Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 21:14:57

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95411 innlegg i 8949 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: CO₂ beholder og regulator -ønskes kjøpt 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: CO₂ beholder og regulator -ønskes kjøpt  (Lest 749 ganger)
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #15 på: lør 8 okt 2011, 16:08:10 »

Slipper man unna tysk moms når man kjøper fra crandirect?

Nei. I så fall må du hente i Sverige. Da betaler du kun EU-moms og ikke fortollingsgebyr og norsk moms.
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #16 på: lør 8 okt 2011, 16:16:14 »

Nei. I så fall må du hente i Sverige. Da betaler du kun EU-moms og ikke fortollingsgebyr og norsk moms.

Det er jo litt merkeleg?
Norsk MVA derimot er det ikkje så lett å sleppe unna.
Loggført

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #17 på: lør 8 okt 2011, 16:57:16 »

Snakk med Ernst Nilsen på alnabru, jeg kjøpte en 2kg fylt ombygd flaske der til 750 ellernoe (ta med kontanter Smiley) , 5kg kosta vel ca 900, mulig prisene har endret seg litt, men jeg kjøpte til den prisen i januar.
Da får du et ombygg brannslukningsapparat som er trykktestet og ferdig til bruk.

Det beste og enkelste hadde vært å fått et komplett system.
Loggført
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #18 på: lør 8 okt 2011, 17:00:39 »

Det er jo litt merkeleg?
Norsk MVA derimot er det ikkje så lett å sleppe unna.

Jeg tror ikke det er så merkelig. Jeg slipper vanligvis amerkansk moms når jeg kjøper fotoutstyr i USA (BHphotovideo). Og hvis man f.eks. importere bil fra Tyskland, da slipper man tysk moms (19 %) hvis man kjøper bilen fra forhandler, selv om den er brukt.
Loggført
protto
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget

Vis profil
« Svar #19 på: lør 8 okt 2011, 17:36:03 »

Ja, er det ikkje då litt merkeleg om man må betale tysk moms fra candirect?

Amerikansk sales tax er normalt berre om ein bur i samme staten som butikken ein handlar i ligg. Eg har aldri betalt opprinnelseslandet sin moms når eg har handla utanlands. Men eg har ikkje handla frå candirect.
Loggført

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.
neslekkim
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Kalbakken, Oslo, Norge

Vis profil
« Svar #20 på: lør 8 okt 2011, 17:53:30 »

Snakk med Ernst Nilsen på alnabru, jeg kjøpte en 2kg fylt ombygd flaske der til 750 ellernoe (ta med kontanter Smiley) , 5kg kosta vel ca 900, mulig prisene har endret seg litt, men jeg kjøpte til den prisen i januar.
Da får du et ombygg brannslukningsapparat som er trykktestet og ferdig til bruk.

Det beste og enkelste hadde vært å fått et komplett system.

Hvorfor det?
Du må jo allikevel skru regulatoren til flaska.. og kjekt å ha et forhold til de som også kommer til å fylle flaska i neste runde Smiley
Loggført
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #21 på: lør 8 okt 2011, 17:55:21 »

Moms blir lagt til når man går til kassen i crandirect.de selv om man velger Norge som land. Jeg har sendt dem en e-post.
Loggført
Ketil
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #22 på: man 10 okt 2011, 11:26:02 »

Hvis du bruker poste restante f.eks. Strømstad Postanstalt, kan du hente varer der. Da betaler du moms i det landet du handler fra. F eks. Tyskland. Du har lov til å ha med varer for NOK 6000 over grensen, så du gjør ikke noe ulovlig engang. Sjekk: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
Det er viktig at du vet sånn ca når varen ankommer postanstalten. Tror de beholder den i 7 dager før de returnerer den.
Loggført
golo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tøyen, Oslo

Vis profil
« Svar #23 på: man 10 okt 2011, 11:56:44 »

Fikk svar fra candirect at de trekker fra mva for ordre til Norge.

Hvis du bruker poste restante f.eks. Strømstad Postanstalt, kan du hente varer der. Da betaler du moms i det landet du handler fra. F eks. Tyskland. Du har lov til å ha med varer for NOK 6000 over grensen, så du gjør ikke noe ulovlig engang. Sjekk: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
Det er viktig at du vet sånn ca når varen ankommer postanstalten. Tror de beholder den i 7 dager før de returnerer den.

Jeg tror jeg gjør det, da får familien en tur til Sverige og jeg får kjøpt øl på systembolaget.
Loggført
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: CO₂ beholder og regulator -ønskes kjøpt « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!