|
bigespen
|
 |
« på: man 9 jan 2012, 19:37:14 » |
|
Diverse fra Små Vesen selges: Humleblomst i 5 kgs vakumpose, ligger på kjølelager og har ligget der i 2-3 år. 300 kr pr 5 kgs pakke. Har Cascade, Styrian golding, east kent, chinnok og flere andre slag. Har åpnet en pose, og aromaene er fine og den vil funke fint til bitterhet regner jeg med. Malt som er gått ut på dato selges for 50 kg pr 25 kgs sekk Stort sett engelsk gulvmalt, har pale(utsolgt), pils(utsolgt), Sjoko, munich(2 sekker igjen), rista bygg og kveite. Dvs at eg har kun at sjoko, rista bygg(gratis) munich og kveite) Kasser av papp med 20 flasker 0,33 long neck, brune ølflasker 20 kr pr kasse, . Flaskene er brukt, men vasket. 2 kasser med 5000 gullkorker i hver til salgs, 400 kr pr kasse. UTSOLGT 50 liters fat med g.kobling, 250 kr pr stykk pluss mva. Utsolgt Ellers noe annet som vil bli lagt ut om det er aktuelt. (Bryggeriutstyret er ikke til salgs) Alt selges fra lager i Valdres, men vil kunne sende større kvantum eller kjøre det til Oslo området for kroner 200,- Kontakt meg på espen@smaavesen.noInfo om Små Vesen: - Eksisterende lokaler funker dårlig for brygging, og det vurderes å flytte bryggeriet til andre, nye lokaler i samarbeid med andre. Bedriften Små Vesen AS er i dag konkurs.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #1 på: man 9 jan 2012, 19:49:11 » |
|
Vil gjerne prøve en pakke med Cascade og en pakke med Chinook. Hvis de ikke lukter surt og har blitt dårlige?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
Borre
|
 |
« Svar #2 på: man 9 jan 2012, 19:50:35 » |
|
Har sendt deg en melding, er interesert i flasker. 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #3 på: man 9 jan 2012, 19:51:03 » |
|
Kan sjekke posene før sending, eventuelt refundere beløpet om du ikke er fornøyd.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #4 på: man 9 jan 2012, 19:55:25 » |
|
Kan sjekke posene før sending, eventuelt refundere beløpet om du ikke er fornøyd.
Det virker som en grei ordning. Jeg er avhengig av at du kan sende per.post også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
olavgn
|
 |
« Svar #5 på: man 9 jan 2012, 19:55:48 » |
|
Diverse fra Små Vesen selges:
Humleblomst i 5 kgs vakumpose, ligger på kjølelager og har ligget der i 2-3 år. 300 kr pr 5 kgs pakke. Har Cascade, Styrian golding, east kent, chinnok og flere andre slag
Malt som er gått ut på dato selges for 50 kg pr 25 kgs sekk Stort sett engelsk gulvmalt, har pale, pils, kara, munich, rista bygg og kveite.
Kasser med 20 flasker 0,33 long neck, brune ølflasker 40 kr pr kasse. Flaskene er brukt, men vasket.
2 kasser med 5000 gullkorker i hver til salgs, 400 kr pr kasse.
50 liters fat, 250 kr pr stykk
Ellers noe annet som vil bli lagt ut om det er aktuelt. (Bryggeriutstyret er ikke til salgs)
Alt selges fra lager i Valdres, men vil kunne sende større kvantum eller kjøre det til Oslo området.
Info om Små Vesen: - Eksisterende lokaler funker dårlig for brygging, og det vurderes å flytte bryggeriet til andre, nye lokaler i samarbeid med andre. Bedriften Små Vesen AS er i dag konkurs.
Det hørtes jo ut som noen jeg må slå til på. Tar den ene kassa med korker, og ein pose av east kent og Cascade. Ein sekk pilsnermalt og ein sekk pale malt er også fint. Tror ikke jeg har plass til mer for tiden  Så får vi se om det er flere i Oslo som er interesserte i å dele på frakt. Hvis ikke tror jeg kanskje jeg dropper malten,
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spis gul snø. Det kan være øl.
|
|
|
|
bozo
|
 |
« Svar #6 på: man 9 jan 2012, 20:13:51 » |
|
Hei! Er int i råvarer! Ser du har ulike typer humle, har du evt andre amerikanske typer? Hvordan funker det å bruke så gammel malt? kjøper gjerne noen sekker.
