Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 21:40:54

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95419 innlegg i 8950 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Mottrykksfyller 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Mottrykksfyller  (Lest 769 ganger)
joques
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« på: søn 16 jul 2006, 08:48:14 »

Morn!

Jeg er i ferd med å gå helt over til fatbrygging, og er i ferd med å legge flaskene på hylla, bokstavelig talt. Men det er jo hyggelig å kunne gi bort noen flasker til venner og familie, samt ta med på fester. For ikke å snakke om å levere inn til konkurranser.

Så:

Noen som har erfaring med ulike typer mottrykksfyllere til hjemmebruk? Denne "Beer Gun", er den brukandes? Eller vanskelig? Finnes det andre typer utstyr som kan fungere?
Loggført

Joakim Ruud, Botsen Nanobryggeri
For to accuse requires less eloquence, such is man's nature, than to
excuse; and condemnation, than absolution, more resembles justice.
 -Hobbes, Leviathan
Eduard
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Den Gyldne Draabe

Vis profil WWW
« Svar #1 på: man 17 jul 2006, 14:49:42 »

Her finner du litt informasjon om Beer Gun og hvordan den fungerer. Det meste er på tysk men det er noen linker på engelsk: http://www.hobbybrauer.de/modules.php?name=eBoard&file=viewthread&tid=3311#pid30558

Enda mer info på tysk her: http://www.hobbybrauer.de/modules.php?name=eBoard&file=viewthread&tid=614#pid24255
Loggført

"Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer."
Arnold Schwarzenegger
Rune GE
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Tromsøya

Vis profil
« Svar #2 på: ons 19 jul 2006, 19:15:15 »

Jeg bruker en mottrykksfyller til å flaske mitt fatøl, og den fungerer veldig greit. Har flasket øl opp mot 1,5 bars trykk. Det er en fordel om fylleren kan settes i et stativ, du får bedre kontroll over operasjonen. Jeg bruker et gammelt borstativ. Noe søl blir det uansett. Jeg har stort sett flasket for konsum i løpet av kort tid og har ikke hatt problem med infeksjon o.l. 

Jeg satte fylleren sammen av standard rørdeler. Den kom på 500.- Dersom du har tilgang til Clas Ohlson eller Biltema vil utgiftene bli lavere tror jeg.

Loggført
Richard
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bekkestua i Akershus

Medlem i Speidelforbundet

Vis profil WWW
« Svar #3 på: fre 21 jul 2006, 21:20:52 »

Hei Joakim,

ØysteinS har kjøpt beergun og den er vist snadder og gir null søl.. det må vist kjøpes ved et ekstra kit med den.

Spurte om dette på et forum en gang i USA, og dersom du liker å få en øldusj så velger du gamle modellen, dersom du liker null søl velger du beergun.

Så dette skal være snaddersaker.

ØysteinS våkner sikkert opp etter ferie på Korsika med seilbåt og kan innvie deg i beerguns verden.

Lykke til, Richard
Loggført

Humle er nam
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Mottrykksfyller « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!