Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 02:52:44

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95450 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Et par spørsmål om gjær og temperaturer 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Et par spørsmål om gjær og temperaturer  (Lest 963 ganger)
KristianBH
*
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil WWW
« Svar #15 på: tir 3 jan 2012, 01:41:24 »

Får håpe det, jeg liker jenter  Grin
Loggført
KristianBH
*
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil WWW
« Svar #16 på: ons 11 jan 2012, 23:46:51 »

Da har ølet stått to uker til gjæring, jeg har nå tatt det opp i leiligheten. Greide ikke bære det uten å få en del bevegelse i det men det skal uansett stå her et par dager før flasking.

Jeg har målt det til ca. 1013 temperaturjustert to ganger nå, idag og for et par dager siden. Kan det stemme? Med tanke på at jeg hadde for lite gjær så høres det fint ut for meg. Imponert av min tålmodighet med denne ølen, og mer trengs Smiley

Jeg tenker å la det stå her til lørdag og så flaske dem, ser om det evt. skjer noe aktivitet mens det står her så blir det nok mindre risk for at det blir voldsom ekstragjæring i flaskene.

God plan?
Loggført
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Generelt og nybegynnerspørsmål  |  Emne: Et par spørsmål om gjær og temperaturer « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!