ER også int i fat mm, har sendt deg mail!
mvh Ole
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #7 på: man 9 jan 2012, 20:55:08 » |
|
Hvordan er malten? Hvor gammel? Har den blitt oppbevart i tørre omgivelser? Mulig at det framtidige bryggelauget i Oslo kan trenge noen sekker.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #8 på: man 9 jan 2012, 21:23:23 » |
|
Malten er mellom 2 og 4 år gammel og er en blanding av warminster floor malt og Weyermann, har blitt oppbevart tørt, mørt og kjølig.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Eirik Indregård
|
 |
« Svar #9 på: man 9 jan 2012, 21:28:52 » |
|
Info om Små Vesen: - Eksisterende lokaler funker dårlig for brygging, og det vurderes å flytte bryggeriet til andre, nye lokaler i samarbeid med andre. Bedriften Små Vesen AS er i dag konkurs.
 Ikke mer Kvernknurr? Trist.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Hans SR
|
 |
« Svar #10 på: man 9 jan 2012, 22:31:37 » |
|
Hei.
Jeg sendte en melding til din fru på fjesboka om at jeg var interessert i 1 sekk pilsmalt og 1 sekk sekk palemalt, og gjerne også en kasse med korker (hvis de passer "vanlige" handelsflasker 0,33). Jeg kan hente, eller evt. hvis hun kan ta dem med over åsen en dag?
Mvh Hans S. Ruud
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #11 på: man 9 jan 2012, 22:37:24 » |
|
Då er det ikkje fleire korker uten logo att, og varene kjem til deg neste tysdag Hans SR
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bo
|
 |
« Svar #12 på: man 9 jan 2012, 23:05:41 » |
|
Jeg er interessert i en pakke med Cascade & en med Chinook !
Må dog sendes...
Bo
|
|
|
|
|
Loggført
|
Fredrikstad Haandbryggerlaug For livets glade gutter går solen aldri ned!
|
|
|
|
Bo
|
 |
« Svar #13 på: man 9 jan 2012, 23:17:01 » |
|
Hvilke andre typer humle har du ?
Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #14 på: man 9 jan 2012, 23:52:38 » |
|
Cascade Styrian golding Northern brewer Hallartauer Mittertrub Hallertauer Hersbrucher Challenger Fuggles Chinnok
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
hansjrgenksa
|
 |
« Svar #15 på: tir 10 jan 2012, 09:39:30 » |
|
Er muligens interessert i fat. Har sendt deg en mail
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hans Jørgen Kåsa Clarksgate Brygghus
Hva man enn drikker så er ordenltlig Øl det beste!!
|
|
|
|
Jon vold
|
 |
« Svar #16 på: tir 10 jan 2012, 10:53:57 » |
|
Hvilken type fat er 50 liters fatene dine?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jon Vold
|
|
|
Martin E
Dommerkomité
Utlogget
Oslo
Kristianiastudentenes Haandbryggerlaug
|
 |
« Svar #17 på: tir 10 jan 2012, 11:30:11 » |
|
Jeg lurer også på hva slags type disse 50 liters fatene er. Er det "vanlig" G-kobling (eller hva det heter) som er vanlig på pubber?
- Martin
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #18 på: tir 10 jan 2012, 12:40:28 » |
|
Fata har G-koblinger, er usikker på antallet. Prisen på fata er 250 pluss 25% Mva, alle andre priser er inkl mva
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Jon vold
|
 |
« Svar #19 på: tir 10 jan 2012, 14:04:48 » |
|
eehhh..G-koblinger  Noen som har en link som illustrerer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jon Vold
|
|
|
Gahr
Styremedlem
Utlogget
Fyllingsdalen, Bergen
Andrimne Bryggeri
|
 |
« Svar #20 på: tir 10 jan 2012, 14:26:02 » |
|
|
|
|
|
|
Loggført
|
Gahr Smith-Gahrsen
|
|
|
|
magne1972
|
 |
« Svar #21 på: tir 10 jan 2012, 14:38:12 » |
|
Er fatene aluminium eller rustfritt? Hvis de er rustfrie er jeg interesert. Kan komme innom og hente også jeg...
|
|
|
|
|
Loggført
|
if you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
|
|
|
|
Jon vold
|
 |
« Svar #22 på: tir 10 jan 2012, 15:32:31 » |
|
Ok, de ja.. Hva er fordelen med fat av den typen som bruker G koblinger framfor Cornelius fat (bortsett fra atde er større).
