Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
fre 25 mai 2012, 10:31:37

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
95464 innlegg i 8951 emner av 3329 medlemmer
Nyeste medlem: GunnarH
* Hovedside Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Kjøp og salg av utstyr og råvarer  |  Emne: Oversikt stasjoner for fylling av C02 0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet. « forrige neste »
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut
Skrevet av Emne: Oversikt stasjoner for fylling av C02  (Lest 5644 ganger)
Jon vold
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Asker

Vis profil
« Svar #30 på: ons 12 okt 2011, 12:51:51 »

Hei.
Er det noen som vet om det er mulig å få fyllt CO₂ i Asker/Bærums området.

Jon
Loggført

Jon Vold
Ugelvik
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #31 på: man 16 jan 2012, 15:11:21 »

Kjøpte meg CO₂ utstyr fra petit, men begynner å lure på om jeg har gjort et dårlig valg... Hvor får man fyllt CO₂ i Trondheim? Sendte en mail til Praxair og spurte, men de fyller ikke annet enn sine egne leie-tanker. De henviste meg til Noha hvis jeg ville ha "CO₂ som ikke er næringsmiddelkvalitet".

Edit: Tok bort feilaktig bruk av ordtak som kunne være negativt mot Petit.
Loggført
Oddvar Demmo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal/Skjerstad Nordland

Praha 2007

Vis profil
« Svar #32 på: man 16 jan 2012, 15:25:15 »

Selv om jeg bor oppe i Salten bruker jeg NOHA på Tiller.
Loggført

S. Oddvar Demmo
Ugelvik
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Trondheim

Vis profil
« Svar #33 på: man 16 jan 2012, 15:26:26 »

Men hva med denne påstanden om at de ikke har næringsmiddelkvalitet? Hva betyr det? At det er sjangs for at det ikke er ren CO₂? Kan det i verste fall være farlig?
Loggført
Geir Ove
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Stavanger

Vis profil
« Svar #34 på: man 16 jan 2012, 19:33:35 »

Ikke bekymre deg for det. Jeg bruker paintball flasker på Ca 1 liter som jeg får fylt for 20 kroner hos Game on i Sandnes. Regner med at det er "normal" CO₂ på flaskene de fyller fra. Iallefall med tanke på prisen for fylling. De flaskene er utrolig hendige, spesielt når en drar med fat på fest.
Loggført
Oddvar Demmo
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Saltdal/Skjerstad Nordland

Praha 2007

Vis profil
« Svar #35 på: man 16 jan 2012, 20:13:14 »

Men hva med denne påstanden om at de ikke har næringsmiddelkvalitet? Hva betyr det? At det er sjangs for at det ikke er ren CO₂? Kan det i verste fall være farlig?

Du kan ikke bare selge CO₂ uten videre til Fx barer, det er mye tregler når det er noe vi skal putte i oss uten at jeg kjenner detaljene.
Renhet er vel hvor mye som er CO₂ og hvor mye som er andre gasser, andre gasser er neppe fatlige gasser som Clor eller nervegasser, gjør som Geir Ove sier, kjør på Smiley
Loggført

S. Oddvar Demmo
FrankW
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Solbergelva - Nedre Eiker

Vis profil
« Svar #36 på: fre 20 jan 2012, 15:09:49 »

Hei

Noen som vet om fyllestasjoner i Drammen?
Loggført
Erik1984
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
St. Hanshaugen - Oslo

Vis profil
« Svar #37 på: lør 28 jan 2012, 19:01:12 »

Vinogbar selger flasker med CO₂ som de bytter (ala det man gjør med propanflasker). Tror jeg betalte noe i nærheten av 250 for å bytte flaske.
Loggført
ThomasRS
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Drammen

Vis profil
« Svar #38 på: tir 7 feb 2012, 18:23:57 »

Hei

Noen som vet om fyllestasjoner i Drammen?

Hei, jeg bor i Drammen og fyller min CO₂ hos Bratek. Nedre Eikervei 14, 3045 Drammen.  bra-tek.no/
Loggført
FrankW
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget
Solbergelva - Nedre Eiker

Vis profil
« Svar #39 på: tir 7 feb 2012, 22:21:56 »

Hei, jeg bor i Drammen og fyller min CO₂ hos Bratek. Nedre Eikervei 14, 3045 Drammen.  bra-tek.no/

Flott, takker Smiley
Loggført
Jens-Petter
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #40 på: man 12 mar 2012, 15:05:43 »

Hei!
Vet dette er en litt gammel tråd, men føler jeg har noe å bidra med akkurat når det gjelder gass.
Store deler familien min jobber for et stort gassfirma i Norge og jeg har spurt en del rundt dette å ikke bruke næringsmiddelgass.
De er jo selvfølgelig litt partiske, men de sier er at manglende vakumering av flaskene før fylling og selve produksjonsmetoden av gassen gjør at gass som ikke er næringsmiddelgodkjent i teorien kan være farlig å få i seg.

Det ble en enorm sak ut av dette i Belgia for noen år tilbake.
Dette er den eneste linken jeg klarte å finne om denne saken http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=5213371
Her står det at Coca Cola prøvde å skyve skylden over på AGA, men de nekter for alt.
Dette viste seg faktisk til slutt å være gass av for lav kvalitet. Det ble ihvertfall konklusjonen i rapporten.

Jeg mener ikke å si at dette er livsfarlig, oddsene er sikkert nesten lik 0.
Men risikoen er til stede for at gass har vært på flasker eller i kontakt med alt fra tungmetaller til råttent øl.
Jeg bruker kun Mapcon CO₂ fra Yarapraxair og det kommer jeg til å fortsette med.

Jens-Petter
Loggført
fredriksen
Medlem i Norbrygg
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #41 på: lør 31 mar 2012, 22:07:17 »

Noen som kjenner til CO₂ fyllestasjon i Kongsberg? Vet om en i Mjøndalen, men hadde vært fint med en som var enda nærmere.
Loggført
Sider: 1 2 [3]  Alle Skriv ut 
Norbrygg  |  Ølbrygging  |  Kjøp og salg av utstyr og råvarer  |  Emne: Oversikt stasjoner for fylling av C02 « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!