Hups... jo jeg fremskyndet bryggedagen med ja en dag

I dag kjørte vi igang en Imperial IPA her på Kuthaugen. Og la meg tilstå først som sist. 7.6 kg malt er FOR MYE for dette rimsanlegget. Spør hvordan jeg vet det da

Jo altså måtte jeg slllliiiite med en delvis rims, ettersom vesken (startet med 19L) brukte altfor god tid gjennom mesken... Ergo blir det morro å forsøke å holde jevn temp ikke sant

Vel jeg slingra meg 80 minutter gjennom 64-68.7 grader (la til nogle minutter for å være sikker) Før jeg kjørte tempen opp til 85-87 grader i 10 minutter. Bøtta opp i galgen og startet utvasking med 8L vann 87 grader fra go`gryta mi

Men men men... 75g Cascade (6,5 alpha)60 min 40g Cascade(ditto)20 min tilslutt 25g Cascade (ditto) og Klar Urt (1ts) siste 10 minutter.
Hærlig mørk og velduftene sak går via motstrømskjøler (fy den var effektiv!) og plske plaske i spannet. Tapper av en skjerv for OG og den må varmes

til 20 grader. Og 1072 Og det er ikke så rart for når plaskinga er over står det 22L å lese i spannet. Vel med 2L starter blir det iallefall 24L merket da

Nå spørges det da om min Wyeast 1728 Scottish Ale starter klarer brasene. Jeg for min del er glad om denne krabber seg ned til FG 1018-20

I optimisme og iver har jeg bestukket spannet med BloWoFF tube

Og nå står sakene og varmer seg i 20 grader............
Bilder har jeg også....... Men de er vist for store