|
|
|
Ørnegård
|
 |
« Svar #1 på: fre 4 nov 2011, 19:37:30 » |
|
Ser godt ut!
Her bilde av et glass fra batch #1!
Brygget på Coopers lager ølsett og maltsirup istedetfor sukker.
Klar og fin selv om det sikkert ikke er vanskelig å få til med ølsett :-)
Og skumtoppen var 3 cm bare sekunder før bildet var tatt! Hva må jeg gjøre med ølglassene mine for å få skumtoppen til å vare lenger?
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #2 på: fre 4 nov 2011, 19:42:47 » |
|
Kliner til med et dårlig mobilbilde av mitt nyeste monster: Absurd Pale Ale.  Fordi jeg er for lat til å finne det skikkelige kameraet.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
tor.gilje
|
 |
« Svar #3 på: fre 4 nov 2011, 19:50:27 » |
|
APA fra meg, brygg no #002 fra meg
|
|
|
|
Loggført
|
SABCO’s Brew-Magic System
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #4 på: fre 4 nov 2011, 20:13:48 » |
|
Ser godt ut!
Her bilde av et glass fra batch #1!
Brygget på Coopers lager ølsett og maltsirup istedetfor sukker.
Klar og fin selv om det sikkert ikke er vanskelig å få til med ølsett :-)
Og skumtoppen var 3 cm bare sekunder før bildet var tatt! Hva må jeg gjøre med ølglassene mine for å få skumtoppen til å vare lenger?
Hvis du vaske glassene dine i oppvaskmaskina så vil det påvirke skumtoppen negativt. Jeg vasker mine glass for hånd med kun varmt vann.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
Georg J.
|
 |
« Svar #5 på: fre 4 nov 2011, 20:50:53 » |
|
Slenge seg på da siden man sitter her med øl, mobilkamera og ellevill razzjock på vinylsnurrern. 
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
igniztion
|
 |
« Svar #6 på: fre 4 nov 2011, 22:03:10 » |
|
Min batch #2, en julekrydret stout. Litt fersk i smaken ennå, men dette blir godt til julekakene.  Sent from my Galaxy S 2 using tapatalk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Furtebua Bryggebu - in progress.
|
|
|
|
igniztion
|
 |
« Svar #7 på: fre 4 nov 2011, 22:03:27 » |
|
Min batch #2, en julekrydret stout. Litt fersk i smaken ennå, men dette blir godt til julekakene.  Sent from my Galaxy S 2 using tapatalk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Furtebua Bryggebu - in progress.
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #8 på: fre 4 nov 2011, 22:15:40 » |
|
Kommer likegodt med bilde nr. 2 En irish stout som har fått modnet i 2 måneder og som er blitt veldig god. Den skarpe "roasted barley" smaken har blitt avrundet og lukten av gjær har også forsvunnet:) 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
Kasami
|
 |
« Svar #9 på: fre 4 nov 2011, 22:18:51 » |
|
En IPA med massevis av Cascade.
|
|
|
|
Loggført
|
På flaske: American Pale Ale - Humlesus Brown Ale - Hjortesikkel Barleywine - #Yllæv Porter - Svart gull
Til gjæring: Dunkelweizen - Sommernatt
|
|
|
|
Bryggselvmannen
|
 |
« Svar #10 på: fre 4 nov 2011, 22:40:22 » |
|
Imperial Stout Dobbeltmesket på en Speidel 
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Torkil
|
 |
« Svar #11 på: fre 4 nov 2011, 23:43:18 » |
|
 Mitt første brygg. En IIPA på 9%, som neppe er veldig typeriktig, spesielt fargen - men god er den!!:-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
JensWiken
|
 |
« Svar #12 på: lør 5 nov 2011, 00:44:11 » |
|
Mitt første brygg. En IIPA på 9%, som neppe er veldig typeriktig, spesielt fargen - men god er den!!:-)
Dette kaller de for Cascadian Dark Ale, Black IPA, India Dark Ale. Det krangles i USA om hva den skal kalles i konkurranser (har blitt godkjent som egen kategori). Den stammer visst fra Cascadia, så det er vel det som er mest rett svar på navn  En kan vel ikke si Black IPA, siden IPA betyr "(indian) Pale Ale"??.. er ikke Pale Ale når den er møøørk. Kategorien blei visst Black IPA, så det valget blei egentlig ganske feil, mener jeg!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ØysteinM
|
 |
« Svar #13 på: lør 5 nov 2011, 10:08:28 » |
|
Dette kaller de for Cascadian Dark Ale, Black IPA, India Dark Ale. Det krangles i USA om hva den skal kalles i konkurranser (har blitt godkjent som egen kategori). Den stammer visst fra Cascadia, så det er vel det som er mest rett svar på navn  En kan vel ikke si Black IPA, siden IPA betyr "(indian) Pale Ale"??.. er ikke Pale Ale når den er møøørk. Kategorien blei visst Black IPA, så det valget blei egentlig ganske feil, mener jeg! Brewers association, som arrangerer Great american beer festival kalte den først american-style India black ale, men endret navnet til american style black ale. Så dette er vel antageligvis det nærmeste man kommer et offisielt navn.
|
|
|
|
|
Loggført
|
www.barebrygg.noPå Flaske: Barsels (sitrus) IPA | 4 x American Style Black Ale | Münchener Dunkel | Rauchbier | + masse rester Kommende brygg: Kandidat til Publikums favoritt (IPA) | Porter-serie | Über-imperial Stout
|
|
|
|
magne1972
|
 |
« Svar #14 på: lør 5 nov 2011, 17:20:29 » |
|
Egenkomponert ale. En av de siste flaskene. Begyner nå å bli meget fin og rund i smaken. Lagret i kjøleskap nesten 3 måneder.
|
|
|
|
Loggført
|
if you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
|
|
|
|