|
|
|
Pål_M
|
 |
« Svar #1 på: man 9 jan 2012, 16:19:27 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of a football team, or some nuclear weapons, but at the very least you need a beer. Frank Zappa
|
|
|
|
Atle Andersen
|
 |
« Svar #2 på: man 9 jan 2012, 20:54:22 » |
|
Vil det ikke være problemer med gjengestandaren på regulator fra USA?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Rune Alm
|
 |
« Svar #3 på: man 9 jan 2012, 23:45:00 » |
|
Det jeg har hørt om disse flaskene er at de ikke er tette. Når du først setter dem inn i regulatoren kan du ikke fjerne dem før de er tomme, men de lekker litt så de er tomme i løpet av noen uker. Dette er ihvertfall erfaringen fra alle de som satset på slike flasker til sveising og som bare sveiser litt av og til og dermed ikke ønsker å betale leie for flasker. Du får kjøpt nye proffe flasker fra 5-10 kg som holder tett og noen er med innebygde regulatorer. Prisen her er vel en plass mellom 3.500 og 5.000 pluss mva men det er jo engangsinvestering. Noe for sameie?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Viktste
|
 |
« Svar #4 på: tir 10 jan 2012, 11:21:22 » |
|
Vil det ikke være problemer med gjengestandaren på regulator fra USA?
Vet ikke, men den jeg kjøpte av en på forumet (som hadde kjøpt 2 stk. i UK) står det M12x1rhl Jeg sendte en mail til MoreBeer i sin tid ang. gjengene på deres regulator, men fikk ikke noe svar på det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
I fryseboksen hjemme er det øl....
|
|
|
|
_Bjørnar_
|
 |
« Svar #5 på: tir 10 jan 2012, 11:35:08 » |
|
Kjøpte denne http://www.welduk.com/Details.asp?ProductID=366 for å bruke på Jula sine flasker. Fikk ikke bestilt gjennom websidene, da de ikke tar betaling med visa fra utlandet. Endte opp med bankoverføring tilslutt. Når dette gikk i boks kom regulatoren kjapt. Fungerer bra, men har ikke hatt utstyret lenge nok til å kunne si noe om lekkasjer fra flasken.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Aleksander87
|
 |
« Svar #6 på: man 16 jan 2012, 18:11:05 » |
|
Jeg kunne vært interessert i noe sånt som dette, men jeg er lite lysten på å ha O₂ stående som er lekk.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RawRoffe
|
 |
« Svar #7 på: man 30 jan 2012, 23:02:04 » |
|
Jeg kom over noen gamle 5-litersflasker, kjøper dem fra en dykker som nå har gått fra Nitrox til sonar.
For å holde meg til tråden: jeg har en ekstra flaske i tilfelle du eller noen andre er interessert i den i stedet for engangsgreier. Den må fylles, og siste trykking utløp i 2008..
Snakket med min lokale luftpusher i dag om vasking og trykking. Grunnen er at jeg har stusset litt over at det er forskjellige regler for medisinsk og ikke-medisinsk O₂, og jeg var usikker på hvor man kunne fylle de forskjellige. Har hørt at AGA eller Yara har endret praksis i det siste. Dette er det han fortalte: - flasker som skal/kan komme til å brukes ved dykk må O₂-vaskes årlig, og trykkes annenhvert år - flasker som ikke skal brukes til dykking (også "dykkerflasker") skal trykkes og vaskes hvert femte år
- alle godkjente flasketyper kan fylles med opptil 100% O₂, gitt at de er oksygenvasket og trykktestet - kun flasker godkjent for "medisinsk oksygen" kan fylles med "medisinsk oksygen". Dette er ikke noe å trakte etter, siden det er langt mellom fyllestasjonene og veldig mye dyrere. "Normal" oksygen kan fylles hos de fleste velassorterte dykkersjapper og koster peanøtter. Og som med CO₂ er gassen nøyaktig lik.
(Og for å snikkapre bare bittelitt: er en tusenlapp OK for en tom + en full 5-liter inkl regulator? )
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bjarte H
|
 |
« Svar #8 på: tir 31 jan 2012, 08:10:29 » |
|
(Og for å snikkapre bare bittelitt: er en tusenlapp OK for en tom + en full 5-liter inkl regulator? )
Det er OK
|
|
|
|
|
Loggført
|
Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
|
|
|
|
Torga
|
 |
« Svar #9 på: tir 31 jan 2012, 12:08:52 » |
|
selger du. da kjøper jeg 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
RawRoffe
|
 |
« Svar #10 på: tir 31 jan 2012, 12:11:17 » |
|
Tror vi kan regne overskytende flaske som solgt. Det gjenstår fortsatt å hente dem + noen sånne mindre detaljer, men interessen har det iallefall ikke vært noe å si på. Resten tar vi på PM.
(edit: til Bård/bas/tholte)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bård
|
 |
« Svar #11 på: tir 31 jan 2012, 12:37:43 » |
|
Den editen skjønte jeg lite av..
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Torga
|
 |
« Svar #12 på: tir 31 jan 2012, 14:44:57 » |
|
Den editen skjønte jeg lite av..
Det betyr at alt er ordnet på PM 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Atle Andersen
|
 |
« Svar #13 på: tir 31 jan 2012, 19:44:34 » |
|
Jeg endte til slutt med en ny 12kg flaske fra Fue og en O₂ regulator fra Jula :-)
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bård
|