Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 09:26:30

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95457 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Manifold i Igloo 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Manifold i Igloo  (Lest 248 ganger)
RoganJosh
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Askøy

Vis profil
« på: fre 3 feb 2012, 10:44:33 »

Holder på å gjøre klar manifold som skal ligge i Igloo'en min. Hadde tenkt å føre den ut gjennom avtappingshullet. Bordgjennomføring og biltemaventil er på plass, men jeg ser at avtappingshullet er 2-3cm over bunnen. Manifolden bør jo helst ligge i bunn hvordan har folk løst dette for å få ut mest mulig vørter?

Har lest i Moderne hjemmebrygging at de brukte hevert tilkoblet manifold for å tappe ut vørteren, er det noe vesentlige ulemper med den metoden?
Loggført
EspenL
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Hop, Bergen

Vis profil WWW
« Svar #1 på: fre 3 feb 2012, 11:04:16 »

Jeg har bare laget en liten bøy i det indre røret som går ned til manifolden slik at den ligger ned mot bunnen.

Men når du skyller vil det alltid være noe skyllevann/vørter igjen som du ikke tar med over i gryten, så det med heverteffekt tror jeg ikke jeg ville tenkt så mye på. Hos meg er det alltid væske nok til at vørteren nederst i iglooen blir presset ut gjennom manifolden og tappehullet.

Hvis du blar litt ned i denne tråden så finner du et bilde av hvordan vår manifold ser ut:
http://norbrygg.no/forum/index.php/topic,7969.0.html
Loggført

På flaske:
London Porter
Grenadier  II
Vestkyst IPA
Cascade IPA
Grenadier  (Bombardier klone)
Hop Porter løst inspirert av #3 2008/06 - London Porter
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Utstyr  |  Emne: Manifold i Igloo « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!