Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 02:22:17

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95450 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: CDA - Ønsker innspill 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: CDA - Ønsker innspill  (Lest 657 ganger)
gustavf
Dommerkomité
*
Utlogget Utlogget
Lambertseter, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #15 på: tir 20 des 2011, 17:41:10 »

Fikk ikke toppkarakter av Gustav pga av noe oksidering og litt for lite humle, selv om jeg tørrhumlet som en full sjømann:) Muligens hadde futten gått ut av Pacifica hopsa jeg hadde brukt. Lykke til med brygget!

Stol aldri 100% på et dommerskjema Wink  Dømminga i Gamlebyen ble gjort etter beste evne, men med bare en og en halv dommer, så kan jeg godt ha kjent litt feil på mengden humle. Det var et par skikkelige humlebomber der, som kan ha overdøvet litt.
Loggført

Frisk doft av citrus, av den typen Wunderbaum-producenterna förgäves letat efter i sina laboratorier i tre generationer.
AxelH
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #16 på: tir 20 des 2011, 17:52:21 »

Ser den Gustav, men jeg syntes det var gode tilbakemeldinger, og den manglet definitivt humle. Jeg skjønner det var en vanskelig setting å dømme i, såpass mange heavy øl og den publikums favoritten hadde et vanvittig humleskjema, var litt som å drikke blomsterbutikk. Bayeren som vant vr definitivt et meget godt øl. Morro var det:) Ser frem til mer trening over på nyåret!
Loggført
Odland
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Certified Hop Head

Vis profil WWW
« Svar #17 på: tir 20 des 2011, 19:44:46 »

Er inne på tanken med å tilsette Carafaen ved 30 min merket i mesken
Loggført

Gyldenlöwe Brygghus

From pro brewers to home brewers - we are all craft brewers
frode_skarstein
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Straumsbukta, Tromsø

Vis profil WWW
« Svar #18 på: tir 20 des 2011, 21:51:30 »

Jeg vil anbefale å doble mengden carafaII Special og strø det oppå mesken når du begynner å skylle. Fin kombinasjon av farge og røstethet i mitt system i allefall. Smiley
Loggført

Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: CDA - Ønsker innspill « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!