Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 22:15:30

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95424 innlegg i 8950 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Bilder, video og øvrige media  |  Emne: Årets Ølhund 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Årets Ølhund  (Lest 587 ganger)
Supertørst
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Opphaug

Tørst Trønder :)

Vis profil WWW
« på: lør 29 okt 2011, 10:53:34 »

Denne Ølhund skaper faktisk ny giv i bygda med sin skjenkestove, og det kan vi like Smiley
Jeg lurer på om de ikke også må bygge husrom for besøkende da 260 forskjellige øltyper krever mer en en kveld til smaking Wink

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1718310.ece
Loggført

People who drink light 'beer' don't like the taste of beer; they just like to pee a lot.
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #1 på: lør 29 okt 2011, 13:54:36 »

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er trist at ikke Vidar Johnsen (Norøls nylig avtroppede leder og mangeårig redaktør av Ølgjerd) vant. Ingen har gjort mer for ølets fremme i Norge de siste ti-femten årene, uten tanke på egennytte, enn ham!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Aleksander_B
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Stavanger

Boulder Brewery

Vis profil
« Svar #2 på: lør 29 okt 2011, 15:55:39 »

Vanskelig å si hvem som er mest verdig, da jeg synes alle var like gode, bare på sine forskjellige områder.

Men som siddis hadde jeg håpet på Mike hos Lervig. Da han er en av lederene i revolusjonen mot industripilsen og innfører gode ales i våre butikkhyller.
Loggført

Supporter av Lervig AS
"The beer scene is sick, and we are the fucking doctors!"
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #3 på: lør 29 okt 2011, 16:01:27 »

Mike er en flott fyr og kanongod brygger, men jeg mener noe av kriteriet skulle være at man ikke hadde hatt egennytte av arbeidet. Johnsen har holdt på i årevis, uten å tjene et øre. Uansett, gratulerer til årets vinner, han danket ut mange gode kandidater!

Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Odland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Certified Hop Head

Vis profil WWW
« Svar #4 på: lør 29 okt 2011, 17:34:32 »

Mange gode kandidater der men hadde håpet Mike trakk det lengste strået. Han er i alle fall redningsmannen her i byen.

Gratulerer til vinneren og alle de nominerte.
Loggført

Gyldenlöwe Brygghus

From pro brewers to home brewers - we are all craft brewers
Shea-Arne
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Melhus

Vis profil
« Svar #5 på: lør 29 okt 2011, 22:15:26 »

Vi er så heldige i Norge som har flere gode bryggere enn kun de på Lervig.... kunne like greit vært Kjetil som stakk av med prisen. Han var "først" med handverksbryggeri i Norge tross alt.

Enig med Gahr om at den som vinner prisen bør være en som fremmer øl uten tanke på egen gevinst. Bryggere blir på en måte inhabil da, selv om de har forandret livet til oss konsumera Smiley
Loggført

And what this flood of deeper brown, Which a white foam does also crown. Less white than snow, more white than mortar? Oh my soul! Can this be Porter?
- The Dèjeune
Gahr
Styremedlem
*
Utlogget Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen

Andrimne Bryggeri

Vis profil
« Svar #6 på: lør 29 okt 2011, 22:44:19 »

Poenget mitt er ikke at det BØR være en person som har arbeidet uten tanke for egennytte, men at jeg mener å ha lest at det faktisk står nevnt som et av kriteriene for prisen på drikkeglede.no.

Men, uansett, alle kandidatene har gjort gode ting for ølkulturen i Norge.

Loggført

Gahr Smith-Gahrsen
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Bilder, video og øvrige media  |  Emne: Årets Ølhund « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!