Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 05:20:43

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95450 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Råvarer  |  Emne: Gjær til britisk best bitter 0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Gjær til britisk best bitter  (Lest 462 ganger)
FrodeSy
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sjøholt

Vis profil
« på: man 16 jan 2012, 15:36:53 »

Planlegger ein best bitter som skal i karet i løpet av ein månad eller slik. Har berre laga ein bitter før og då gjæra eg med Safale S-04. Tenker no å splitte batchen i to og prøve eit par andre gjærtypar. Tenker at det kan vere greitt at desse har ulike eigenskaper, t.d. ein som har eit meir fruktig og maltete preg enn den andre. Eg kan godt bruke ei tørrgjer og ein flytande. Har funne følgjande informasjon om tørrgjæra Danstar Windsor: "ale yeast originates in England. This yeast produces a beer which is estery to both palate and nose with a slight fresh yeasty flavor. These are usually described as full-bodied, fruity English ales. Depending on the substrate, the Windsor demonstrates moderate attenuation which will leave a relatively high gravity (density). Recommended 17° to 21°C (64° to 70°F) fermentation temperature range."

Har nokon erfaring med bruk av denne?
Loggført

"When I read about the evils of drinking, I gave up reading"
- Paul Hornung -
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Færing Bryggeri

Vis profil
« Svar #1 på: man 16 jan 2012, 17:06:45 »

Eg har ingen erfaring med windsor gjæren, men kvifor ikkje prøve med to forskjellige ferskgjær  I like!. Engelsk bitter er etter mi meining heilt avhengig av god og frisk gjær, sida gjæren spiller så stor rolle i å forme ølet.  WLP 002 er jo det sjølvsagte valget, men 007 er også veldig bra til bitter, og kan lage eit veldig reint resultat hvis man gjærer kjøling.
Loggført

Vestbrygg.no
FrodeSy
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sjøholt

Vis profil
« Svar #2 på: man 16 jan 2012, 18:32:17 »

Flytande kan gå med litt planlegging i høve startar. Hadde tenkt å klare meg med 1 flytande gjær sidan eg har berre 1 luftepumpe. Kan sjølvsagt riste litt på dunken så ofte eg klarer dei første 12 timane.

Legg ut oppskrifta eg har sysla litt med. Tek gjerne imot innspel.

Kultursjefens best bitter #1: Bitter by you bitter than me. Style: Britisk Best Bitter.  Brewer: Frode Elias Sy

Statistics
Volume: 25 liters
OG: 1042
FG:  1013 (71 % attenuasjon)
Alcohol: 3.9 % by vol.
Colour: 20 EBC (Deep amber / light copper)
Bitterness: 30 IBU
BU/GU: 0.71

Fermentables
Pale Malt 7 EBC 3750 grammes
Wheat Malt 450 grammes
Crystal Malt 135 140 grammes
Amber Malt 140 grammes
Biscuit Malt 50 EBC 140 grammes
Chocolate Malt 35 grammes

Mash schedule: 67 degrees for 60 minutes.

Hops
Northdown 8.4% alpha 23 grammes 60 minutes
Bramling 7.5% alpha 30 grammes 10 minutes
East Kent Goldings 5.9% alpha 35 grammes 1 minutes
East Kent Goldings: 5.9% alpha 25 grammes dry.

Fermentation
Yeast:

Comments:
Carapils = lys krystallmalt 40 EBC.
Loggført

- Paul Hornung -
hole
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Skjåk

Vis profil
« Svar #3 på: man 16 jan 2012, 20:05:41 »

Jeg er veldig fornøyd med vlp006 bedford british ale og wlp023 burton ale. bedford brygget min tilnå beste porter og jeg er også svert fornøyd med min pale ale med burton ale.
Loggført
Torvald
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Færing Bryggeri

Vis profil
« Svar #4 på: man 16 jan 2012, 20:24:44 »

Om du har ca. 11-12 liter med OG 42 i kvart spann så treng du jo "eigentlig" ikkje meir enn eit blodferskt rør i kvart spann, så hvis du klarer å time det slik at du får kjøpt inn ny og fersk gjær, så er jo flytande enklere enn tørrgjær i dette tilfelle, sida man slipp å rehydrere  Smiley .

Loggført

Vestbrygg.no
Drechsler
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #5 på: tir 17 jan 2012, 09:21:06 »

WLP023 Burton Ale har gitt meg veldig gode bitters.

Jeg liker humle komboen pilgrim, Fuggles og ekg. Pilgrim som bitter humle og Fuggles/ekg 50-50 som aroma, smak og tørrhumling.
Loggført
FrodeSy
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sjøholt

Vis profil
« Svar #6 på: tir 17 jan 2012, 10:01:15 »

Takk for tips, karar!

Hadde sett meg ut Wyeast 1275 Thames Valley (som er WLPs 023 Burton ale), så den går eg for  yes Ser at 006 har meir fruktig profil enn 023 så også det var eit godt tips, hole. Om eg ikkje får den så ser eg at 005 er eit alternativ.

Når det gjeld timing for brygging, så hadde eg tenkt at det skulle skje når dragen var vekke frå heimen på overnatting (har blitt litt mykje brygging i det siste) og ikkje når eg er avhengig av fersk gjær, men kan hende eg kan få begge delar  Evil?

Min første bitter hadde komboen EKG og Fuggles (50 / 50) som alle tilsettingar (60, 15, 1 og tørr) + Safale S-04 som gjær, og dette var eg veldig godt nøgd med. Vil difor variere noko denne gongen. Har nokon erfaringar med tilsetting av smakshumle på 10 minutt kontra 15 minutt? (Her spelar sjølvsagt også tid til avkjøling inn.)
Loggført

- Paul Hornung -
Drechsler
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #7 på: tir 17 jan 2012, 11:44:30 »

Har en thames valley bitter til gjæring nå Smiley

Du kan jo tilsette humle i mesken og, jeg hadde suksess med det på en irish red.

Sjekk ut denne artikkelen: http://garmnanobryggeri.blogspot.com/2011/02/humling.html
Loggført
FrodeSy
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sjøholt

Vis profil
« Svar #8 på: søn 12 feb 2012, 14:45:25 »

Nærmer seg tid for bestilling av gjær. Har fått lyst til å prøve å gjære litt kaldt for å sikre eit litt reinare preg frå gjæra. 007 funkar fint ned mot 16 grader såg eg frå tråden "hva slags øl har du i hånden nå?", men eg har ikkje fått svar på kva andre typar som kan gjærast på lavare temperatur. Eg hadde tenkt å bruke 005 English og 023 burton, men ser at det blir anbefalt å gjære desse på hhv 18 - 21 og 20 - 23 grader. I og med at eg gjærer i kjøleskap må eg bruke lik temperatur på dei to batchane. Tenker då at eg burde velge typar som blir anbefalt gjæra i same temperaturområde. Har nokon av dykk erfaring med dette?
Loggført

- Paul Hornung -
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Råvarer  |  Emne: Gjær til britisk best bitter « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!