Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 04:49:11

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95450 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: DIY meskepose til BIAB 0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: DIY meskepose til BIAB  (Lest 1091 ganger)
Ole Mørkved
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Namsos/Trondheim

Vis profil WWW
« Svar #30 på: ons 18 jan 2012, 13:56:00 »

Hehe, det var nå mest som en spøk. Det heter nok Sarita ja :-)
Loggført
eskilrl
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #31 på: tir 31 jan 2012, 21:22:14 »

Vedlikeholdsråd

Vaskes ved 40°C.

Hmmm, vaskes ved 40°C og meskes ved 80°C. Interessant  bank2 Men det er kanskje det stoffet her ja! Kan være verdt et forsøk!

eskil: du sier det funker ålreit, betyr det at du opplever noen problemer eller funker det i grunn bra?

Jeg har ikke prøvd noe annet, men denne virka i allefall. Det ble øl, og utbytte var på ca 73%. Jeg fikk i likhet med flere andre som bruker biab noe trub i vørteren. Det kan sikkert løses med tettere masker eller andre triks, men jeg er veldig fersk så jeg vet ikke. Men jeg er i allefal fornøyd med den. Billig og lett å lage til riktig størrelse. Kan jo lage hvor stor man vil. Lagde den så stor at jeg fikk gryta nedi. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen ny på en stund i allefall Smiley
Loggført
sstordahl
*
Utlogget Utlogget
Gent/Trondheim

Vina Brouwerij

Vis profil
« Svar #32 på: tor 2 feb 2012, 14:33:10 »

Hehe, det var nå mest som en spøk. Det heter nok Sarita ja :-)

Stussa litt ja! Fikk opp veldig mye arbeidsklær for barn på google  Grin

har fått i en bit Sarita nå, så det blir test til helgen da det skal brygges dunkelweizen!
Loggført
sstordahl
*
Utlogget Utlogget
Gent/Trondheim

Vina Brouwerij

Vis profil
« Svar #33 på: man 6 feb 2012, 13:01:10 »

For å runde av tråden her så kan jeg komme med min erfaring etter helgens bryggeøkt etter BIAB-prinsippet. Mesket i en pose laget at stoffet fra IKEA som ble anbefalt her (Sarita) og det funket utmerket. Veldig finmasket, men likevel veldig bra avrenninig! Noe grums ble det såklart i vørteren, men det var så lettvint og effektivt at det får så være. Kjempelett å klemme ut det siste fra maltet. Dette syntetiske stoffet fungerte hvert fall enormt mye bedre enn den bomull/polyesterblandingen jeg brukte sist.

Fikk ett utbytte på ca 74% som stemmer bra med eskilrl's erfaring.

Så til nye BIAB'ere så kan jeg også anbefale dette stoffet!  skitbra
Loggført
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: DIY meskepose til BIAB « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!