Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
tor 24 mai 2012, 22:22:07

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95425 innlegg i 8950 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Øltyper og øl generelt  |  Emne: Bryggeriforeningen og Norøl har talt. Årets juleøl er Grans!!! 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Bryggeriforeningen og Norøl har talt. Årets juleøl er Grans!!!  (Lest 1326 ganger)
Nidveg
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Østensjø, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #15 på: man 31 okt 2011, 21:15:01 »

Litt villedene trådtittel, jeg kan ikke se at norøl står nevnt i artikkelen noe sted.
Loggført
Vistad
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sandefjord

Vis profil WWW
« Svar #16 på: man 31 okt 2011, 21:33:58 »

Norøl er norske ølvenners landsforbund.

Men jeg ser nå at testen utført på dinside var en "semifinale" for Norøl ifølge siden til norøl... ?!?

Forvirret selv jeg. Men er uansett stolt av julebrygget til Grans! Må jo væra patriot vettu

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Loggført

Til gjæring:
PåskeAPA
Bitter
Stone 15th Escondidian Black IPA klone

På flaske/fat:
XmasPorter
GranPils
CascadeIPA
hole
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skjåk

Vis profil
« Svar #17 på: tir 1 nov 2011, 00:56:12 »

Jeg er fra sanderfjord, hvor grans bryggeri ligger. jule øl typene deres har alltid hvert deres beste øl etter min mening. de har og ofte kommet godt ut av det i øl testene før hjul i løp av årene. Tror ølet har en tendens til å hvære det mange tenker på som et typisk jule øl, sødt og malt rikt og enkel avbalansert humle bitterhet.
men jeg leste en test i dagbladet tror jeg, der fikk begge jule øla fra grans 3 av 6 poeng, og det var et "småskala" øl som skåret best(6) av alle øl (kan det ha vert en av håndbryggeriet's øl?)

Jeg har ikke smakt noen av året jule øl så jeg vet ikke hvem jeg syntes er best, men jeg regner med at det blir mit eget hjemme bryggede som vinner hos meg Wink
Loggført
Bård
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gamlebyen, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #18 på: tir 1 nov 2011, 17:26:41 »

Da har man smakt Grans JuleØL. Aner jeg en svak eim av fenoler, eller har jeg bare blitt paranoid etter den siste infeksjonen her i huset?

Edit: Etter å ha lagd starter på vørerøl noen ganger må jeg si det er noen fellestrekk i smaken her. Grans Juleøl er noe bedre, men det er jaggu ikke mye..
Loggført

http://humlepungene.blogspot.com/

På fat:  GHB+Rawroffe Julebock,Beer Geek Breakfast
Aleksander87
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Vis profil
« Svar #19 på: man 14 nov 2011, 08:53:26 »

Jeg kjøpte inn Grans Julebrygg i helgen. Jeg likte den ikke overhodet.
Loggført
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Norbrygg og generelt  |  Øltyper og øl generelt  |  Emne: Bryggeriforeningen og Norøl har talt. Årets juleøl er Grans!!! « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!