiley
Loggført
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #21 på: lør 8 okt 2011, 17:55:21 »

Moms blir lagt til når man går til kassen i crandirect.de selv om man velger Norge som land. Jeg har sendt dem en e-post.
Loggført
Ketil
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #22 på: man 10 okt 2011, 11:26:02 »

Hvis du bruker poste restante f.eks. Strømstad Postanstalt, kan du hente varer der. Da betaler du moms i det landet du handler fra. F eks. Tyskland. Du har lov til å ha med varer for NOK 6000 over grensen, så du gjør ikke noe ulovlig engang. Sjekk: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
Det er viktig at du vet sånn ca når varen ankommer postanstalten. Tror de beholder den i 7 dager før de returnerer den.
Loggført
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #23 på: man 10 okt 2011, 11:56:44 »

Fikk svar fra candirect at de trekker fra mva for ordre til Norge.

Hvis du bruker poste restante f.eks. Strømstad Postanstalt, kan du hente varer der. Da betaler du moms i det landet du handler fra. F eks. Tyskland. Du har lov til å ha med varer for NOK 6000 over grensen, så du gjør ikke noe ulovlig engang. Sjekk: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
Det er viktig at du vet sånn ca når varen ankommer postanstalten. Tror de beholder den i 7 dager før de returnerer den.

Jeg tror jeg gjør det, da får familien en tur til Sverige og jeg får kjøpt øl på systembolaget.
Loggført
Sider: 1 2 [Alle] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: CO₂ beholder og regulator -ønskes kjøpt « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!