Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 09:37:37

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95460 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: Weihenstephan hefeweissen klone tips? 0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: [1] Skriv ut
Skrevet av Emne: Weihenstephan hefeweissen klone tips?  (Lest 292 ganger)
Lars M
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: fre 3 feb 2012, 14:43:36 »

Heisann!

Er det nokon som har eit tips til oppskrift på klone av dette ølet? Eg har brygga nokre batchar med weissbier, stort sett basert på den klassiske 60/40% kveite/pilsmalt. Nokon av brygga har eg brukt 60% kveite, 30% pils og 10% munchnermalt. Eg har brukt Wyeast 3068, WLP 300 og WLP 380, alle gjæra på 18 grader i øleskap.

Dette blir godt øl, ja ein typisk weissbier for å sei det slik. Men weihenstephan-ølet skiller seg litt ut frå mengden då den (etter mitt syn) har ein rundare, meir fyldig og kanskje søtare smak enn dei fleste andre weissbier eg har smakt.

So er spørsmålet: korleis skal ein komme fram til tilsvarande smak på heimbrygget? Eg reknar med at andelen kveite bør ligge på 50-60%. Det som er det store spørsmålet er resten. Kva malttypar vil bidra til å få smaken eg vil ha?

Eg meinar å hukse at eg har høyrt nokon snakke om 50%kveite, 25% vienna og 25% munchner som ein mulig resept. Kan dette vere noko å satse på?

Tips vert mottatt med stor takk Smiley
Loggført
Erlendso
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #1 på: fre 3 feb 2012, 15:06:45 »

I brewing better beer anbefaler forfatteren en dekoksjonsmesk. Og såvidt jeg husker kun 60% hvetemalt og 40% pilsnermalt.

16-17 graders gjæringstemperatur sies å gi deg en perfekt Weizen. Og i motsetning til hva mange hjemmebryggere hevder bør man ha tilstrekkelig gjærmengde når man brygger Weizen. Hvis man underpitcher får ølet konsistens som brus og mangler det karakteristiske skummet. 
Loggført

IPA will do you good,
Old Ale will do you no harm,
Barleywine will sweeten your blood,
Stout will strengthen your arm!
Lars M
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: fre 3 feb 2012, 15:10:12 »

Snakkar du her om generelle tips for Weizen eller for weihenstephan spesifikt?
Loggført
Erlendso
Medlem i Norbrygg
Innlogget Innlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #3 på: fre 3 feb 2012, 15:20:03 »

Weizen generelt; Er enig i at Wheinstephan er den aller beste jeg har smakt i sin respektive klasse, og det er alltid denne jeg har i bakhodet når jeg tenker på en god weizen.

Loggført

IPA will do you good,
Old Ale will do you no harm,
Barleywine will sweeten your blood,
Stout will strengthen your arm!
Freddy
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Klepp Stasjon

Vis profil
« Svar #4 på: fre 3 feb 2012, 15:48:26 »

Jeg har sett klone-oppsrkifter på Weihansstephan hefe tidligere.

Jeg har ikke den eksakte oppskriften her, men det jeg husker etter hukommelsen er: 60% hvete, 35% pilsmalt, 5% munich. Mesking i et steg, 65 grader i 75min. 1.050-1.052 OG

Gjær: Wyeast 3068, 16-17grader.

Humle som blir tilsatt er:
Tetnanger 60min (noe usikker på dosering her)
Tetnanger 15min (          -----  "   -----           )

Bryggeriet selv bruker dekoksjonsmesking. Et meskskjema som kan brukes er gitt i bla.a. "Håndbok i Ølbrygning" av Simon Wrisberg. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å bruke dekoksjonsmesking idag. Men det hadde likevel vært artig å teste for å se hvor store forkjeller det blir smaksmessig.

Loggført

Et intellekt av mitt kaliber kan ikke få sin næring fra kuer! - George Bernard Shaw
Lars M
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #5 på: lør 4 feb 2012, 00:08:56 »

No har eg jo kun brukt enstegsmesk på 66 grader på 60-90 minutt (har prøvd ulike tider på meskinga). Kan det bli so stor forskjell i smak mellom dekoksjonsmesking og einstegsmesking? Eit eller anna må det no vere, for ovanfornevnte oppskrift smakar i alle fal ikkje Weihenstephan i min gane  Smiley

Og bere for å ta det med, eg har prøvd mesketemperatur på 16 grader, utan nevneverdig forskjell i smak frå 18 grader.
Loggført
FrodeSy
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Sjøholt

Vis profil
« Svar #6 på: lør 4 feb 2012, 00:13:34 »

No har eg jo kun brukt enstegsmesk på 66 grader på 60-90 minutt (har prøvd ulike tider på meskinga). Kan det bli so stor forskjell i smak mellom dekoksjonsmesking og einstegsmesking? Eit eller anna må det no vere, for ovanfornevnte oppskrift smakar i alle fal ikkje Weihenstephan i min gane  Smiley

Og bere for å ta det med, eg har prøvd mesketemperatur på 16 grader, utan nevneverdig forskjell i smak frå 18 grader.

Du meiner sjølvsagt gjæringstemperatur.

Sjølv har eg tenkt prøve meg på 68 grader i mitt oppsett neste brygg.
Loggført

"When I read about the evils of drinking, I gave up reading"
- Paul Hornung -
Lars M
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: lør 4 feb 2012, 02:08:52 »

Ja selvfølgelig var det gjæringstemp eg meinte Smiley

Men er det nokon som kan sei litt om kva eg kan forvente å få som resultat hvis eg brukar vienna istadenfor pilsmalt?
Loggført
Sider: [1] Skriv ut 
Norbrygg  |  Oppskrifter  |  Oppskrifter generelt  |  Emne: Weihenstephan hefeweissen klone tips? « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!