|
Torvald
|
 |
« på: fre 18 nov 2011, 16:48:55 » |
|
Hei!
Fatsystem skal oppgraderast og lurer derfor på om dykk som har slikt utstyr kan dela litt informasjon og erfaringer. Eg lurer hovudsaklig på kor dykk har kjøpt pumpa og cask breather, og kor mykje dykk måtte betale for dei forskjellige tinga samt frakt pris.
Takk på førehand!
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #1 på: ons 23 nov 2011, 00:04:16 » |
|
Bump
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #2 på: ons 23 nov 2011, 18:22:28 » |
|
Pumpe på ebay og cask breather og pumpe fra Centriflow Services. Søk på sistnevnte på nettet. Har fått meget god service fra dem. De selger nyoverhalte pumper fra Angram. Meget solid kvalitet. Husker ærlig alt ikke pris...
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #3 på: tor 24 nov 2011, 11:07:41 » |
|
Takker! Dette skal skjekkast ut.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #4 på: søn 15 jan 2012, 01:28:55 » |
|
Tek fram denne tråden igjen.
Har ikkje fått kontakt med centriflow services, har sendt dei mail 2 ganger. Korleis tok du kontakt med dei Gahr? telefon?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #5 på: søn 15 jan 2012, 09:31:19 » |
|
Ja, jeg ringte. Betalte med kort over telefon også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #6 på: tir 17 jan 2012, 01:13:08 » |
|
Da ser det ut til å ordne seg med pumpe. Tenker å bestille direkte fra Angram sin nettbutikk. Skal til London i februar og besøke noken eg kjenner, så da bestiller eg enkelt og greit til adressen deira, og tar den med heim sjølv  . cask breather har eg ennå ikkje fått kloa i, og rekner med å måtte ringe centriflow etter kvart, men det blir ikkje heilt ennå. Går det ann å etterfylle CO₂ manuelt til fatet når man bruker handpumpe? Tenker da å opne gasstilførelsen eit par sekunder når eg merker at pumpa lager vakum, lar det seg gjøre? EDIT: eit spørsmål til. Er det ein spesiel slangetykkelse og lengde som er å foretrekke mellom fat og pumpe, eller er 2m med 3/16"ID bra?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #7 på: tir 17 jan 2012, 22:45:53 » |
|
EDIT: eit spørsmål til. Er det ein spesiel slangetykkelse og lengde som er å foretrekke mellom fat og pumpe, eller er 2m med 3/16"ID bra?
Nå har det også ordna seg med cask breather også  . men eg bumper fortsatt spørsmålet over, må begyne bestillinga snart...
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
|
Skare
|
 |
« Svar #8 på: ons 18 jan 2012, 09:54:21 » |
|
Mener jeg bestille 1/2" slanger fra MoreBeer til mine pumper. fikk cask breatheren fra samme sted som jeg kjøpte pumpene, men kommer ikke på hvor jeg kjøpte de!! var i england og jeg fikk sendt de til et kontor firmaet jeg jobber i hadde der da. E
|
|
|
|
|
Loggført
|
Life is too short too drink bad beer.
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #9 på: ons 18 jan 2012, 12:34:44 » |
|
Er det 1/2" dimmensjon på nippelen som sitt på pumpa?!!? Korleis får du festa slangen godt på ball-lock koblingen da?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
|
Skare
|
 |
« Svar #10 på: ons 18 jan 2012, 15:19:42 » |
|
Satte på 3/16 (tror jeg) på ball-lock, den gikk akkurat inn i 1/2", mener jeg duppet det i glovarmt vann for og få det til og gli lett. Skal sjekke i helga, er i antwerpen og laaang vekk fra ølet mit denne uka:-)
|
|
|
|
|
Loggført
|
Life is too short too drink bad beer.
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #11 på: ons 18 jan 2012, 19:06:11 » |
|
Jeg bruker bare en overgang med to nipler. En 1/2 toms i den ene enden og en til slangen til fatet i den andre. Null problem.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #12 på: ons 18 jan 2012, 19:23:38 » |
|
Jeg bruker bare en overgang med to nipler. En 1/2 toms i den ene enden og en til slangen til fatet i den andre. Null problem.
Kor fikk du kjøpt overgang? Kva lengde er bra? og kunne du lagt ut eit bilde av det? Ps: kva trykk skal man ha på regulatoren når man bruker cask breather?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #13 på: ons 18 jan 2012, 23:09:56 » |
|
Jeg kjøpte overgangen på CO for mange herrens år siden. Den er vel omtrent fem cm, med slangenipler i begge ender. Slangelengden er ike så viktig, siden man kun bruker atmosfærisk trykk. Kortest mulig, så er ølet ferskt.  Jeg har pleid å bruke ca. 1 bar inn i cask breatheren.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
Torvald
|
 |
« Svar #14 på: ons 18 jan 2012, 23:52:36 » |
|
Supert! Då trur eg at eg har kontroll på kva eg treng. Skal bli morosamt å smila gjennom tollen med 4 angrampumper i sekken  .
|
|
|
|
|
Loggført
|
Vestbrygg.no
|
|
|
|