Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 04:02:33

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95450 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Oksygen flaske 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] 2  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Oksygen flaske  (Lest 1006 ganger)
Atle Andersen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltnes

Rookie

Vis profil
« på: man 9 jan 2012, 15:25:46 »

Er det noen som vet om en kan bruke oksygen flasker fra Jula http://www.jula.no/oksygenflaske-218532 og hvor det går an å få regulator til disse flaskene
Loggført
Pål_M
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Askim

Vis profil
« Svar #1 på: man 9 jan 2012, 16:19:27 »

http://MoreBeer.com/view_product/16606//Oxygen_Regulator_-_For_Disposable_Tanks_w_Barb

Mange bruker engangsflasker i USA!
Loggført

You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer. Frank Zappa
Atle Andersen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltnes

Rookie

Vis profil
« Svar #2 på: man 9 jan 2012, 20:54:22 »

Vil det ikke være problemer med gjengestandaren på regulator fra USA?
Loggført
Rune Alm
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal

Vis profil
« Svar #3 på: man 9 jan 2012, 23:45:00 »

Det jeg har hørt om disse flaskene er at de ikke er tette. Når du først setter dem inn i regulatoren kan du ikke fjerne dem før de er tomme, men de lekker litt så de er tomme i løpet av noen uker. Dette er ihvertfall erfaringen fra alle de som satset på slike flasker til sveising og som bare sveiser litt av og til og dermed ikke ønsker å betale leie for flasker. Du får kjøpt nye proffe flasker fra 5-10 kg som holder tett og noen er med innebygde regulatorer. Prisen her er vel en plass mellom 3.500 og 5.000 pluss mva men det er jo engangsinvestering. Noe for sameie?
Loggført
Viktste
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #4 på: tir 10 jan 2012, 11:21:22 »

Vil det ikke være problemer med gjengestandaren på regulator fra USA?
Vet ikke, men den jeg kjøpte av en på forumet (som hadde kjøpt 2 stk. i UK) står det M12x1rhl
Jeg sendte en mail til MoreBeer i sin tid ang. gjengene på deres regulator, men fikk ikke noe svar på det.
Loggført

I fryseboksen hjemme er det øl....
_Bjørnar_
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #5 på: tir 10 jan 2012, 11:35:08 »

Kjøpte denne http://www.welduk.com/Details.asp?ProductID=366 for å bruke på Jula sine flasker.
Fikk ikke bestilt gjennom websidene, da de ikke tar betaling med visa fra utlandet. Endte opp med bankoverføring tilslutt. Når dette gikk i boks kom regulatoren kjapt. Fungerer bra, men har ikke hatt utstyret lenge nok til å kunne si noe om lekkasjer fra flasken.
Loggført
Aleksander87
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Vis profil
« Svar #6 på: man 16 jan 2012, 18:11:05 »

Jeg kunne vært interessert i noe sånt som dette, men jeg er lite lysten på å ha O₂ stående som er lekk.
Loggført
RawRoffe
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Jæløya

Vis profil
« Svar #7 på: man 30 jan 2012, 23:02:04 »

Jeg kom over noen gamle 5-litersflasker, kjøper dem fra en dykker som nå har gått fra Nitrox til sonar.

For å holde meg til tråden: jeg har en ekstra flaske i tilfelle du eller noen andre er interessert i den i stedet for engangsgreier. Den må fylles, og siste trykking utløp i 2008..

Snakket med min lokale luftpusher i dag om vasking og trykking. Grunnen er at jeg har stusset litt over at det er forskjellige regler for medisinsk og ikke-medisinsk O₂, og jeg var usikker på hvor man kunne fylle de forskjellige. Har hørt at AGA eller Yara har endret praksis i det siste.
Dette er det han fortalte:
- flasker som skal/kan komme til å brukes ved dykk må O₂-vaskes årlig, og trykkes annenhvert år
- flasker som ikke skal brukes til dykking (også "dykkerflasker") skal trykkes og vaskes hvert femte år

- alle godkjente flasketyper kan fylles med opptil 100% O₂, gitt at de er oksygenvasket og trykktestet
- kun flasker godkjent for "medisinsk oksygen" kan fylles med "medisinsk oksygen". Dette er ikke noe å trakte etter, siden det er langt mellom fyllestasjonene og veldig mye dyrere. "Normal" oksygen kan fylles hos de fleste velassorterte dykkersjapper og koster peanøtter. Og som med CO₂ er gassen nøyaktig lik.

(Og for å snikkapre bare bittelitt: er en tusenlapp OK for en tom + en full 5-liter inkl regulator? )

* 20120130_163514.jpg (276.33 KB, 1024x1511 - vist 254 ganger.)
Loggført
Bjarte H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Kverulerende bedreviter!

Vis profil
« Svar #8 på: tir 31 jan 2012, 08:10:29 »

(Og for å snikkapre bare bittelitt: er en tusenlapp OK for en tom + en full 5-liter inkl regulator? )
Det er OK
Loggført

Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
Torga
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan. Saltdal, Nord Norge :D

Vis profil
« Svar #9 på: tir 31 jan 2012, 12:08:52 »

selger du. da kjøper jeg  yes
Loggført
RawRoffe
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Jæløya

Vis profil
« Svar #10 på: tir 31 jan 2012, 12:11:17 »

Tror vi kan regne overskytende flaske som solgt.
Det gjenstår fortsatt å hente dem + noen sånne mindre detaljer, men interessen har det iallefall ikke vært noe å si på. Resten tar vi på PM.

(edit: til Bård/bas/tholte)
Loggført
Bård
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gamlebyen, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #11 på: tir 31 jan 2012, 12:37:43 »

Den editen skjønte jeg lite av..
Loggført

http://humlepungene.blogspot.com/

På fat:  GHB+Rawroffe Julebock,Beer Geek Breakfast
Torga
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Rognan. Saltdal, Nord Norge :D

Vis profil
« Svar #12 på: tir 31 jan 2012, 14:44:57 »

Den editen skjønte jeg lite av..

Det betyr at alt er ordnet på PM Tongue
Loggført
Atle Andersen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltnes

Rookie

Vis profil
« Svar #13 på: tir 31 jan 2012, 19:44:34 »

Jeg endte til slutt med en ny 12kg flaske fra Fue og en O₂ regulator fra Jula :-)

* IMG_0184.JPG (2317.7 KB, 1936x2592 - vist 111 ganger.)
Loggført
Bård
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Gamlebyen, Oslo

Vis profil WWW
« Svar #14 på: tir 31 jan 2012, 19:49:40 »

til den nette sum av?
Loggført

http://humlepungene.blogspot.com/

På fat:  GHB+Rawroffe Julebock,Beer Geek Breakfast
Sider: [1] 2  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Oksygen flaske « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!