Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 05:55:31

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95451 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Isolering av kokekar 0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Isolering av kokekar  (Lest 811 ganger)
Erlendso
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #15 på: fre 20 jan 2012, 10:38:11 »

Evt. kan du få tak i en liten varmtvannsbereder og kutte denne til en cylinder, kutte den på midten, og "brette" denne rundt kokekaret
Loggført

IPA will do you good,
Old Ale will do you no harm,
Barleywine will sweeten your blood,
Stout will strengthen your arm!
Tor-H
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Askøy

Master of disaster

Vis profil
« Svar #16 på: fre 20 jan 2012, 16:59:07 »

Takk for veldig gode innspill alle sammen. Ser ut til at jeg må mekke meg et varmeskjold. Noen som har innspill til hvor man får tak i en eller annen form for tykk aluminiumsfolie eller liknende. Ser for meg at vanlig alu-foile for blir litt dill...
Blikkenslager har vel kanskje en rest i alu
Loggført

Medlem:
NMWL
BPK
ASSL
Simen J
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Oslo

Vis profil
« Svar #17 på: ons 8 feb 2012, 19:13:57 »

Takk for veldig gode innspill alle sammen. Ser ut til at jeg må mekke meg et varmeskjold. Noen som har innspill til hvor man får tak i en eller annen form for tykk aluminiumsfolie eller liknende. Ser for meg at vanlig alu-foile for blir litt dill...

Stålplate fra Biltema,  http://www.Biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Karosseri/Metallplate/Metallplate-79600/
Hvis du ikke har sveise/lodde utstyr er poppnagler enkelt og billig å bruke for å skjøte sammen stålplater.

Jeg sliter med at induksjonsplata mi ikke takler en aluminiumskjele jeg har. Tror du det vil fungere å kappe til denne stålplata fra Biltema slik at den har samme omkrets som bunnen av kjelen, og legge den mellom induksjonsplata og kjelebunnen?
Loggført
oeng
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Vis profil
« Svar #18 på: ons 8 feb 2012, 19:33:26 »

Tviler på at den tynne platen vil fungere tilfredstillende.
Men det finnes egne stålbunner som er beregnet for å ligge i mellom kjele og induksjon, vet ikke akkurat hvem eller hvor de selger de, ville søkt litt på nettet.....
Loggført
nordtvedt
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Ammerud Oslo

Vis profil WWW
« Svar #19 på: ons 8 feb 2012, 23:07:53 »

Lyddempingsmatta fra Biltema er av skumplast. Jeg ville ikke ha brukt denne sammen med åpen flamme.
Loggført

En øl kommer sjelden alene
Trygve
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Bergen

Det må øl til før det er verdt å bli tørst.

Vis profil
« Svar #20 på: ons 8 feb 2012, 23:31:02 »

Lyddempingsmatta fra Biltema er av skumplast. Jeg ville ikke ha brukt denne sammen med åpen flamme.

Ikke jeg heller - den nye typen tar fyr fortere enn en bensinkanne i hendene på en pyroman.  

For 5 år siden kjøpte jeg slike matter og de holdt i flere år og ble bare litt svidd i kanten.  Produktutvikling til det verre spør du meg........
Loggført

mvh Trygve
Sider: 1 [2]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Isolering av kokekar « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!