|
|
|
|
|
Loggført
|
Jon Vold
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #23 på: tir 10 jan 2012, 20:39:21 » |
|
Har 10 stålfat med g-kobling. Selges uvaska, tomme frå Bagn i Valdres (eventuelt levert i Oslo mot frakttillegg) Pris 250 pluss mva
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
hansjrgenksa
|
 |
« Svar #24 på: tir 10 jan 2012, 20:43:14 » |
|
Er interessert i 2 stk. Har sendt deg en mail
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hans Jørgen Kåsa Clarksgate Brygghus
Hva man enn drikker så er ordenltlig Øl det beste!!
|
|
|
|
magne1972
|
 |
« Svar #25 på: tir 10 jan 2012, 20:58:17 » |
|
Jeg tar et stålfat.
|
|
|
|
|
Loggført
|
if you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem
|
|
|
|
Ingef
|
 |
« Svar #26 på: tir 10 jan 2012, 22:14:49 » |
|
Tek gjerne nokre sekker med basismalt. Har sendt mail og ordna med ein som kan henta laurdagen viss det kan passa.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Nidveg
|
 |
« Svar #27 på: tir 10 jan 2012, 22:49:59 » |
|
Omtrent hvor mange sekker med basis- og spesialmalt er det? Snakker vi tre av hver, eller mer enn ti av hver?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #28 på: tir 10 jan 2012, 22:55:13 » |
|
har bra med basismalt, men ikkje så mykje spesialmalt
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
OlaM
|
 |
« Svar #29 på: ons 11 jan 2012, 14:37:50 » |
|
Er det aktuelt å sende kassene med flasker? Er det kasser som er mulig å stable (med øl i flaskene)? Ca kva vil evt frakt komme på?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ole Mørkved
|
 |
« Svar #30 på: ons 11 jan 2012, 14:50:18 » |
|
Det blir dyre flasker.....
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Beant
|
 |
« Svar #31 på: tor 12 jan 2012, 11:08:07 » |
|
Vi er interessert i 5 stk. stålfat under visse forutsetninger. Fatene må leveres i på Sjursøya i Oslo og frakt dit er 1x200,-
|
|
|
|
|
Loggført
|
APA, Pils, Bayer og Wit på fat, Juleøl og Stout på flaske
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #32 på: fre 13 jan 2012, 10:21:55 » |
|
Har kun 3 fat att, dei må hentast
Tomt med pilsner malt. Har ein del(25 sekker) wyermann malt med alder på 2 år til 2 kr kiloen, ellers er de kun få sekker av annen malt.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
oksholen
|
 |
« Svar #33 på: fre 13 jan 2012, 14:16:40 » |
|
bigespen: Har du fått med deg bestillingen jeg sendte deg på PM? Har ikke fått respons.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Til modning: Hvete (5.8%) Columbus (IIPA 9,3%)
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #34 på: fre 13 jan 2012, 15:01:52 » |
|
Oksholen, den er registrert og varene holdt av. Satsar på tur til Oslo på torsdag, passar det? Har sendt pm
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
ErlendT
|
 |
« Svar #35 på: fre 13 jan 2012, 19:46:33 » |
|
Har du mer humle på lager?
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
|
|
|
|
|
Loggført
|
Exit signs are on the way out.
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #36 på: tir 24 jan 2012, 14:10:52 » |
|
Poster her siden jeg ikke får svar på PM. Har du sendt pakken min?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #37 på: ons 25 jan 2012, 15:51:51 » |
|
Hei,
Mulig at jeg for ivrig her, men har noen av dere andre fått det dere kjøpte hos bigespen?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
olavgn
|
 |
« Svar #38 på: ons 25 jan 2012, 16:01:11 » |
|
Jeg skulle få tinga jeg hadde reservert da han var i Oslo. Sendte ham ein pm med telefonnummer og adresse på formiddagen dagen han skulle komme, men hørte aldri noe fra ham igjen.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Spis gul snø. Det kan være øl.
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #39 på: ons 25 jan 2012, 16:09:25 » |
|
Jeg har forhåndsbetalt og da er det ekstra kjedelig å ikke høre fra selgeren igjen 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
Bo
|
 |
« Svar #40 på: ons 25 jan 2012, 16:45:24 » |
|
Vi har også betalt på forhånd og ikke hørt mere fra ham siden :-(
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #41 på: ons 25 jan 2012, 16:59:56 » |
|
Beklager manglende tilbakemelding, men har mange unskyldninger om hvorfor ting ikke er sendt ut(sykdom, høygravid kone etc etc), og ingen av de hjelper dere å få varene, men no skal eg ordne opp
Sender pakker til Bo og Mikael i kveld, og sender sporingsnummer til dere på sms(Bo, om du sender meg en sms så sender jeg sporingsnummer, mitt nummer er 96234211)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Bo
|
 |
« Svar #42 på: ons 25 jan 2012, 17:06:18 » |
|
Sender sms så du får nummeret mitt ! Takk for tilbakemelding Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Torga
|
 |
« Svar #43 på: fre 27 jan 2012, 22:20:03 » |
|
Beklager manglende tilbakemelding, men har mange unskyldninger om hvorfor ting ikke er sendt ut(sykdom, høygravid kone etc etc), og ingen av de hjelper dere å få varene, men no skal eg ordne opp
Sender pakker til Bo og Mikael i kveld, og sender sporingsnummer til dere på sms(Bo, om du sender meg en sms så sender jeg sporingsnummer, mitt nummer er 96234211)
Vi takker ihvertfall for en god handel, og utmerket service.  vår 5 fat og 100 kg malt ble levert mer eller mindre på døren 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #45 på: man 30 jan 2012, 15:09:18 » |
|
Hei, Åpnet en pakke med Cascade nå nettopp, og det luktet ikke så mye Cascade  Nesten en sånn te-lukt av humlen  Da er den sikkert dårlig?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #46 på: man 30 jan 2012, 15:16:54 » |
|
Trur ikkje eg har meir chinook att, skal sjekke i kveld
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #47 på: man 30 jan 2012, 15:18:14 » |
|
Kanskje du vil ha min pose med Chinook? Uåpnet..
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
Bjarte H
|
 |
« Svar #48 på: man 30 jan 2012, 22:19:21 » |
|
Hei, Åpnet en pakke med Cascade nå nettopp, og det luktet ikke så mye Cascade  Nesten en sånn te-lukt av humlen  Da er den sikkert dårlig? Det skal bre seg en fantastisk aroma i hele huset når du åpner en pakke med Cascade 
|
|
|
|
|
Loggført
|
Den eneste snarveien er å ta omveien og effektivisere den!
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #49 på: man 30 jan 2012, 22:27:07 » |
|
Hei, Åpnet en pakke med Cascade nå nettopp, og det luktet ikke så mye Cascade  Nesten en sånn te-lukt av humlen  Da er den sikkert dårlig? Det skal bre seg en fantastisk aroma i hele huset når du åpner en pakke med Cascade  Da er den nok dårlig. Jeg måtte trykke nesen opp i 5kg med humle og alt jeg kjente var en lukt av te. Men når jeg la humla i en kopp med varmt vann luktet det litt sitrus.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #50 på: tir 31 jan 2012, 09:19:14 » |
|
Har testa ein pose med caskade og ein med Ekg i det siste, og begge har hatt korrekte aromaer. Har vært ein kraftig aroma. Kun te lukt av dei posene som hadde vakumslipp. Var posene tette når du fekk dei? Har heller ikkje hatt nokon som har vært gule i kanten. Åpner opp noen når jeg kommer hjem for å sjekke.
Kan sende deg en ladning med humle som jeg sjekker og vakumpakker?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
mikslen
|
 |
« Svar #51 på: tir 31 jan 2012, 12:34:10 » |
|
Har testa ein pose med caskade og ein med Ekg i det siste, og begge har hatt korrekte aromaer. Har vært ein kraftig aroma. Kun te lukt av dei posene som hadde vakumslipp. Var posene tette når du fekk dei? Har heller ikkje hatt nokon som har vært gule i kanten. Åpner opp noen når jeg kommer hjem for å sjekke.
Kan sende deg en ladning med humle som jeg sjekker og vakumpakker?
Chinook posen var veldig løs i kantene og jeg var derfor ganske sikker på at den hadde vakuumslipp, den var også gul i kantene. Men Cascaden var tett som den skulle være, allikvell ikke noe lukt. Kanskje noen kan hjelpe meg med å lukte slik at det vi er sikker på at det ikke bare er meg?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Mikael K Slettedal
|
|
|
|
bigespen
|
 |
« Svar #52 på: tir 31 jan 2012, 13:20:01 » |
|
Ja, chinooken hadde tydelig vakumslipp i og med at den var gul. Så bilde på mms
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
bozo
|
 |
« Svar #53 på: lør 18 feb 2012, 21:48:57 » |
|
Ai aiai, driver å forbereder brygging her... Åpnet en pakke med Cascade, og det luktet nesten ingen ting...nedtur! Vakumposen var litt slapp...
Antar at den da ikke er brukanes?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|